Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kan iemand mij vertellen waarom veel vrouwen jaloers worden als hun zoon gaat trouwen

Pagina's : [1] 2

7-seas
29-12-2004, 11:43

Ik begrijp sommige vrouwen niet, ze zouden blij moeten zijn dat hun zoon gaat trouwen met een leuke meid, maar in plaats daarvan zitten ze te stoken ed. Zijn veel schoonmoeders zo? Ze kunnen toch niet jaloers zijn op het meisje dat met haar zoon gaat trouwen? Ik zou zeggen trouw dan zelf met je zoon of niet?!

7-seas
29-12-2004, 11:48
Ik ga binnenkort trouwen en nu ik bezig ben met dingen te regelen ( jullie kennen het wel ) merk ik gewoon dat ze jaloers zijn, in godsnaam waarom?! Ik zeg wel eens ik wil dit en ik wil dat maar dat betaal ik echt allemaal van mijn eigen geld zij denken dan meteen ( schoonzussen en schoonma ) dat ik het geld opmaak van haar zoon / hun broer. Waarom zijn ze toch niet gewoon blij dat hun zoon blij is dat hij gaat trouwen, ik wordt er zelfs een beetje angstig van en begin me af te vragen of ik wel met hem zou moeten trouwen, straks krijg ik nog een afschuwelijk huwelijk! Ik heb laatst aangewezen watvoor een trouwring ik wil hebben en heb hem toen gestuurd om het te halen ( bij ons is het zo dat we de ring pas weer zien als hij hem om mijn vinger schuift ) maar die ring ligt dus nu bij hem thuis en ik wil niet opscheppen maar het was best een dure ring maar dat komt omdat hij niet tegen ringen kan, en het geld bedoeld voor ZIJN ring is ook weer naar mijn ring gegaan maar nu zitten ze dus te zeiken waarom ik perse zo een dure ring heb, EN DAN NOG IETS!!!! Ze dragen die ring soms gewoon ( schoonzusjes ) dat is mijn trouwring!!!! Ligt het nou aan mij of zijn ze gewoon jaloers??

Prinsesje_
29-12-2004, 17:18
Ze dragen je trouwring?? belachelijk, wat een jaloezie? Misschien moet je er wat van zeggen tegen je verloofde??? tenmiste ik zou dat wel doen! Een tip: als je inchallah al getrouwd bent dan kun je het beste niet te veel met hun gaan mengen, daar bedoel ik mee dat je wat afstandelijk moet blijven als jullie samen zijn kwa schoonzussen enzo, je moet niet alles met hun delen, bewaar je geheimen en vertel ze niet alles! Ik heb ook vreselijke schoonzussen en schoonmoeder, in het begin had ik het niet door, ik dacht dat mijn schoonmoeder me als haar eigen dochter beschouwde en ik deed altijd vrolijk en babbelde gezellig mee, maar intussen ben ik erachter gekomen hoe ze werkelijk zijn en heb dingen gehoord dat ze mij helemaal niet woude als schoondochter en dat het de keuze was van hun zoon, en dan moet nog nagaan dat ik ook familie ben!!!!!! Moehiem na veel ellende vorig jaar wou ik bijna door hun weggaan bij mijn man en was weggegaan (dit gebeurde allemaal in marokko) hij kwam thuis en trof me daar niet aan en kwam achter me aan en heb gezegd dat ik daar niet terug ga en dat ik een hekel heb aan z'n familie en dat ik daardoor ook niets met hem wil te maken hebben......hij schrok allemaal hiervan en zag het niet aankomen, maar hij wou het uitpraten en dat ik met hem meeging, ik heb gezegd het is ik of je ouders??? \moehiem alhamdoelilah heeft ie voor mij gekozen en zijn we de volgende dag weggegaan terug gekomen naar NL, ik wou geen dag meer blijven daar!!! Maar sinds dien doen ze poes lief, en bemoeien nergens mee maar ik trap er nog steeds niet........Wat ik heb meegemaakt wens ik niemand!! En echte liefde overwint alles!!! Alls is groot.

