Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Nederlandse Marokkanen achter AEL'

Pagina's : [1] 2

House
24-01-2003, 00:47

Nederlandse Marokkanen voor Arabische-Europese Liga Bijna een kwart van de Marokkanen in Nederland zou op de Arabische-Europese Liga (AEL) stemmen. Dat blijkt uit onderzoek van Contrast. Aanhang De aanhang is vooral te vinden onder jonge Marokkanen. Slechts 7% van de Turken kent de AEL. Bij de Marokkanen is dat 62%. Van deze groep Marokkanen zegt 52% er voorstander van te zijn dat de Vlaamse AEL ook een afdeling opricht in Nederland. Afdeling De AEL kwam eind vorig jaar in het nieuws na hevige rellen in Antwerpen. In Contrast zegt AEL-leider Abou Jahjah dat inmiddels een Nederlandse AEL is opgericht. De partij zou enkele honderden leden tellen. De organisatie houdt zich, volgens hem, voorlopig gedeisd in Nederland. Representatief Volgens de onderzoekers is het onderzoek representatief voor de Turkse en Marokkaanse bevolking in Nederland. Door middel van straatinterviews werden 200 Turken en 200 Marokkanen uit de grote steden ondervraagd. Bron: rtlnieuws Zozo nu zijn we opeens Nederlandse Marokkanen :)

piraat
24-01-2003, 01:00
**** de AEL en **** Abou Jahjah. Hij zal alleen maar meer haat en verderf in dit land zaaien. Hij zal de kloof alleen maar groter maken en dat zie ik liever niet gebeuren.

rachid93
24-01-2003, 01:27
ik begrijp niet waarom wij een libanees nodig hebben zijn er geen marokaanen ons kunen leiden

TWeeT20
24-01-2003, 07:38
Wat maakt het uit Hij is een moslim dat is het belangrijkste, 't is ook altijd wel iets met jullie. Waarom moet een Libanees ons leiden, waarom een Arabier, waarom een Amazigh. Weet je wat? slaapt allemaal verder en laat jullie maar leiden door zionist, dan klagen jullie niet, want jullie laten jullie graag verdrukken, nog liever dan dat jullie opkomen voor jullie rechten. SHAME ON YOU sorry dat ik hier veralgemeen, maar als ik zoiets lees kan ik me niet inhouden! Trouwens 't is AEL en niet Diab ABou Jahjah. AEL bestaat nou eenmaal uit Arabieren, Imazighen, .... Hoewel de meeste leden van het bestuur Marokkanen zijn!!!!!

