Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Amerikanen infiltreren in Marokkaans leven

Marrakick
21-12-2004, 21:38

De Amerikanen zijn zo gek nog niet. Overal komen ze binnen. Gewild of niet. Een goede leermeester hebben ze gehad aan de Italiaanse Berlusconi die zijn Italianen bewerkt met eigen televisiestations, kranten en zijn samenwerking met Gaddafi. Wat Berlusconi in Italië kan, moeten wij in Marokko kunnen, moeten die Amerikanen gedacht hebben. Een volk beïnvloeden en populariseren doe je met entertainment. Je hebt infrastructuur nodig, meestal met zenders, kabel etc. Het Franse Vivendi Universal heeft onlangs een meerderheidsbelang in Maroc Telecom verworven en daarmee dit bedrijf geheel onder controle. Door de laatste overname hebben ze 51% van Maroc Telecom in handen en kunnen dus beslissen wat er gebeurd. Vivendi Universal is o.a. eigenaar van Canal+ en Seagram. Maar wat niet iedereen weet is dat Vivendi enkele maanden geleden verkocht is aan het Amerikaanse NBC, een onderdeel van General Electric. Je kunt dus rustig stellen dat Amerika een flinke vinger in de pap heeft gekregen binnen de Marokkaanse infrastructuur.

BerberDude
21-12-2004, 21:53
Ik denk zeker dat de Islam door Amerika een enorme modernisering doormaakt. Vroeger waren moslims niet zo materialistisch maar tegenwoordig lopen alle moslimjongeren in het Westen wel met een mobieltje!

Atlasleeuw
22-12-2004, 09:39
De Amerikanen zijn zo gek nog niet. Overal komen ze binnen. Gewild of niet. Een goede leermeester hebben ze gehad aan de Italiaanse Berlusconi die zijn Italianen bewerkt met eigen televisiestations, kranten en zijn samenwerking met Gaddafi. Wat Berlusconi in Italië kan, moeten wij in Marokko kunnen, moeten die Amerikanen gedacht hebben. Een volk beïnvloeden en populariseren doe je met entertainment. Je hebt infrastructuur nodig, meestal met zenders, kabel etc. Het Franse Vivendi Universal heeft onlangs een meerderheidsbelang in Maroc Telecom verworven en daarmee dit bedrijf geheel onder controle. Door de laatste overname hebben ze 51% van Maroc Telecom in handen en kunnen dus beslissen wat er gebeurd. Vivendi Universal is o.a. eigenaar van Canal+ en Seagram. Maar wat niet iedereen weet is dat Vivendi enkele maanden geleden verkocht is aan het Amerikaanse NBC, een onderdeel van General Electric. Je kunt dus rustig stellen dat Amerika een flinke vinger in de pap heeft gekregen binnen de Marokkaanse infrastructuur. Is dit iets nieuws dan?? Marokko is in de uitverkoop als je het nog niet door hebt. Steeds meer bedrijven vallen in Buitenlandse handen. :rolleyes: Het leuke van die IPO van Maroc Telecom is dat de vraag 18 keer het aanbod overtrof. Dat geeft al aan dat buitenlandse investeerders grote mogelijkheden zien in Marokko en met name in de Telecom sector, waar Maroc Telecom een flinke vinger in de pap heeft. Nu is slechts 30% of zelfs minder in handen van de Staat.

BerberDude
22-12-2004, 09:45
Steeds meer bedrijven vallen in Buitenlandse handen. Dat is ook de reden dat de Islam al zo enorm is gemoderniseerd in Marokko. Die Amerikaanse bedrijven willen natuurlijk dat iedereen zich aanpast aan de Westerse normen. Ik vind het op zich natuurlijk geen goede manier en de goede reden dat de Islam zich moderniseert maar het eindresultaat is misschien toch goed. In Amerika worden vrouwen veel mijnder onderdrukt dan in Marokko dus daar zou wel eens winst kunnen liggen voor onze vrouwen.

Atlasleeuw
22-12-2004, 09:51

Dat is ook de reden dat de Islam al zo enorm is gemoderniseerd in Marokko. Die Amerikaanse bedrijven willen natuurlijk dat iedereen zich aanpast aan de Westerse normen. Ik vind het op zich natuurlijk geen goede manier en de goede reden dat de Islam zich moderniseert maar het eindresultaat is misschien toch goed. In Amerika worden vrouwen veel mijnder onderdrukt dan in Marokko dus daar zou wel eens winst kunnen liggen voor onze vrouwen. Wat voor onzin kraam jij nou weer uit? De meerderheid van de bedrijven is nog steeds in handen van Marokkanen. En met name de Marokkaanse elite en de KONINKLIJKE FAMILIE hebben een groot aandeel in de Marokkaanse economie. Als we geen koning hadden gehad in Marokko, dan was Marokko al heel erg ver in zijn ontwikkeling. En het zijn met name Fransen en Spanjaarden die veel investeren in Marokko. De Amerikanen vinden Marokko niet zo'n denderende afzetmarkt, maar daar begint al verandering in te komen de laatste jaren.

