Bekijk originele versie : Hoe doe je dat met de woedoe??????
Salaam mensen....
In het dagelijkse leven doe ik ook af en toe mascara gebruiken. Nou bid ik ook sinds kort en als ik dan woedoe heb gedaan dan heb ik bijna altijd nog mascara op mijn wimpers zitten. Het gaat er moeilijk af. Nu is mijn vraag mag je dan na je je woedoe hebt verricht bidden of moet je echt helemaal gereinigd zijn en moeten je ogen helemaal schoon zijn. Ik denk dat ik maar stop met die mascara aangezien het problemen oplevert en ik wil wel dat Allah (SWT) insha Allah mijn gebeden accepteert. Ewa laat het me weten,
Beslamaaaaaaa
Karima
Je moet helemaal rein zijn en make up mag je niet eens gebruiken, dus 2 goede redenen om te stoppen met de mascara.
wa salaam aleikum
Origineel gepost door Dua
Je moet helemaal rein zijn en make up mag je niet eens gebruiken, dus 2 goede redenen om te stoppen met de mascara.
wa salaam aleikum
Maar ik heb wel weer gehoord dat het wel toegestaan is om met kohl te bidden, ik weet niet hoe je het noemt, wij zeggen Tazoejd
kan iemand mij hier uitleg over geven?
en hoe zit het met Henna, stel je hebt henna in je haren...het is dus nog niet uitgespoeld? mag je dan bidden of moet je wachten?
Liefs Safia
Glimlachje
28-01-2003, 20:03
Origineel gepost door Dua
wa salaam aleikum
Je mag geen make up gebruiken als je naar buiten gaat of bent.
Maar binnenshuis mag je alles.Maar voor het bidden moet je volgens mij wel helemaal schoon zijn. En Allah weet het beste. :zwaai:
Ja want ik had ook gehoord dat je dus make-up wel binnen mag dragen en bidden doe je ook binnen dus mag je ook bidden met make-up. Ik denk dat dit niet waar is aangezien je alleen met khol mag bidden en je kan het denk ik beter vermijden. Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Beslamaaaaa
Karima :zwaai:
noralive
03-02-2003, 08:50
Salaam,
Mensen mensen make up mag je gebruiken maar licht daar is de khol het bewijs van. Er staat ook nergens in de Koran dat dat niet mag.
Echt Cultuur opmerkingen zijn dit, het is niet omdat de buurvrouw geen make up van de man mag dragen, gaat ze naar de andere buurvrouw en zegt make up is haram.
En je ga je bidden doe het af.
kleine moeite toch vergelken met wat je allemaal van ALLAH SWT krijgt dagelijks.
Love you all BECAUSE I LOVE ALLAH SWT
Salaam nora
bentbled
03-02-2003, 17:14
Waar blijven jullie bewijzen?? Geloof niemand totdat je bewijs krijgt uit sounah of de koran, want ik zie dat iedereen maar wat beweert zonder kennis
Ik weet het allemaal niet meer, dat laatste van Dawud is wel waar, maar als ik bid wil ik het ook goed doen. En als ik dan de zekerheid daarvan niet heb. Ik draag nu hamdollilah bijna geen mascara meer, hooguit 1 of twee keer per week. Maar het zou wel handig zijn, om het te weten. Ik heb dan ook waterproof mascara en zo makkelijk gaat het er niet af. Ewa laat het me weten, greetz,
Karima :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.