Bekijk originele versie : Ik respecteer de Nederlandse wet
Ik wil nou wel eens weten wie de Nederlandse wet respecteert en wie niet.
In Nederland mag je zeggen wat je wil. We noemen dat vrijheid van meningsuiting.
Dat betekent dus dat je ook mag zeggen dat onze Profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel en perverseling is.
Natuurlijk ben ik het daar niet mee eens maar ik respecteer wel de Nederlandse wet en de democratie.
_Mercurius_
21-12-2004, 13:11
In Nederland mag je zeggen wat je wil. We noemen dat vrijheid van meningsuiting.
Dat betekent dus dat je ook mag zeggen dat onze Profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel en perverseling is.
Natuurlijk ben ik het daar niet mee eens maar ik respecteer wel de Nederlandse wet en de democratie.
Kies je de Koran boven de Nederlandse wet ?
Daar gaat het hier niet over. Het gaat over vrijheid van meningsuiting.
dat betekent dus wel dat mensen mogen zeggen dat ze de koran een stom boek vinden of dat het boek nergens op slaat.
Deze keuze hoeft nooit gemaakt te worden, appels en peren zeg ik je...
Dit is een verkeerde vraagstelling.
Want het geeft een te eenzijdig beeld. Indien de Nederlandse wet morgen alle Nederlanders zou verplichten wekelijks een portie varkensvlees of alcohol te nuttigen spreekt het voor zich dat je dan de koran boven de Nederlandse wet kiest.
Echter is deze vraag niet eens ter sprake want de Nederlandse wet botst niet met de Koranische regelgeving. Wel staan er zaken in de Koran die niet bij het Nederlandse systeem past, maar gezien het niet verboden is voor Moslims dit na te laten tov de koran is dit geen enkel probleem.
NoNaMe__
21-12-2004, 13:32
Politiek en geloof moet je gescheiden houden, anders krijg je zelfde tafarelen als in Iran. En dat willen we niet he
_Mercurius_
21-12-2004, 13:40
Daar gaat het hier niet over. Het gaat over vrijheid van meningsuiting.
dat betekent dus wel dat mensen mogen zeggen dat ze de koran een stom boek vinden of dat het boek nergens op slaat.
Aha oke, verkeerde interpretatie van mij kant uit.
Er zal naar mijn mening meer naar het Strafrecht over Godslastering verwezen moeten worden.
Hier wordt al duidelijk dat Vrijheid van Meningsuiting ook zijn beperkte kanten heeft.
Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.
Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
mohammedALI
21-12-2004, 13:47
hoe verklaar je dan dat je niets over joden mag zeggen ?
_Mercurius_
21-12-2004, 13:51
Zal je een geheimpje verklappen: weet je hoe ze een joods gezin noemen ?
Antwoord: een gasstel :D
Waarom zou je niks over Joden mogen zeggen dan?
Immanuel
21-12-2004, 15:39
Dit is een verkeerde vraagstelling.
Want het geeft een te eenzijdig beeld. Indien de Nederlandse wet morgen alle Nederlanders zou verplichten wekelijks een portie varkensvlees of alcohol te nuttigen spreekt het voor zich dat je dan de koran boven de Nederlandse wet kiest.
Echter is deze vraag niet eens ter sprake want de Nederlandse wet botst niet met de Koranische regelgeving. Wel staan er zaken in de Koran die niet bij het Nederlandse systeem past, maar gezien het niet verboden is voor Moslims dit na te laten tov de koran is dit geen enkel probleem.Hallo Heiba,
Die vraag betreft een principiële kwestie. Dit land wordt bestuurd met de hier geldende wet- en regelgeving. Die zijn zo eenduidig mogelijk opgesteld en garanderen een voor de wet gelijke behandeling van iedere ingezetene van dit land.
Binnen de islam bestaan grote verschillen van mening over de juiste interpretatie vankoran en hadith. Als je de koran als leidraad neemt leidt dat al onmiddelijk tot het probleem van de niet eenduidige interpretatie. Uiteraard is met de koran als leidraad niets mis, zolang het een gematigde interpretatie daarvan betreft. Er hoeft bij sommige mensen echter niet zo heel erg veel te gebeuren of die interpretatie verschuift naar het radicale deel van het spectrum. Daarmee is het hek dan van de dam.
In een onlangs verschenen artikel in het dagblad Trouw werd mw Hirsi Ali sterk bekritiseerd. Zij had het gepresteerd kinderen op een islamitische school te vragen of ze de koran belangrijker vonden dan de Nederlandse wet. Die kinderen antwoorden dat de koran belangrijker was. Dat schijnt op televisie te zijn geweest maar ik heb het gemist. Als dat kinderen uit groep 6 of hoger zijn geweest moet de leiding van die school zich de ogen uit hun hoofd schamen. Die zijn namelijk niet alleen bezig die kinderen onderwijs te verschaffen. Die zijn ook bezig de Nederlandse samenleving met een potentiëel probleem op te zadelen. Kleine kinderen kunnen eenvoudig en op duurzame wijze doordrongen worden van gedachtengoed. In dat kader zit niemand te wachten op het vestigen van denkbeelden die de Nederlandse wet- en regelgeving een volledig verkeerde plaats toedichten in hun leven.