LOUIZ
22-12-2004, 10:00
Dat is ook de reden dat de Islam al zo enorm is gemoderniseerd in Marokko. Er is maar een Islam en er bestaat dus geen moderne Islam pikkie!!! Marokko is gemoderniseerd dat klopt, maar Marokko mag je geen Islamitisch land meer noemen! Wist jij dat voor menigt niet Marokkaanse moslim Marokko een doorn in het oog is?! Die Amerikaanse bedrijven willen natuurlijk dat iedereen zich aanpast aan de Westerse normen. Dat heb je dus verkeerd pikkie, Amerika wil de Islam de kop indrukken! Westerse normen? Welke normen? Mannen met mannen trouwen? Met je vrouw naar een parenclub? Kannibalisme? Wat verstaan zij en jij onder normen? Ik vind het op zich natuurlijk geen goede manier en de goede reden dat de Islam zich moderniseert maar het eindresultaat is misschien toch goed. In Amerika worden vrouwen veel mijnder onderdrukt dan in Marokko dus daar zou wel eens winst kunnen liggen voor onze vrouwen. Ik weet niet waar jij het over hebt? In Marokko worden vrouwen onderdrukt? Misschien jou moeder, maar de vrouwen die ik ken in Marokko die kunnen jou zelfs kopen! In Amerika worden vrouwen niet onderdrukt? Vrouwen worden daar als honden behandeld!! Er is geen man die zoveel respect heeft voor zijn vrouw, dan een ware zuivere goede moslim! En dat sommige vrouwen minder te zeggen hebben dan de man in Marokko heeft niets te maken met de Islam, maar meer met cultuur! Vraag zo een vrouw die in jou ogen zogenaamd onderdrukt wordt of ze iets te kort komt?! Denk na voor dat je dingen zegt..............

LOUIZ
22-12-2004, 10:02
De westerse norm is er een van individualisme, materialisme en een terugdringen van het gezinsleven en belangrijke Islamitische waarden. Ongeacht hun motivatie, die vooral economisch en politiek van aard is, de positieve gevolgen zullen lang niet zeker opwegen tegen de negatieve effecten. Ik betwijfel hoe vrouwen beter af zijn, binnen de Islam of als lustobject verkocht op een Amerikaanse zender. NBC is trouwens conservatief in voor moslims negatieve zin van het woord, anti-Islam dus. Maar idd, niks nieuws onder de zon hier. Mooie tekst broeder...................... :goedzo:

Marrakick
22-12-2004, 10:11
De westerse norm is er een van individualisme, materialisme en een terugdringen van het gezinsleven en belangrijke Islamitische waarden. Ook dit is discriminatie Doxa, al kunnen 'wij' Westersen daar beter mee omgaan. Ik voel me in je rijtje niet thuis. Ben een aperte NIET-televisiekijker en heb een hekel aan materialisme. Toch ben ik niet links. Je praat dan over een westerse norm waar IK niet in pas. Uiteraard heb je in grote lijnen gelijk van buitenaf gezien. Maar westersen die in grote lijnen van buitenaf hun mening over de moslims geven hebben ook dat gelijk. Niet dat ik iets tegen je tekst had, maar ik voelde me toch een ietsje aangesproken ;)

LOUIZ
22-12-2004, 10:30
Je praat dan over een westerse norm waar IK niet in pas. Uiteraard heb je in grote lijnen gelijk van buitenaf gezien. Maar westersen die in grote lijnen van buitenaf hun mening over de moslims geven hebben ook dat gelijk. Als we elkaar dan met rust laten en elkaar gewoon laten leven zoals we dat allebei zelf willen, dan zijn we toch waar we moeten zijn?

LOUIZ
22-12-2004, 11:11
Dat heb je dus verkeerd pikkie, je HOEFT niet zo te leven als jij net omschreef (mannen met mannen trouwen etc..). Je KAN zo leven en je MAG zo leven. Maar ik begrijp dat jij zo wil ingrijpen in andermans levens, dat jij hen deze vrijheden niet toestaat. Omdat jouw islamitische model moet gaan gelden voor alle mensen. Dat heet fascisme. Denk na voordat je dingen zegt.......... Dat begrijp jij dus verkeerd pikkie. Leef en laat leven, maar val de Islam en de Islamieten niet lastig. Joh, laat jij je maar iedere keer in je reet nemen of ga op je hoofd staan dansen, als je mij er maar niet mee lastig valt! Waarom wilt het westen de Islam moderniseren vraag ik mij af? De Islam is niet te moderniseren. Jongen leef en doe wat je wilt, van mij heb je geen last, maar laat ons dan ook leven en ons houden aan ons geloof en cultuur!!