Bekijk originele versie : negative beeldvorming over marokkanen: koerswijziging GOED OF ONZIN!!!
mustapha_salam
24-01-2003, 14:19
Hallo allemaal,
naar aanleiding van het journaal te hebben gezien over marokkanen die koerswijziging hebben opgezet (koerswijziging is opgericht om de negatieve beeldvorming over marokkanen in een ander daglicht te zetten) een aantal weken geleden kwam bij mij de vraag naar boven is dit wel zo goed IS wat ze hebben gedaan.
Het lijkt wel of wij marokkanen ons moeten gaan bewijzen, tuurlijk zijn er slechte marokkanen en juist die verzieken het voor diegene die wel werken en studeren. Maar om dan koerswijziging op te richten daar heb ik mijn vraagtekens bij!!!
Tuurlijk is het wel goed dat een aantal marokkanen dit heeft opgezet omdat ze het zat zijn maar ik vind dat het een soort tint krijgt van dat wij marokkanen ons moeten bewijzen tegenover de autochtone(nederlanders) mensen!!! Nou ik wil en hoef me niet te bewijzen, ik weet zelf wel wat ik waard ben en wat mijn capaciteiten zijn.
Ze willen laten zien dat er ook goede marokkanen zijn: tuurlijk zijn die er en dat weet iedereen. Dus aan de ene kant vind ik het wel goed dat ze het hebben opgezet omdat wij alleen maar negatief in de publiciteit komen maar aan de andere kant het lijkt wel of we ons moeten bewijzen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DAAROM DE VRAAG AAN JULLIE BROEDERS EN ZUSTERS: WAT VINDEN JULLIE ERVAN DAT KOERSWIJZIGING IS OPGERICHT!!!
M3A'SALAMA :zwaai:
MUSTAPHA
Assalaam Aleikom wr wb,
Het is begrijpelijk dat er zoiets als Koerswijziging wordt opgericht.
Je zegt het zelf al....wanneer Marokkanen in de publiciteit komen is dat over het algemeen een negatief beeld helaas.
Aan de positieve zaken wordt geen aandacht besteed waardoor er eigenlijk een eenzijdig beeld wordt gevormd.
Koerswijziging wil daar graag verandering in brengen en juist de positieve punten benadrukken.
Er zal altijd wel een groep zijn die het verpest voor degenen die wel hun best doen. Dat komt overigens bij elke bevolkingsgroep voor. Niemand is perfect.
Feit blijft dat men zich geen raad weet met degenen die voor alle stennis zorgen, waardoor het probleem niet wordt opgelost. In principe is het een cirkeltje waarvan het einde maar niet in zicht komt.
Van mij mag Koerswijziging doorgaan. Laat ook de andere kant maar zien.
Zichzelf bewijzen zou ik het niet willen noemen....ik vind het eerder de andere kant belichten. Zo van: dit leeft er ook onder de Marokkaanse gemeenschap.
Ma'a Salama
ElHaqqa
Zolang judas het op op ons gemunt hebben kan je eigenlijk er weinig aan doen op normaal manier!! behalf dat je echt hun gaat raken op hun eigen wereld..want dan pas gaan zij compromie sluiten!!! Kijk naar de resultaten van bedreigingen van politicie vanuit de rechtshoek!! het heeft resultaten gelevert..rosemuller is afgestapt de eindredacteuren van media houden rekening met hun uiting etc..
Dit alles geeft aan dat de maatschappij in nederland verhard is en is op de koers van hardheid..De koerswijziging is een goede innisatief, alleen je bereikt er niks mee!!!
Kortom marokkaanen moeten het anders aanpaken..en dat is alles of niks.
Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen .
E
Zelfkritiek
25-01-2003, 11:23
Origineel gepost door Rizkkii
Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen Aanvallen
Zie daar, het Marokkaanse evenbeeld van Johan Cruyff is opgestaan!
Moderator
25-01-2003, 11:29
Origineel gepost door Zelfkritiek
Zie daar, het Marokkaanse evenbeeld van Johan Cruyff is opgestaan!
Ik zou het eerder 'The New American Dream' noemen. Of is de wil om te vechten en te overleven alleen weggelegd voor het westen?! Al het overige wordt tenslotte toch bestempeld als haat en terrorisme!
Moderator
Zelfkritiek
25-01-2003, 12:05
Origineel gepost door Moderator
Ik zou het eerder 'The New American Dream' noemen.
Prima. Ik zie om mij heen nu al vele Marokkaanse jongeren die droom invullen! Vooral een aantal Marokkaanse meiden die vrijgevochten de zwaartste studies volgen op universiteiten en hoge scholen. Ken een hele Marokkaanse familie die nog nooit van het woord justitie of discriminatie hebben gehoord, 8 kinderen, allemaal minimaal HAVO en al drie drs. titels in de familie. Zo kan het dus ook!
missysaloua01
25-01-2003, 12:05
Ik vind het wel goed dat ze dit hebben gedaan
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.