Bekijk originele versie : Zit met een groot dilemma
kenitrias
25-12-2004, 22:26
Zoals jullie wel bij mijn andere onderwerpen kunnen lezen. Heb ik een aantal grote problemen.
Alleen nu heb ik nog een probleem erbij gekregen. Kort samengevat;
Mijn vriend heeft na drie jaar een geheime relatie om mijn hand gevraagd. Maar mijn vader heeft als bruidsschat 7000 euro gervraagd. Dat kan mijn vriend niet betalen. Hij zou dat geld moeten lenen. En dat wil ik niet.
Hij zou eerst van zijn vader 2000 euro krijgen, maar dat heeft hij op een gegeven moment ingetrokken.
Mijn vriend vond dat niet leuk. Hij vond zich voor ... staan. Hij geeft toen tegen mij gezegd dat ik op hem moest wachten en dat hij het geld over een paar jaar wel bij elkaar verdiend zou hebben. Maar zolang wil ik niet wachten. Ik wordt ook ouder. Dus ik ben bereidt hem daarmee te helpen. Dat heb ik ook tegen hem gezegd. Dus daar zijn we dus wel uitgekomen. Althans dat dacht ik.
Nu probeer ik hem sinds zondag te bereiken en dat lukt niet. Hij neemt zijn telefoon niet op. Of ik nu anoniem bel of mijn nr zichtbaar. Of ik laat een nicht uit marokko bellen. Hij reageert nergens op.
Ik heb hem donderdag kort gesproken. Nou ja... ik geschreeuwd en hij geluisterd. Ik zou hem 's avonds terugbellen, maar hij nam zijn tel niet op. Hij heeft het op een gegeven momnet uitgezet.
Zit nu in een dubio. Moet ik blijven proberen? Hem met rust laten? Zou hij dit doen om even tot rust te kunnen komen? Zou hij een ander hebben Want overdag heeft hij de tel aanstaan en snachts uit?
Wie kan mij goed en serieus advies gegeven?? Wat moet ik doen. Graag op mijn pm.
kenitrias
26-12-2004, 21:17
Waar blijven hullie nou met hullie adcies?? Ik wil graag weten hoe jullie dit aan zouden pakken.
TwinkleEye_19
27-12-2004, 09:42
Waar blijven hullie nou met hullie adcies?? Ik wil graag weten hoe jullie dit aan zouden pakken.
Praat met je vader, of laat je oom/ tante met hem praten, want wat hij doet kan echt niet.
OumYAssine
27-12-2004, 10:16
Salaam meid
ik heb je een pm gestuurd
Wa aleikoem assalam wa rahmatallah wa barakatuh
Oum Yassine
faaatje66
27-12-2004, 11:22
Zoals jullie wel bij mijn andere onderwerpen kunnen lezen. Heb ik een aantal grote problemen.
Alleen nu heb ik nog een probleem erbij gekregen. Kort samengevat;
Mijn vriend heeft na drie jaar een geheime relatie om mijn hand gevraagd. Maar mijn vader heeft als bruidsschat 7000 euro gervraagd. Dat kan mijn vriend niet betalen. Hij zou dat geld moeten lenen. En dat wil ik niet.
Hij zou eerst van zijn vader 2000 euro krijgen, maar dat heeft hij op een gegeven moment ingetrokken.
Mijn vriend vond dat niet leuk. Hij vond zich voor ... staan. Hij geeft toen tegen mij gezegd dat ik op hem moest wachten en dat hij het geld over een paar jaar wel bij elkaar verdiend zou hebben. Maar zolang wil ik niet wachten. Ik wordt ook ouder. Dus ik ben bereidt hem daarmee te helpen. Dat heb ik ook tegen hem gezegd. Dus daar zijn we dus wel uitgekomen. Althans dat dacht ik.
Nu probeer ik hem sinds zondag te bereiken en dat lukt niet. Hij neemt zijn telefoon niet op. Of ik nu anoniem bel of mijn nr zichtbaar. Of ik laat een nicht uit marokko bellen. Hij reageert nergens op.
