Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Achterlijk!

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Kurahat
29-12-2004, 00:43

Ik irriteer me echt mateloos aan dit hele gedoe wat is ontstaan na de moord op Theo v Gogh. Het ziet er gewoon naar uit dat Nederlanders in de moord op Theo v Gogh nu een reden hebben gevonden om allochtonen te discrimineren. Opeens past de Islam niet meer in een democratische samenleving, en word de nadruk gelegd op integreren en allochtoon vs autochtoon. De Islam past wel degelijk in een democratisch land, zie bijv India de grootste democratie van de wereld heeft meer moslims wonen dan elk ander land. Hoe kunnen wij integreren, als we wanneer puntje bij paaltje komt toch gezien worden als allochtoon. Wat we ook doen we blijven allochtoon, kijk nu maar weer, een marokkaan heeft iets gedaan opeens worden alle allochtonen erop afgerekend. Het is toch nie normaal dat wij bang moeten zijn op het moment dat een allochtoon iets crimineels doet? Het moet van 2 kanten komen, als men wilt dat men integreert moet men ook vertrouwen uitspreken. In de jaren 90 ging men opeens kankeren op de gastarbeiders dat ze de taal niet beheersde en niet geintegreerd waren. Maar deze Nederlanders vergaten dat het mede dankzij de Nederlandse regering was dat het zo ver was gekomen. Want de gastarbeiders zouden voor tijdelijk duur blijven dus zei de regering nee jullie hoeven geen Nederlanders. Vele bleven uiteindelijk en de regering liet hun links liggen en liet sommige jaren lang profiteren van een uitkering..tja ze wisten toen geen raad, en dachten van ja komt wel.... En OPEENS in de jaren 90 is er sprake van een probleem! Een probleem wat gecreerd was door de overheid zelf...was het niet de regering toendertijd die zelf geen initiatief toonde en akkoord ging met de passieve houding van vele gastarbeiders? EN OPEENS moeten ze NL leren en integreren.... Het is heel krom om de integratieproblemen af te schuiven op de gastarbeiders. Om hun erop af te rekenen. Was het niet de regering die koos voor laag opgeleide arbeiders? En nu opeens eisen stellen.... Samenleven doen we met elkaar, en integratie moet niet van 1 kant komen. Het is toch te gek voor worden dat een Nederlander nieteens het verschil weet tussen een Hindu en een Moslim, en nieteens iets afweet van de allochtonen die in hun land vertoeven. Alles draait om respect. En dat mis ik gewoon. Er is geen respect voor elkaars geloof. Kritiek mag er zijn, Hirschi Ali geeft kritiek en onderbouwt het goed, soms zijn haar uitspraken ongelukkig, maar zij onderbouwt het tenminste. Geitenneuker, en dit en dat, ja dat kan gewoon niet... Misschien hoort het bij de Nederlandse cultuur om respectloos maar alles te zeggen, vele doen het ook tegen hun ouders. Maar ja zodra je buiten de deur bent, moet men realiseren dat bepaalde mensen veel waarde hechten aan respect. Om respectloos over iemands religie te praten dat kan gewoon niet, Tuurlijk is moord niet goed te praten, en is het een walgelijke daad. Maar sommige mensen gaan inderdaad ver, als men de grens is overschreden, en dat deed theo...zo respectloos kan je niet over mensen praten...

Tim76
29-12-2004, 00:47
Opeens past de Islam niet meer in een democratische samenleving, en word de nadruk gelegd op integreren en allochtoon vs autochtoon. De Islam past wel degelijk in een democratisch land, zie bijv India de grootste democratie van de wereld heeft meer moslims wonen dan elk ander land. Niet opgelet, voor de dood van Theo was alleen de druppel die een emmer liet overlopen. En in India worden door moslims regelamtig aanslagen gepleegd door moslims, niet bepaald democratisch hè.

Kurahat
29-12-2004, 00:50
Opeens past de Islam niet meer in een democratische samenleving, en word de nadruk gelegd op integreren en allochtoon vs autochtoon. De Islam past wel degelijk in een democratisch land, zie bijv India de grootste democratie van de wereld heeft meer moslims wonen dan elk ander land. Niet opgelet, voor de dood van Theo was alleen de druppel die een emmer liet overlopen. En in India worden door moslims regelamtig aanslagen gepleegd door moslims, niet bepaald democratisch hè. En ook door andere seperatisten. Wij hebben een manier gevonden om met elkaar te leven. In NL is ook een aanslag gepleegd in US ook en Israel bijna dagelijks en ze zijn allemaal democratische landen. Je kan democratie niet meten met het aantal aanslagen die gepleegd worden binnen een land...