TWeeT20
24-01-2003, 08:15

AEL heeft er wel al voor gezorgd dat de ogen van de Marokkaans-Islamitische gemeenschap in Vlaanderen zijn opengegaan. Het heeft de Marokkaans-Islamitische gemeenschap wakker geschud van het feit dat de linkse partijen alleen maar stemmen willen van de migranten maar er niets voor terugdoen. Ze hebben ons termen geleerd als alibi-allochtonen en excuus-truusen zoals Faouziya Talhaoui (AGALEV), Chokri Mahassine (SP.a) en nog velen. Dit zijn geassimileerde allochtonen. Deze kunnen niet ons vertegenwoordigen. Chokri Mahassine is een Marokkaanse Arabier uit Casablanca die bekeerd is tot het Christendom. Met alle respect voor hem, maar hij kan niet voor de Islamitische gemeenschap opkomen. Hij is afkomstig van Leopoldsburg, een dorpje in het westen van Belgisch-Limburg. De SP.a wil dat hij verhuisd naar het centraler gelegen Genk, omdat deze stad de grootste Marokkaanse gemeenschap in Belgisch-Limburg telt om zo hun stemmen in te rijven. Zo houdt hij zich eerder bezig met Pukkelpop, een jaarlijks festival gehouden te Kiewit bij Hasselt. Als hij zich op diezelfde manier voor de allochtonen zou inzetten dan hadden de moslims allang geen achterstand meer in Vlaanderen en was discriminatie te verwaarlozen. Faouziya Talhaoui is een Marokkaanse Riffia die weinig doet voor de allochtonen. Indien men haar aanspreekt op het feit waarom ze zo weinig voor de allochtonen doet dan zegt ze dat ze niet alleen door de allochtonen is verkozen!! Goed om te weten bij de volgende verkiezingen. Zo is ze ook al eens zo lomp geweest om te zeggen dat ze een 'moderne moslim' is daarom dat ze amper praktiseert. Ok, jullie zoude zeggen wie ben ik om haar te veroordelen. Ik ga eerlijk zijn , ik praktiseer ook niet perfect, zom bid ik niet vaak, maar ik hoop het ooit te kunnen . Dat is mijn doel. Ik zal nooit een groep die wel praktiseert die dan ook mijn respect afdwingt stigmatiseren tot een groep die achterblijft: ouderwetse moslims. Fatima Bali (ex-AGALEV) is een Marokkaanse die emotioneel niet stabiel is. ALs je als politici ervoor wilt gaan dan moet je een vrouw met ballen zijn. Het is niet voor de schermen dat je moet komen janken. ZO heeft deze AGALEV zich bij de vorige verkiezingen laten kennen door dat vele allochtone kandidaten geen zetel kregen ondaks dat ze meer stemmen hadden als hun autochtone partijcollega's. Een zoveelste bewijs dat ze de migranten hun stemmen gewoon nodig hebben voor de stemmen, meer niet. Nahima Lanjri is nog de allochtoonse politica waarvoor ik het meeste respect heb. Ze heeft goede ideeën, maar zit volgens bij in de verkeerde partij. Ze zit in de CD&V (Christen Democratisch & Vlaams). Ze wordt voortdurend teruggeroepen, ze krijgt enorm weinig bewegingsvrijheid, dat dus verstikkend werkt bij haar. En dan is er nog de broer van de Talhaoui: Mohamed Talhaoui die bij de VLD zit. Ik vind hem de grootste schurk die er bestaat. Hij is een pion van de verdeel-en-heers techniek. Ten eerste valt het gedachtengoed van de VLD en de islam niet met elkaar te rijmen. De Vlaamse Liberalen zijn rechts en anti-islamitisch. ZO zei bv de VLD-voorzitter in Antwerpen dat er een duidelijke band is tussen de islam en criminaliteit! Ten tweede zei burgemeester Somers van Mechelen dat men teveel aan positieve discriminatie doet: Waarom moet er bij een buurtfeest altijd couscous opgediend worden, hoewel frieten ook goed smaken??? meskien gediscrimineerde frietjes???? Ten derde heeft Verhofstadt in 1991 ooit een charter ondertekent waarin staat dat de islam onverzoenbaar is met de westerse normen en waarden omdat de islam een veroveringsgodsdienst is dat nog intolerant is nog ook. En bij zo'n partij sluit Talhaoui zich aan???? Tuurlijk want de VLD wil hem best een goede plaatsje geven als hij de Berbers en de Arabieren kan verdelen door met zijn BVL (Berbers-Vlaamse Liga) te verkondigen dat het AEL er is om Imazighen te verdrukken. OOOOOOH, wat lief. Plots is de Vlaamse regering bekommert om de Berbers in Marokko. Echt lief terwijl ze op straat niet eens het verschil zien tussen een Marokkaan en een Turk! En zo heeft de voorbije weekend nog een deel zich afgescheurt van de VLD, namelijk het Liberaal Appel. Dat is een partij dat bereid is om samen met het VLaams Blok de boot in te gaan. Iwa dat zegt genoeg over de ideeën van de Vlaamse Liberalen. Iwa hier zie je al dat de VLD, de Sp.a-Spirit, de CD&V en het AGALEV afgeschreven staan. De NVA en het Vlaams Blok zijn zo wie zo al héél rechts. Er blijft niets meer over voor de migranten, tenzij AEL.

