Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bidden op het werk

alhoceima
22-01-2003, 12:20

Salaam Alaikoem broeders en zusters Ik heb een vraagje wat betreft het gebed, wie onder ons bid op het werk? hoe hebben jullie dat aangepakt? ik wil namelijk graag op tijd bidden, nu moet ik alles in de avond in halen…ik weet niet eens of dat wel geaccepteerd word? tja alleen Allah SWAT kan daarover oordelen…maar ik ben benieuwd… Salaam Alaikoem :)

alhoceima
22-01-2003, 15:53
is er dan niemand die bid op het werk?? :(

Hafsat
22-01-2003, 15:56
Blijkbaar niet nee, helaas! Ik denk dat het heel moeilijk is om een gebedsruimte op je werk te krijgen.

piraat
22-01-2003, 16:04
Gewoon door blijven zeuren. Ze zullen wel ingeven

Hafsat
22-01-2003, 16:09

Nou, ze doen wel erg moeilijk hoor over een gebedsruimte.

Angeltje
22-01-2003, 17:19
Mijn oom werkt bij de marokaanse consulaat in Amsterdam :hihi: Dus die mag bidden wanneer hij wil!!

fakerxx
22-01-2003, 22:17
Mijn beide broers bidden op het werk, en ik heb het gevraagd op het werk en ze hebben het gezegd dat het goed is, alleen de tijd die ik besteed aan het gebed wordt afgetrokken van mijn pauze..Maar dat maakt mij niet uit, zolang ik maar op tijd kan bidden....

Baroudi
22-01-2003, 23:22
Salaam allaikoum, Ik heb sinds een maand een werkgever die je de ruimte geeft om te bidden op kantoor en er wordt niet gekort op je pauze....namelijk hij is ook een Moslim zoals iedereen op kantoor. Ieder vrijdag gaan we ook met ze allen naar de moskee en op de islamitische dagen zijn we natuurlijk vrij......dus ik heb het goed getroffen bij mijn werkgever. Het enigste wat je zou kunnen doen is het onderwerp voorleggen aan je werkgever en vragen of ze daar geen moeite mee hebben. En als je met hun een "deal" kunt sluiten zoals aftrek van je pauzetijd dan zou ik het wel doen......want je weet op tijd bidden is altijd beter dan het inhalen daarvan. Veel succes :zwaai:

fairuz22
22-01-2003, 23:36
Salaam Oualeikom,,, Ik looop stage bij een Stichting en heb ook de gelegenheid om mijn gebed te mogen uitvoeren,,, Dat stel ik zeer op prijs ,,,maar ja wat wil je anders het is een Turkse stichting dus je mag bidden wanneer je wil.. Dus heb daar nooit problemen mee gehad,, geld ook tijdens de islamitische feestdagen dan zijn hun gewoon gesloten ,,en mogen wij ons feestdagen vrieren,,, Ik verheug me al op het komende Offerfeest ,,, lekker drie dagen vrij,,, Dus mensen of sticht eigen bedrijven of ga bij een Marokkaans, Turks of andere islamitsche bedrijf werken ,,hoef je je nooit zorgen te maken over het inhalen van je gebed,,, Wa salaam !!!

Narimane
23-01-2003, 08:51
Selam ou 3aleikoum, Sinds de Ramadan mag ik el hamdoulillah ook zeggen dat ik op het werk bid. Ik werk voor een grote semi-overheidsinstantie. In deze branche is het denk ik iets gemakkelijker om eea voor elkaar te krijgen. Ik heb het aangegeven bij mijn, niet-moslim, leidinggevende en die is gelukkig heel erg sociaal is. Van hem heb ik permissie gekregen om in `zijn` tijd te bidden. Hij vergeleek de tijd die ik ervoor nodig heb met de rooktijd die rokers gebruiken. Via personeelszaken heb ik een ruimte gekregen waar ik mijn gebeden kan verrichten. Ik ben een gelukkig mens... Je moet sterk in je schoenen staan...en gewoon zeggen wat je wilt. Want feit blijft, niemand zal het voor je doen! Daarnaast, wees een voorbeeldige werknemer, ze zullen meer van je pikken. En last but not least, niet VRAGEN, maar MEDEDELEN!! Dus iets in de trant van "Ik wil overdag mijn gebeden verrichten, is hier een ruimte voor beschikbaar...". En dan komt het gesprek vanzelf op gang. Nee heb je, JA kun je krijgen. Vraag Allah om steun en incha´Allah komt het goed. Succes!