Groet,
Immanuel
Hallo Heiba,
Die vraag betreft een principiële kwestie. Dit land wordt bestuurd met de hier geldende wet- en regelgeving. Die zijn zo eenduidig mogelijk opgesteld en garanderen een voor de wet gelijke behandeling van iedere ingezetene van dit land.
Binnen de islam bestaan grote verschillen van mening over de juiste interpretatie vankoran en hadith. Als je de koran als leidraad neemt leidt dat al onmiddelijk tot het probleem van de niet eenduidige interpretatie. Uiteraard is met de koran als leidraad niets mis, zolang het een gematigde interpretatie daarvan betreft. Er hoeft bij sommige mensen echter niet zo heel erg veel te gebeuren of die interpretatie verschuift naar het radicale deel van het spectrum. Daarmee is het hek dan van de dam.
In een onlangs verschenen artikel in het dagblad Trouw werd mw Hirsi Ali sterk bekritiseerd. Zij had het gepresteerd kinderen op een islamitische school te vragen of ze de koran belangrijker vonden dan de Nederlandse wet. Die kinderen antwoorden dat de koran belangrijker was. Dat schijnt op televisie te zijn geweest maar ik heb het gemist. Als dat kinderen uit groep 6 of hoger zijn geweest moet de leiding van die school zich de ogen uit hun hoofd schamen. Die zijn namelijk niet alleen bezig die kinderen onderwijs te verschaffen. Die zijn ook bezig de Nederlandse samenleving met een potentiëel probleem op te zadelen. Kleine kinderen kunnen eenvoudig en op duurzame wijze doordrongen worden van gedachtengoed. In dat kader zit niemand te wachten op het vestigen van denkbeelden die de Nederlandse wet- en regelgeving een volledig verkeerde plaats toedichten in hun leven.
Groet,
Immanuel
Dit geeft duidelijk aan dat we zo snel mogelijk moeten stoppen met het speciaal onderwijs.
het speciaal onderwijs veroorzaakt veel problemen omdat kinderen op school worden gehersenspoeld door Christenen en Moslims. Hier moeten we heel erg snel mee gaan stoppen. Minister Verdonk is hier gelukkig al mee bezig.
BerberDude
21-12-2004, 15:56
Ik respekteer de Nederlandse wet over het algemeen wel, alleen op het punt van de maximum snelheid doe ik dat niet.
Ik rij nog wel eens 's nachts en dan is er helemaal niemand op de weg.
In zo een geval bepaal ik zelf hoe hard ik rij want daar val ik niemand mee lastig!
Voor de rest respecteer ik de Nederlandse wet wel en gaat de Nederlandse wet boven de Q'ran.
Ik bedoel maar, in Nederland mag je gewoon vreemdgaan of homo zijn terwijl dat volgens de Q'ran niet mag.
Ik zou het op prijs stellen als je mij geen pmtjes meer stuurt, aangezien Berberdude en jij dezelfde gedachtengoed hebben, zou het mij niet verbazen dat jullie dezelfde persoon zijn, die werkt met 2 nicks op het forum.
Ik zet je iniedergeval in mijn negeerlijst, maar wilde dit aan je kwijt.
Bijdeze dan :kwaad:
Immanuel
21-12-2004, 16:28
Dit geeft duidelijk aan dat we zo snel mogelijk moeten stoppen met het speciaal onderwijs.
het speciaal onderwijs veroorzaakt veel problemen omdat kinderen op school worden gehersenspoeld door Christenen en Moslims. Hier moeten we heel erg snel mee gaan stoppen. Minister Verdonk is hier gelukkig al mee bezig.Hallo Roekoo,
Dat ben ik niet met je eens en ik wordt daarin gesteund door oa een europarlementariër die nou niet direct bekend staat als islamofoob. Dat artikel in dagblad Trouw heeft een aantal dagen door mijn hoofd gespeeld. Uiteindelijk heb ik bij mijn oudste dochter de proef op de som genomen en haar gevraagd "Wat is er belangrijker, de bijbel of de wet?". Je moet daarbij wel weten dat we regelmatig met het hele gezin naar de kerk gaan, voor en na het eten bidden en aan het eind van de hoofdmaaltijd uit de bijbel lezen. Wij zijn dus een christelijk gezin en hechten aan de bijbehorende normen en waarden, waar we overigens ook onze drie kinderen van doordringen.
Op mijn vraag antwoord mijn dochter van tien jaar oud zonder enige aarzeling het volgende: "De wet natuurlijk, want daarin is afgesproken wat je wel en niet mag doen. De bijbel is ook belangrijk, maar dan meer voor jezelf en in de kerk". Ik kan je wel vertellen dat wanneer mijn dochter had geantwoord "de bijbel" dat ik dan onmiddelijk bij de schoolleiding op de stoep had gestaan om te vragen waar ze die nonsens vandaan heeft.
Je moet niet vergeten dat we hier leven in een Joods-christelijke cultuur en dat het katholiek en protestants onderwijs de denkbeelden binnen die cultuur breed steunt. Het christendom binnen Europa heeft de verlichting doorleefd en zich daarop volledig aangepast. Dat is een heel verschil met de islam, waarin het geloof op een veel absolutere manier wordt beleefd en waar begrippen als vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting voornamelijk worden beschouwd binnen de context van de koran en de hadith.
Groet,
Immanuel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.