Ik heb hem donderdag kort gesproken. Nou ja... ik geschreeuwd en hij geluisterd. Ik zou hem 's avonds terugbellen, maar hij nam zijn tel niet op. Hij heeft het op een gegeven momnet uitgezet.
Zit nu in een dubio. Moet ik blijven proberen? Hem met rust laten? Zou hij dit doen om even tot rust te kunnen komen? Zou hij een ander hebben Want overdag heeft hij de tel aanstaan en snachts uit?
Wie kan mij goed en serieus advies gegeven?? Wat moet ik doen. Graag op mijn pm.
jou vader moet met 20 nee 50 harde stokslagen aan zn verstand gebracht worden dat hebberigheid niet mag!
jou vriend moet je met rust laten, hij komt vanzelf terug...zo niet wees dan maar blij dan weet je wat ie waard is.. NIKS dus...
moge allah je leiden
Letizia1987
27-12-2004, 19:24
Ik denk dat hij het even allemaal moet laten bezinken.
Ik bedoel, 7000 is erg veel en ik denk dat hij een beetje teleurgesteld is in je vader, hij voelde zich toch ook al voor l*l staan. Ik zou dat ook niet kick vinden als ik een jongen was. Hij houdt gewoon van jou en wil zo snel mogelijk met je trouwen en doordat belachelijke hoge bedrag moet hij wel wat jaartjes wachten en jij ook en ik denk dat hij het gevoel heeft dat die vader hem te min vind en dat hij daarom zoveel moet betalen.
Laat hem maar gewoon even met rust, en hij komt vanzelf wel weer. Hij gaat je heus wel bellen.
waarom vraagt jouw vader perse 7000 euro???
Kom nou
IlLeGal_NaDoR
28-12-2004, 03:04
Ik heb niet veel te melden, maar 7000?!? :maf2:
Die pa spacet em!!
XmaghrabiaX
28-12-2004, 10:18
mag ik vragen waarom je vader zoveel vraagt. Heeft ioe dat specifiek gedaan omdat hij liever niet wil dat je hem huwt, dus wil hij je verloofde dwarbomen?? Of is zo een eis heeel normaal voor je vader?
wat jij moet doen is in ieder geval niet hem platbellen. Laat het allemala ff bezinken, ook bij jou. Ga niet meteen uit van vreemdgaan. Dat zal je para maken. Meid geef je vrien de tijd en als je na 2 weken nog steeds niets van hem hebt gehoord, dan zou ik als ik jou was wel kijken of alles wel okay is met hem(via vriend van hem/of zus). Maar voorlopig ff afstand houden, maar mocht ie contact met je opnemen laat hem dan wel weten dat je nog steeds 1000% voor hem wil gaan.
ps: er is niets mis mee hoor als je hem helpt met sadaq, dat doen tegenwoordig heel veel meiden.
hou ons op de hoogte he.
Limburgse_
28-12-2004, 10:33
wat denken ouders van tegenwoordig wel niet? dat 7000 euro 7000 gulden is ofsow.
Mensen denken alleen aan geld.Jou leven is belangrijker dan die 7000 euro.Sorry meiden maar ikzelf vind dit overdreven veel, ze is nie van goud!
En verder wens ik jou alle geluk van de wereld,laat hem even met rust zou ik zeggen totdat hij contact met jou opneemt.Misschien heeft ie tyd nodig, want meissie 7000 euro is f*cking veel geld.
Dreamlover
28-12-2004, 11:50
Salaam 3aleykom,
Waar is jouw vader mee bezig? Sorry hoor, maar zo hoort dat niet in ons geloof. Het lijkt zo wel alsof je te koop bent! :confused:
Tegenwoordig is 1000€ al meer dan genoeg, het gaat maar om de sadakka hoor.. dat je dat in je trouwacte hebt staan.