Miss. Poes
29-12-2004, 00:57
Er was geen greintje aan de lucht todat........ja todat er een paar (zo zie ik het) marokkaantjes waren die vonden dat mijn kleine meid niet mocht zwemmen. Die mensen namen onze hollandse dingen af en nee dat is niet fijn. We haten jullie niet maar we zijn wel alert. Kunnen jullie het ons kwalijk nemen? Kom op zeg!!! Zo'n klein landje en dat helpen sommige gewoon om zeep. Snappen sommige van jullie het? Mijn kleine meid kan niet eens zwemmen door ............................ Dan zeg ik weg wezen ja! Snappen jullie het? Nee ik ben niet rasistisch opgevoed en denk de meeste niet van ons maar we zijn zo gemaakt. Alleen omdat we niet gewoon naar het zwembad kunnen en meer van die rot dingetjes. Snappen jullie dat er een paar rotte appels tussen zitten? Ja ze zijn allemaal Marokkaan of Turks. Snappen jullie dat wij er de balen in krijgen???????? Sorry ik moet in ik vorm praten. Wij zijn niet meer vrij door "jullie" Ik heb alles gezegt. Nee ik heb geen hekel aan jullie maar please let eens op jullie kinderen. Die van ons zijn net zulke etters hoor maar mijn meisje mag nog wel zwemmen van ze. Grrrrrrrrrrrrr

emshoum19
29-12-2004, 00:59

Samenleven doen we met elkaar, en integratie moet niet van 1 kant komen. Het is toch te gek voor worden dat een Nederlander nieteens het verschil weet tussen een Hindu en een Moslim, en nieteens iets afweet van de allochtonen die in hun land vertoeven. .. Inderdaad laatst vroeg ik een collega wat zij dacht toen ze een hindu/boedhist zag lopen met een tulband op zijn hoofd een een lange baard. !Ja dat is weer "zo een moslim"! :(

Miss. Poes
29-12-2004, 01:01
Opeens past de Islam niet meer in een democratische samenleving, en word de nadruk gelegd op integreren en allochtoon vs autochtoon. De Islam past wel degelijk in een democratisch land, zie bijv India de grootste democratie van de wereld heeft meer moslims wonen dan elk ander land. Niet opgelet, voor de dood van Theo was alleen de druppel die een emmer liet overlopen. En in India worden door moslims regelamtig aanslagen gepleegd door moslims, niet bepaald democratisch hè. En maar zeggen dat wij tegen hun zijn maar het is andersom. Sinds die moord verdedigen ze elkaar en zijn ze geen Hollander meer. Fijn hoor!

klonbyz
29-12-2004, 01:05
Beste Kurahat, In 1938 is na de moord van een Poolse jood op een Duitse diplomaat de jodenvervolging begonnen...de geschiedenis herhaalt zich. En we weten hoe behulpzaam de Hollanders toendertijd waren...tolerant m'n Marokkaanse soua.

Pista
29-12-2004, 01:09
Ik irriteer me echt mateloos aan dit hele gedoe wat is ontstaan na de moord op Theo v Gogh. Het ziet er gewoon naar uit dat Nederlanders in de moord op Theo v Gogh nu een reden hebben gevonden om allochtonen te discrimineren. Opeens past de Islam niet meer in een democratische samenleving, en word de nadruk gelegd op integreren en allochtoon vs autochtoon. De Islam past wel degelijk in een democratisch land, zie bijv India de grootste democratie van de wereld heeft meer moslims wonen dan elk ander land. De meeste moslims in India wonen in het noorden, moordpartijen tussen moslims en hindoes zijn daar maandelijkse kost, in het hoger gelegen boeddhistische gedeelte worden moslims ook niet echt als aangenaam ervaren..men ziet daar liever de hielen dan de tenen van de moslims. Hoe komt dat nou? :confused:

Miss. Poes
29-12-2004, 01:09
Beste Kurahat, In 1938 is na de moord van een Poolse jood op een Duitse diplomaat de jodenvervolging begonnen...de geschiedenis herhaalt zich. En we weten hoe behulpzaam de Hollanders toendertijd waren...tolerant m'n Marokkaanse soua. Het gaat om nu man. Het gaat om nu in deze samenleving. Snap jij dat nog?