oemDua
29-12-2004, 22:17
Ik ga binnenkort trouwen en nu ik bezig ben met dingen te regelen ( jullie kennen het wel ) merk ik gewoon dat ze jaloers zijn, in godsnaam waarom?! Ik zeg wel eens ik wil dit en ik wil dat maar dat betaal ik echt allemaal van mijn eigen geld zij denken dan meteen ( schoonzussen en schoonma ) dat ik het geld opmaak van haar zoon / hun broer. Waarom zijn ze toch niet gewoon blij dat hun zoon blij is dat hij gaat trouwen, ik wordt er zelfs een beetje angstig van en begin me af te vragen of ik wel met hem zou moeten trouwen, straks krijg ik nog een afschuwelijk huwelijk! Ik heb laatst aangewezen watvoor een trouwring ik wil hebben en heb hem toen gestuurd om het te halen ( bij ons is het zo dat we de ring pas weer zien als hij hem om mijn vinger schuift ) maar die ring ligt dus nu bij hem thuis en ik wil niet opscheppen maar het was best een dure ring maar dat komt omdat hij niet tegen ringen kan, en het geld bedoeld voor ZIJN ring is ook weer naar mijn ring gegaan maar nu zitten ze dus te zeiken waarom ik perse zo een dure ring heb, EN DAN NOG IETS!!!! Ze dragen die ring soms gewoon ( schoonzusjes ) dat is mijn trouwring!!!! Ligt het nou aan mij of zijn ze gewoon jaloers?? Dragen ze je trouwring :eek: ....ik zou ze sloooopen als mijn schoonzusjes dat zouden doen :kwaad: .

faizaatje79
29-12-2004, 23:23

Ze dragen je trouwring?? belachelijk, wat een jaloezie? Misschien moet je er wat van zeggen tegen je verloofde??? tenmiste ik zou dat wel doen! Een tip: als je inchallah al getrouwd bent dan kun je het beste niet te veel met hun gaan mengen, daar bedoel ik mee dat je wat afstandelijk moet blijven als jullie samen zijn kwa schoonzussen enzo, je moet niet alles met hun delen, bewaar je geheimen en vertel ze niet alles! Ik heb ook vreselijke schoonzussen en schoonmoeder, in het begin had ik het niet door, ik dacht dat mijn schoonmoeder me als haar eigen dochter beschouwde en ik deed altijd vrolijk en babbelde gezellig mee, maar intussen ben ik erachter gekomen hoe ze werkelijk zijn en heb dingen gehoord dat ze mij helemaal niet woude als schoondochter en dat het de keuze was van hun zoon, en dan moet nog nagaan dat ik ook familie ben!!!!!! Moehiem na veel ellende vorig jaar wou ik bijna door hun weggaan bij mijn man en was weggegaan (dit gebeurde allemaal in marokko) hij kwam thuis en trof me daar niet aan en kwam achter me aan en heb gezegd dat ik daar niet terug ga en dat ik een hekel heb aan z'n familie en dat ik daardoor ook niets met hem wil te maken hebben......hij schrok allemaal hiervan en zag het niet aankomen, maar hij wou het uitpraten en dat ik met hem meeging, ik heb gezegd het is ik of je ouders??? \moehiem alhamdoelilah heeft ie voor mij gekozen en zijn we de volgende dag weggegaan terug gekomen naar NL, ik wou geen dag meer blijven daar!!! Maar sinds dien doen ze poes lief, en bemoeien nergens mee maar ik trap er nog steeds niet........Wat ik heb meegemaakt wens ik niemand!! En echte liefde overwint alles!!! Alls is groot. :goedzo: meisje dat je zo sterk bent gebleven Ik heb ook mijn lesje geleerd ik heb mij schoonzus ook wel eens dingen gezegd en later werd dat tegen mij gebruikt.. Niet doen.. Gelukkig heeft jouw man voor jou gekozen, hij moet immers oud worden met JOU.. ik wens je veel succes toe en klopt inderdaad echte liefde overwint ook alles..

Classy.Lady
30-12-2004, 00:13
Dragen ze je trouwring :eek: ....ik zou ze sloooopen als mijn schoonzusjes dat zouden doen :kwaad: . :lol: :lol: Echt lachen hoe het er staat..:D

Letizia1987
30-12-2004, 01:41
Marokkaanse dames kunnen nogal goed roddelen dus vertel inderdaad geen geheimen aan je schoonzussen en al helemaal niet van jou en je man. Ook als je ruzie hebt ofzo met je man, vertel dat soort dingen gewoon helemaal niet want dat vinden erg interessant en voor je het weet maken ze van een mug een olifant. Gewoon, als je met je schoonfamilie bent, rustig aan doen, meekletsen maar niet roddelen. Kan funest zijn voor je huwelijk.

faizaatje79
31-12-2004, 18:35
Marokkaanse dames kunnen nogal goed roddelen dus vertel inderdaad geen geheimen aan je schoonzussen en al helemaal niet van jou en je man. Ook als je ruzie hebt ofzo met je man, vertel dat soort dingen gewoon helemaal niet want dat vinden erg interessant en voor je het weet maken ze van een mug een olifant. Gewoon, als je met je schoonfamilie bent, rustig aan doen, meekletsen maar niet roddelen. Kan funest zijn voor je huwelijk. het is bijna dat ze er van genieten als je ruzie hebt met je man.. En ja mijn lesje heb ik geleerd.. gewoon aardig en vriendelijk maar; MONDJE DICHT

