Bekijk originele versie : voor het geslachtsgemeenschap..
Sarahdien
20-12-2004, 19:03
op je huwelijksnacht wanneer de man en vrouw voor het eerst gemeenschap zullen hebben moet volgens de Islam eerst gebeden worden en doua's worden gezegd.
wie weet waar ik dit allemaal kan vinden?
en wie doet dit ook echt? ik denk dat als alles mag dat er hier niet aan gedacht wordt, of heb ik het mis?
Sarahdien
20-12-2004, 19:50
mensen weten van alles over alle standjes die er maar zijn, maar over hoeveel aantal salaats je moet verrichten en welke doua je moet opnoemen, weet men niks!
best wel jammer!
Sarahdien
20-12-2004, 20:23
ik zal em blijven uppen totdat ik antwoord heb gekregen :)
blauwe_hemel
20-12-2004, 23:24
Salaam alaikoem,
Dit is de dou3a die voor geslachtsgemeenschap gereciteerd moet worden..
In de naam van Allah. O Allah, laat de duivel aan ons voorbij gaan en laat de duivel aan datgene waarmee U ons voorzien heeft voorbij gaan.
Bismillah. allahoema djaniebna shaytana, wa zanibi shaytana ma razaktana.
Wa alaikoem salaam
blauwe_hemel
20-12-2004, 23:30
En ook verricht je twee raka'at voor de eerste keer dat je seksuele gemeenschap met de vrouw hebt.
Hadith van de profeet:
"Als je (de eerste keer) bij je vrouw naar binnen gaat, verricht eerst twee raka'at en hou dan het hoofd van je vrouw vast en zeg: "Oh Allah! Zegen mijn vrouw voor mij, zegen mijn vrouw voor mij, geef haar overvloed uit mij, en geef mij overvloed uit haar!" Daarna kun je doen wat je wilt." (Aboe Dawoed)
(uit 'Het Bruidsgeschenk')
Sarahdien
21-12-2004, 21:36
blauwe_hemel, meid je bent geweldig. eindelijk iemand die het wel weet.
ontzettend bedankt meid. shoekran shoekran shoekran.
moge Allah swt je hiervoor belonen.
wa alaikom salaam!
blauwe_hemel
21-12-2004, 21:41
Wa djazaak
Wa salaam alaikoem :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.