mulan
24-01-2003, 08:52
Jeetje zeg,het gaat er toch niet om of je achter zijn standpunten staat of niet.Dat er hier gezegd wordt van ' oh maar hij gaat het alleen maar erger maken' zegt al genoeg.Als dat het enige is wat er in Nederland nodig is om het erger te maken dan zegt dat niets over Abu Jahjah maar over de zogenaamde tolerantie van de gemiddelde ' Nederlander' . Als er mensen zijn als Mohamed Sini(waar ik het absoluut niet mee eens ben) mag er van mij ook een tegenhanger zijn, nu toevallig Abu Jahjah,diversiteit is toch hetgene wat men graag ziet,diverser kan het niet worden.Wat is dan het hele probleem,schijntolerantie is er en als je bang bent dat Abu Jahjah die schijntolerantie goed onder woorden kan brengen zegt dat meer over jou dan over hem.

TWeeT20
24-01-2003, 09:12
Heb je dan zo goede bronnen???? over wat er leeft binnen de Marokkaanse gemeenschap. Uit leke enquête die bij de marokkanen wordt gehouden is tenminste de helft voorstander van eht AEL, daarmee bedoel ik voorsqtander, laatstaan dat er in die andere helft mensen zijn die niet pro-AEL zijn maar uiteindelijk voor het minste kwaad zouden stemmen: het AEL!

mulan
24-01-2003, 09:20
Origineel gepost door armie Heeft niets te maken met tolerantie, ga je oor maar eens te luisteren leggen in Borgerhout bij de Marokkaanse gemeenschap. Enkele jongeren erbuiten gelaten zal je niet veel positiefs over hem horen. Men hoeft hem daar niet. Een gewaarschuwd man is er twee waard. Dat interesseert dus helemaal niets,als de Marokkanen hem nu willen of niet,hoeveel mensen steunen nu daadwerkelijk Sini of die man van Forum.Interesseert iemand zich daarvoor,nee.Toch worden zij bij alle praatprogramma's uitgenodigd als vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap.Gaat het nu om iemand die net zo assertief is als de Nederlander(wat schijnbaar niet mag)en zich op een nette en intelligente manier kan uiten wordt er de biggest deal van gemaakt.Het gaat wel om tolerantie en de discussie die nu gaande is gaat verder dan Abu Jahjah,dat jij dat niet ziet of niet wilt zien zegt meer over jou.

Nourre
24-01-2003, 12:36
Ten eerste : Abu JahJah heeft het recht om zijn mening te zeggen, net zoals Filip De winter, Pim Fortuin, etc. Belgie is een vrij en democratisch land. Ten tweede : Abu JahJah is zonder enige wettige reden opgepakt door de politie. Geloof me, ik was erbij. Ik heb de hele toestand gevolgd, ik woon namelijk in antwerpen. Er werden heel wat racistische opmerkingen gezegd door de Antwerpse politie.

mokromike
24-01-2003, 13:06
Origineel gepost door AceChilla Q Abu. staat achter aanslagen op Amerika. Kan ik hieruit concluderen dat een kwart van de marokkanen in Nederland ook achter aanslgen op onschuldigen staan? Wazzup :cool: Was Abu Jahjah voor aanslagen op Amerika of voor aanslagen op onschuldigen........in je bovenstaande tekst ben je niet echt consequent, dus wat bedoel je ?