sabah19utr
01-01-2005, 13:56
ze zijn gewoon bang dat ze je hun zoon of broer afpakt en dat hij alleen oog voor jou heeft en de andere niet ziet staan...jammer van de marokaanen maar dit komt gewoon zo vaak voor :( en zoveel huwelijken leiden eronder, door deze familie kwestie. het enige wat je eigenelijk kan doen is goed zijn met je echtgenoot die andere leden zijn maar bijzaak :rolleyes: meestal komt het ook voor als je met de jongste zoon trouwt, dan komt er helemaal oorlog als je ze niet bevalt. maar gelukkig zijn er ook huwlijken waar dit nauwelijks voor komt alhamdoelilah ik wens jullie allemaal sbar inschalah liefs sabah

amira_maroc
01-01-2005, 14:13
Ik begrijp sommige vrouwen niet, ze zouden blij moeten zijn dat hun zoon gaat trouwen met een leuke meid, maar in plaats daarvan zitten ze te stoken ed. Zijn veel schoonmoeders zo? Ze kunnen toch niet jaloers zijn op het meisje dat met haar zoon gaat trouwen? Ik zou zeggen trouw dan zelf met je zoon of niet?! :confused: Dragen ze jou ring??? dat kan toch niet dat gaat echt te ver het is geen speeltje ofzo damn.

volopvrouw
01-01-2005, 14:31
De trouwring van een ander dragen??????? Dat is echt ziek. als je getrouwd bent zou ik maar heel ver bij je schoonfamilie vandaan blijven! Ze zeggen niet voor niks dat als je als vrouw trouwd dat je dan nooit (vlak)bij je schoonfamilie moet gaan wonen want dan is je leven vaak een hel! Het kan natuurlijk ook anders maar meestal zijn moeders gewoon jaloers als hun zoon gaat trouwen. En ze hebben het liefste dat je een sooort slaaf van hem bent dan zijn vrouw. En prinsesje, heb jij kinderen? Hoe gaat dat met schoonmoeders? Heeft iemand daar ervaring mee?

zainab1
01-01-2005, 14:32
Veel doen poeslief in je gezicht en spugen je uit zodra je weg ben. Echt misselijkmakende mensen zijn er helaas :jammer:

Oem_Ayoub
01-01-2005, 18:44
Jammer dat iedereen gaat roepen dat haar schoonzusjes jaloers op haar zijn... Als ik het verhaal van de topistarter lees..dan heb ik eerder het idee dat de schoonzusjes hun broer proberen te beschermen...Ik zou het zonde vinden als mijn broer een super dure trouwring zou gaan kopen..Ik zou het aan hun (broer en aanstaande schoonzus) beide vertellen ook.Maar dat is absoluut niet omdat ik het haar niet zou gunnen.Wat betekent zo'n trouwring eigenlijk?Ze hoeft maar dikker of dunner te worden en ze kan die ring in de kast gaan leggen... Ik zou het trouwens helemaal niet erg vinden als mijn trouwring ( ik neem inshaAllah geen trouwring) door iemand (b.v mijn schoonzusjes :) )anders wordt gedragen.

lekkertje2000
01-01-2005, 19:42
salaam niet iedereen is zo je hebt meisjes vrouwen die jaloers zijn maar daar moet je je gewoon niet mee bezighouden maar zolang je goed met die man bent komt alles goed inshalah.ma3a salam

JiWie
01-01-2005, 20:07

Ik ga binnenkort trouwen en nu ik bezig ben met dingen te regelen ( jullie kennen het wel ) merk ik gewoon dat ze jaloers zijn, in godsnaam waarom?! Ik zeg wel eens ik wil dit en ik wil dat maar dat betaal ik echt allemaal van mijn eigen geld zij denken dan meteen ( schoonzussen en schoonma ) dat ik het geld opmaak van haar zoon / hun broer. Waarom zijn ze toch niet gewoon blij dat hun zoon blij is dat hij gaat trouwen, ik wordt er zelfs een beetje angstig van en begin me af te vragen of ik wel met hem zou moeten trouwen, straks krijg ik nog een afschuwelijk huwelijk! Ik heb laatst aangewezen watvoor een trouwring ik wil hebben en heb hem toen gestuurd om het te halen ( bij ons is het zo dat we de ring pas weer zien als hij hem om mijn vinger schuift ) maar die ring ligt dus nu bij hem thuis en ik wil niet opscheppen maar het was best een dure ring maar dat komt omdat hij niet tegen ringen kan, en het geld bedoeld voor ZIJN ring is ook weer naar mijn ring gegaan maar nu zitten ze dus te zeiken waarom ik perse zo een dure ring heb, EN DAN NOG IETS!!!! Ze dragen die ring soms gewoon ( schoonzusjes ) dat is mijn trouwring!!!! Ligt het nou aan mij of zijn ze gewoon jaloers?? InshaƁllah,but watch your back. ;)

Pagina's : [1] 2