Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Identificatieplicht

Pagina's : [1] 2 3 4 5

saraGLOSSY
18-12-2004, 20:41

gelijk oversteken (http://www.hiram.nl/ipsedixit/images/112.png) Bang voor misbruik van het recht dat politieagenten vanaf 1 januari 2005 zullen hebben om mensen om hun identificatie te vragen, is Ipse Dixit met een ludieke actie gestart. Zij zijn niet blij met de identificatieplicht. Politieagenten hebben zelf namelijk ook de plicht om zich te legitimeren als zij hun werk uitvoeren. Als zij een burger om zijn identificatie vragen, dient deze vanaf nu terug te antwoorden: ‘Gelijk oversteken.’ Als voldoende mensen, zodra om hun papieren wordt gevraagd, antwoorden met: ‘Gelijk oversteken!’ zullen onnodige identiteitscontroles minder vaak plaatsvinden, want… 1. de procedure kost dan al gauw twee keer zoveel tijd; 2. de diender ondervindt zelf hoe vervelend het is zijn of haar naam te moeten geven aan een onbekende; 3. bij controles met een racistisch of politiek motief en controles die niets meer zijn dan een pesterijtje kan tegen de agent in kwestie, met naam en toenaam, een klacht worden ingediend. Mogelijk zet dit hen aan het denken en kan dit het misbruik van de plicht tegengaan. Ik weiger zelf mijn paspoort permanent bij me te dragen...maar ja mensen met een kleurtje zullen om de haverklap staande gehouden worden, omdat de politie wil controleren of ze niet tot de 26.000 van Verdonk behoren...en daar hoor ik dan ook bij(bij de mensen met een kleurtje voor de duidelijkheid) :hihi:...:jammer:

Tim76
18-12-2004, 20:43
Ik weiger zelf mijn paspoort permanent bij me te dragen...maar ja mensen met een kleurtje zullen om de haverklap staande gehouden worden, omdat de politie wil controleren of ze niet tot de 26.000 van Verdonk behoren...en daar hoor ik dan ook bij... Ik hoop dat je dan ook 'gepakt' wordt.

saraGLOSSY
18-12-2004, 20:44
Ik hoop dat je dan ook 'gepakt' wordt. en dan antwoord ik met `gelijk oversteken` :rolleyes:

antiburka
18-12-2004, 21:00
Wat is er mis met identificatieplicht? Als je naar het buitenland gaat, moet je je ook kunnen legitimeren. Als je een eerlijk geweten hebt, is er niets aan de hand. Ik heb mijn verblijfsvergunning altijd bij me.

waarschuwer
18-12-2004, 21:43

Wat is er mis met identificatieplicht? Als je naar het buitenland gaat, moet je je ook kunnen legitimeren. Als je een eerlijk geweten hebt, is er niets aan de hand. Ik heb mijn verblijfsvergunning altijd bij me. Sinds WOII is NL altijd anti-identificatieplicht geweest vanwege de door de Duitsers ingevoerde persoonsbewijs. Zelf heb ik er ook grote bezwaren tegen. Aan de andere kant moet de regering, in deze tijd barre tijden, mogelijkheden hebben om (potentiële) terroristen, zware criminelen en natuurlijk ook illegalen op te sporen. In de ons omringende landen is identificatieplicht de normaalste zaak van de wereld. Als ik zelf in het buitenland ben, neem ik natuurlijk wel m'n paspoort mee.

gaviel
18-12-2004, 22:28
gelijk oversteken (http://www.hiram.nl/ipsedixit/images/112.png) Politieagenten hebben zelf namelijk ook de plicht om zich te legitimeren als zij hun werk uitvoeren. Als zij een burger om zijn identificatie vragen, dient deze vanaf nu terug te antwoorden: ‘Gelijk oversteken.’ 1. de procedure kost dan al gauw twee keer zoveel tijd; 2. de diender ondervindt zelf hoe vervelend het is zijn of haar naam te moeten geven aan een onbekende; 3. bij controles met een racistisch of politiek motief en controles die niets meer zijn dan een pesterijtje kan tegen de agent in kwestie, met naam en toenaam, een klacht worden ingediend. Mogelijk zet dit hen aan het denken en kan dit het misbruik van de plicht tegengaan. Een duidelijk zichtbaar naamkaartje op de uniform zou nog beter zijn met nummer en naam erop!!!! Dan kunnen ze van andere "normale" burgers ook verwachten dat ze zich legimiteren.