missysaloua01
24-01-2003, 13:09
Origineel gepost door House Nederlandse Marokkanen voor Arabische-Europese Liga Bijna een kwart van de Marokkanen in Nederland zou op de Arabische-Europese Liga (AEL) stemmen. Dat blijkt uit onderzoek van Contrast. Aanhang De aanhang is vooral te vinden onder jonge Marokkanen. Slechts 7% van de Turken kent de AEL. Bij de Marokkanen is dat 62%. Van deze groep Marokkanen zegt 52% er voorstander van te zijn dat de Vlaamse AEL ook een afdeling opricht in Nederland. Afdeling De AEL kwam eind vorig jaar in het nieuws na hevige rellen in Antwerpen. In Contrast zegt AEL-leider Abou Jahjah dat inmiddels een Nederlandse AEL is opgericht. De partij zou enkele honderden leden tellen. De organisatie houdt zich, volgens hem, voorlopig gedeisd in Nederland. Representatief Volgens de onderzoekers is het onderzoek representatief voor de Turkse en Marokkaanse bevolking in Nederland. Door middel van straatinterviews werden 200 Turken en 200 Marokkanen uit de grote steden ondervraagd. Bron: rtlnieuws Zozo nu zijn we opeens Nederlandse Marokkanen :) ja precies normaal noemen ze ons marokanen of allochtonen

mulan
24-01-2003, 13:22
Origineel gepost door armie Staat dit zinnetje onder een sneltoets bij jou? zegt meer over jou ja :p ...........en nu een inhoudelijke reactie graag want dat jij er niet op in gaat zegt ook meer over jou :D

Rizkkii
24-01-2003, 13:42
Het is niet te geloven!!! Het is maar een 3weken voorbij zonder iets negatieve te lezen over marokkaanen en dat zijn de weken van de verkiezingen !!!!!!!!!!! of er al weer een onbetrouwbaar onderzoekje van contrast ....dat kwart van jonge marokkaanen van 15 tot 24 jaar als AEL aan de verkiezingen mee gedaan heeft dat ze daarop gestemd hebben...en zo iets staat al meteen al voorpagina in j..ds metro Het gedraag van j.den is voorspelbaar!!!de kabinet is nog niet gevormd of ze al bezig zijn een negatieve basis te bouwen voor de Marokkaanen gemeenschap!!! Je zult zeker de komende weken heel veel negatieviteiten over Marokkaanen in de proj..ds-media nl. lezen..... Terwijl toen er vreeselijk granaat aanslag op een Masjid in amsterdam gepleegd is en de daders zijn nog steeds niet opgepakt...werd er toen er weinig aandacht aan besteed..In de kranten stond het met kleine lettertjes geschrijven het lijkt of het niks aan de hand is!!!moet je eens voorstellen als het het zelfde granaat in een synagog gegooit wordt!!!????de wereld zal het weten!!!!...

assiatje
24-01-2003, 13:48
NEE NEE MENSEN MENSEN ZOALS ABOU JAH JAH IS WAT WIJ NODIG HEBBEN AND ZO WHAT HIJ IS LIBANEES?!! DUS INIEDER GEVAL ZAL DAT DE KLOOF NIET VERGROTEN MAAR LATEN ZIEN DAT WIJ NIET IN EEN HIOEK GEDREVEN GAAN WORDEN EN ER NET ZO GOED BIJHOREN JA WIJ ZIJN NEDERLANDSE MAROKKANEN EN HOREN HIER THUIS DAT MOET IEDEREEN NU EENS BEGRIJPEN. ZOALS DAT GOEDE INITIATIEF VAN KOERSWIJZIGING.NL ZAL DAT ZEKER BEVORDEREN

miss_kreta
25-01-2003, 12:44

Al waren de cijfers wel representatief? Ik maak me niet druk om de cijfers. Ik wil me aansluiten bij mulan. Ze zegt precies waar het om gaat. De discussie gaat verder dan Dyab Abu Jahya. Het gaat erom dat een 'allochtoon' wil opkomen voor de onderdrukten/achtergestelden en zegt dat dit niet langer gepikt moet worden. Dat men dit niet gewend is, blijkt uit hun reactie. Het roept een schrikreactie op en men weet niet goed wat er mee te doen. De AEL komt ook niet voor niets op het idee om de politie in België te controleren. Er is dus wel degelijk iets aan de hand.

Pagina's : [1] 2