Want moet je vriend dan zo lang sparen voor alleen de bruidschat en dan komt de bruiloft er ook nog bij, nou.. dan is die liefde al afgekoeld, of misschien is die al afgekoeld.. :o
Salaam 3aleykom,
Dreamlover.
kenitrias
28-12-2004, 12:48
Heb van de week goed nagedacht en ik wil hem zeker helpen met de sadaq, maar hij pakt zijn tel niet op. En dat doet hij bewust. Ben zo bang dat ik hem kwijt ben. En de sadaq van 7000 euro is te veel. Mijn vader heeft tegen zijn ouders gezegd dat het van mij komt. En terwijl ik niet eens wist wat mijn vader ging zeggen. Mijn vriend zei dat ik alles al wist maar hem niet durfde te vertellen. Terwijl ik echt nergens van af wist. Als ik wat vroeg aan mijn ouders dan kreeg ik te horen dat komt wel.
Ben inwendig zo boos op mijn ouders. Vooral op mijn moeder, die moet opkomen voor haar dochter. En dat heeft ze nooit gedaan.
Toen ik 16 was ik bijna uitgehuwelijkt en degene heeft aan mijn ouders 800 Gulden vooraf gegeven. Ik ben op een gegeven moment weggelopen. De man was bij 30 jr en illegaal in NL.
Dus als ze de reden gegeven dat mijn vriend het voor de papieren doet. Wat moest de man van mij in NL ook voor de papieren.
Kan het mijn ouders niet vergeven als ik deze jongen kwijt raak. Heb altijd gezegd ik wil nooit trouwen. En als ik trouw zal het wel met een NL zijn. Marokaanse jongen vind ik niet leuk enz. En zie mij nu!!!
Ik ben echt de weg kwijt.
chica_tangawia
28-12-2004, 13:10
Hey meid,
Ik vind het heel erg voor je. Weet altijd, dat alles met een reden gebeurt. Alles is elmakteb. Dus stel (ik hoop het niet voor je) dat je toch niet met deze jongen trouwt, geef dan niet je ouders de volle schuld, Allah swt heeft het zo gewild.
Maar om je vader wat te bedaren kun je misschien je misschien een imam met hem laten praten. Misschien kan hij hem uitleggen dat wat hij vraagt niet redelijk is.
En even nog een 2e vraagje. In je vorige topic zij je dat je vader dit niet alleen als bruidsschat vroeg maar ook, omdat hij in marokko woont, hij niet moet denken dat alles voor hem word geregeld, maar dat hij ook zijn bijdrage moet leveren in jullie huis en de bruiloft enzow?
XmaghrabiaX
28-12-2004, 14:05
ohh okay, die jongen heeft geen papieren. Maar ik denk niet dat je vader daarom zoveel vraagt. Ik denk dat je pa je als het ware wil dwarszitten omdat jij destijds niet aan die uithuwelijking meedeed. Je vader zag dat als als fdiga en ik denk dat hij toen dacht...na deze actie van jou zullen we nog wel eens zien of jij ooit gaat trouwen. Anders zou hijook niet tegen je schoonouders hebben gezegd dat die 7000 jouw verzoek was. Geen enkele vader doet dat toch?
meid keep the faith
kenitrias
28-12-2004, 14:15
Mijn vader heeft tegen hem gezegd het geld die mijn dochter aan jou vraagt is voor de bruiloft, huis, onkosten als je de eerste maanden in NL komt enz.
En zijn reactie daarop was de bruiloft hoeft niet zo extreem groot te zijn. En als ik een paar maanden alleen de kost moet verdienen voor ons twee. Hij dat de rest van zijn leven dat voor mij zou doen. En rest doen we geleidelijk aan. Ik ben daar ook mee eens.
En mijn vader reageerde daar weer op ik wil 7000 euro en geen cent minder.
Die avond heeft hij mij opgebeld en was heel emotioneel. Dat was de eerste keer dat ik hem heb horen huilen. Wallah als ik daaraan moet denken komen de tranen in mijn ogen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.