Bekijk originele versie : Verschil tussen Katholieken en Prothestanten
freemale
21-01-2003, 18:21
Hoeveel van jullie weten wat het verschil is tussen protestanten en katholieken? Ja!! Er is wel degelijk verschil!
Steeds wordt er geklaagd dat de Nederlanders niets over ons geloof weten en steeds domme vragen stellen maar draai het eens om...
Stellen wij ook domme vragen? Wij verwachten dat zij alles weten maar wat weten wij nou van hun?
GoudenGids
21-01-2003, 18:26
ja, katholieken die vasten 40 dagen , over het algemeen, maar ook dat wordt steeds minder gedaan....je kunt als je als buitenstaander kijkt stellen dat katholieken 'strenger' zijn dan protestanten en op vrijdag eten ze brood en vis (als ik me niet vergis)
GoudenGids
21-01-2003, 18:28
Trouwen hoeveel mensen in de randstad (waar allochtonen het meest mee in aanraking komen) zijn nu nog gelovig...de meesten geloven wel ergens in, zijn protestants ofzoiets, maar weten er verder te weinig van af om er iets over te kunnen zeggen....dit geldt trouwens ook voor moslims
De meeste jongeren weten wel dat ze zondag naar de kerk gaan, dat ze gedoopt zijn, maja verder doen ze er nix aan
freemale
21-01-2003, 18:29
Klopt een beetje...
maar dat is niet het essentiële verschil..
Dit is maar een klein voorbeeld, maar begrijpen jullie wat ik bedoel?
freemale
21-01-2003, 18:31
Origineel gepost door GoudenGids
Trouwen hoeveel mensen in de randstad (waar allochtonen het meest mee in aanraking komen) zijn nu nog gelovig...de meesten geloven wel ergens in, zijn protestants ofzoiets, maar weten er verder te weinig van af om er iets over te kunnen zeggen....dit geldt trouwens ook voor moslims
De meeste jongeren weten wel dat ze zondag naar de kerk gaan, dat ze gedoopt zijn, maja verder doen ze er nix aan
Dat is toch geen reden om er weinig van af te weten. Ik wil zeggen dat wij meteen geïrriteerd raken als christenen iets vragen.
GoudenGids
21-01-2003, 18:33
ik raak niet geïrriteerd als een christen mij wat vraagt...spreek voor jezelf aub en niet in de wij-vorm :rolleyes:
freemale
21-01-2003, 18:37
ik raak niet geïrriteerd als een christen mij wat vraagt...spreek voor jezelf aub en niet in de wij-vorm :rolleyes:
Ik zeg voor het gemak 'wij'. Daarmee bedioel ik de meeste islamieten. Ik raak nooit geïrriteerd als ze mij iets vragen. 'Ze' bedoel ik ook verder niets mee. Het is ook voor het gemak.
Ik heb het over het algemene zin. Kijk maar hoeveel irritaties op de 'domme vragen...........' discussie geplaatst worden.
GoudenGids
21-01-2003, 18:38
Origineel gepost door freemale
Ik zeg voor het gemak 'wij'. Daarmee bedioel ik de meeste islamieten. Ik raak nooit geïrriteerd als ze mij iets vragen. 'Ze' bedoel ik ook verder niets mee. Het is ook voor het gemak.
Ik heb het over het algemene zin. Kijk maar hoeveel irritaties op de 'domme vragen...........' discussie geplaatst worden.
Ik denk dat het niet zozeer om de 'domheid' van de vragen gaat, maar dat diezelfde vragen keer op keer worden gevraagd......ik begrijp best dat mensen dáár geïrriteerd van kunnen worden en zulke vragen na een tijdje als Dom gaan bestempelen...
freemale
21-01-2003, 18:43
Ik denk dat het niet zozeer om de 'domheid' van de vragen gaat, maar dat diezelfde vragen keer op keer worden gevraagd......ik begrijp best dat mensen dáár geïrriteerd van kunnen worden en zulke vragen na een tijdje als Dom gaan bestempelen...
Ik snap wat je bedoelt maar dan heb je het over Domme mensen, ik heb het over Domme vragen. Wat is nou een domme vraag?
Als je het al 20 keer hebt gesteld? Ja, wel domme vraag!
Als je vraagt waarom een hoofddoek draagt of mag een man een vrouw slaan? Nee, geen domme vraag!!
GoudenGids
21-01-2003, 18:50
......igeïrriteerd van kunnen worden en zulke vragen na een tijdje als Dom gaan bestempelen...
misschien dat je t nu een beetje snapt...ze BESTEMPELEN die vragen als dom, omdat ze zo vaak herhaald worden
kijk als iemand vraagt: waarom draag je hoofddoek?....leg t graag uit....1 x, 2x, 3x, maar na een tijdje :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.