mohammedALI
19-12-2004, 01:20
gelijk oversteken (http://www.hiram.nl/ipsedixit/images/112.png) Ik weiger zelf mijn paspoort permanent bij me te dragen...maar ja mensen met een kleurtje zullen om de haverklap staande gehouden worden, omdat de politie wil controleren of ze niet tot de 26.000 van Verdonk behoren...en daar hoor ik dan ook bij(bij de mensen met een kleurtje voor de duidelijkheid) :hihi:...:jammer: Is een agent verplicht zich te indentificeren . Heb het ooit gevraagd en het werd me half toegestaan . De agent liet vliegens vlug zijn indentificatie zien en kon er niets van zien. op de vraag het nogmaals te tonen kreeg ik nee. Ik ga zeker mee doen aan die akie mensen met een kleurtje zullen om de haverklap staande gehouden worden ; dat weet ik wel zeker : eigen ervaring : toen mijn vrouw naar nederland kwam hebben ze haar 6 uur vastgehouden omdat het een moslima was. De reden die ze opgaven was dat de papieren niet in orde waren , maar dat waren ze wel . Ik heb later nog bij de ambasade nagevraag wat er niet in orde was / kon zijn . antwoord : alles is inorde , dit wordt wel vaker als excuus gebruikt om iemand op te houden. Ben later nog op verhaal gegaan en die beamte zij : ze zag er erg jong uit . Mijn vrouw was niet alleen , ze had ons eerste kind ook bij zich. Maar goed duidelijk is wel dat ze alleen mensen met een kleurtje eruit pakken want er zat geen ene blanke die opgehouden werd.

mohammedALI
19-12-2004, 01:23
Wat is er mis met identificatieplicht? Als je naar het buitenland gaat, moet je je ook kunnen legitimeren. Als je een eerlijk geweten hebt, is er niets aan de hand. Ik heb mijn verblijfsvergunning altijd bij me. Heb een aantal jaren in het buitenland gewoont , ben toen nooit ergens om mijn indentificatie gevraagd ( behalve aan de grens , maar dat is logish)

Karin_
19-12-2004, 01:53
Ik geloof niet dat jij veel van de identificatieplicht hebt begrepen.

Ouidath
19-12-2004, 02:06
Leuke tekst maar mijn ogen willen niet lezen wat er staat.

Jane77
19-12-2004, 04:06
Ik snap het doel van die nieuwe toekomstige regelgeving niet. Wat dan... Ze houden iemand aan. Meneer mag ik uw identificatie even zien?!, Er staat bij de naam: Oemboektoe Zakynthos. Politie: Nou, ga maar even maar naar het bureau... :confused: Of heeft de politie een lijst(je) met namen op zak van vermoedelijke terroristen, in de hoop dat ze diegene tegenkomen op straat.. Zo ja, ze houden iemand aan die vermoedelijk een terrorist is, wat dan.. Tot nu toe loopt die persoon gewoon op straat of in de Appie Hein boodschappen te doen. In Nederland kan je toch niet opgepakt worden, omdat je misschien in de toekomst een aanslag kan plegen.

saraGLOSSY
19-12-2004, 20:21
Wat is er mis met identificatieplicht? Als je naar het buitenland gaat, moet je je ook kunnen legitimeren. Als je een eerlijk geweten hebt, is er niets aan de hand. Ik heb mijn verblijfsvergunning altijd bij me. Wie zelf niemand tot last is, mag ook niet door dienders worden lastiggevallen. Ik vertik dus echt mijn paspoort standaard mee te nemen..Stelletje sicko's....Burgerlijke ongehoorzaamheid:hihi:

saraGLOSSY
19-12-2004, 20:25
Leuke tekst maar mijn ogen willen niet lezen wat er staat. bedankt voor echt geen enkel toegevoegde waarde aan dit tekst :moe: een tip: Spreken is zilver zwijgen is goud....dus soms heeft zwijgen de voorkeur :rolleyes:

saraGLOSSY
19-12-2004, 20:28
Wat is er mis met identificatieplicht? Als je naar het buitenland gaat, moet je je ook kunnen legitimeren. Als je een eerlijk geweten hebt, is er niets aan de hand. Ik heb mijn verblijfsvergunning altijd bij me. En voor veel huishoudens vormt de aanschaf van één of meer identiteitskaarten een extra uitgave, die moeilijk op te brengen valt.....Als er financiële problemen zijn..niet iedereen gaat op vakantie naar het buitenland..

saraGLOSSY
19-12-2004, 20:35

Maar goed duidelijk is wel dat ze alleen mensen met een kleurtje eruit pakken want er zat geen ene blanke die opgehouden werd. Maar de kans dat iemand met een hoogblonde kop onterecht zal worden gevraagd om een legitimatie is dan ook verwaarloosbaar. :rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3 4 5