Pista
29-12-2004, 01:10
Beste Kurahat, In 1938 is na de moord van een Poolse jood op een Duitse diplomaat de jodenvervolging begonnen...de geschiedenis herhaalt zich. En we weten hoe behulpzaam de Hollanders toendertijd waren...tolerant m'n Marokkaanse soua. Ha, ik zie dat je je potje olie mee hebt. :rolleyes:

Kurahat
29-12-2004, 01:10
Er was geen greintje aan de lucht todat........ja todat er een paar (zo zie ik het) marokkaantjes waren die vonden dat mijn kleine meid niet mocht zwemmen. Die mensen namen onze hollandse dingen af en nee dat is niet fijn. We haten jullie niet maar we zijn wel alert. Kunnen jullie het ons kwalijk nemen? Kom op zeg!!! Dus dat geeft een vrijbrief om alle marokkanen en allochtonen te discrimineren? Heeft dat daadwerkelijk met cultuur en religie te maken? Of meer met baldadigheid en verveling? Zo'n klein landje en dat helpen sommige gewoon om zeep. Snappen sommige van jullie het? Mijn kleine meid kan niet eens zwemmen door ............................ Dan zeg ik weg wezen ja! Snappen jullie het? Omdat jouw kleine meid niet kan zwemmen moeten alle marokkanen het land uit? Nou lekker krom. Zo werkt het niet, men moet roeien met de riemen die men heeft en de problemen oplossen. Zo een mentaliteit had HITLER ook, hij vond de joden ook een probleem en probeerde ze uit te roeien...Heb je dan niks van je oma of opa geleerd??? Nee ik ben niet rasistisch opgevoed en denk de meeste niet van ons maar we zijn zo gemaakt. Alleen omdat we niet gewoon naar het zwembad kunnen en meer van die rot dingetjes. Snappen jullie dat er een paar rotte appels tussen zitten? Ja ze zijn allemaal Marokkaan of Turks. Snappen jullie dat wij er de balen in krijgen???????? Volgens mij kan je het verschil nieteens tussen een Turk en Marokkaan zien. Sorry maar het is een probleem van alle niet alleen Nederlanders. Ook andere allochtonen hebben er last van. En ja als ik naar een voetbalwedstrijd ga, en te maken krijg met voetbalvandalisme dan ga ik toch ook niet alle Nederlanders erop afrekenenen? Waarom hoor ik daar niks over? Tja als het Marokkaanse supporters waren dan zou men gelijk een reden hebben gevonden om ze het land uit te kicken....Het is makkelijk om voor je problemen weg te lopen en ze te negeren. Nederlanders wilde de lusten, nu moeten ze ook de lasten dragen, en eventuele problemen oplossen en niet met een HITLER mentaliteit tegen de zaken aankijken! Sorry ik moet in ik vorm praten. Wij zijn niet meer vrij door "jullie" Ik heb alles gezegt. Nee ik heb geen hekel aan jullie maar please let eens op jullie kinderen. Die van ons zijn net zulke etters hoor maar mijn meisje mag nog wel zwemmen van ze. Grrrrrrrrrrrrr Wie is jullie? En wie ben ik in je ogen? Wat ben ik volgens jou? En ja lees ik het goed? Zeg je dat je in ELK zwembad in NL niet kan zwemmen door de marokkanen??????? je hebt overdrijven en je hebt overdrijven!

Pista
29-12-2004, 01:12
Het gaat om nu man. Het gaat om nu in deze samenleving. Snap jij dat nog? Klonbyz grijpt graag terug naar het verleden om het heden terecht te wijzen, hoe dom ben je dan? :maf:

Dorian
29-12-2004, 01:13
In NL is ook een aanslag gepleegd in US ook en Israel bijna dagelijks en ze zijn allemaal democratische landen. Democratische landen??? :haha: :lol: :lol: :hoera: Zeg, heeft u nog meer van die schuine moppen?

klonbyz
29-12-2004, 01:13
Het gaat om nu man. Het gaat om nu in deze samenleving. Snap jij dat nog? Ik zeg toch dat de geschiedenis zich herhaalt.Ik zie toch echt een link met toen, wij hebben een kristalnacht in het klein gehad na de moord op vGogh.Toendertijd groeide na deze gebeurtenis ook de steun aan het nazistische gedachtengoed...snap jij het nog?

Kurahat
29-12-2004, 01:14

Inderdaad laatst vroeg ik een collega wat zij dacht toen ze een hindu/boedhist zag lopen met een tulband op zijn hoofd een een lange baard. !Ja dat is weer "zo een moslim"! :( De indiers met tulbanden zijn Sikhs geen hindu of boedisten! Typisch voorbeeld!

Pagina's : [1] 2 3 4 5