Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verbod van islamitische scholen?

flevoland
18-12-2004, 19:20

Nederland telt dus 43 Islamitische basisscholen, op een totaal van 7 en een half duizend. Uit onderzoek bleek eerder al dat er behoefte is aan 120 extra Islamitische scholen. Al tijden gaan er geluiden op dat het Islamitisch onderwijs een rem zou zijn op de integratie. Nee, zeggen mensen van de Yunus Emre school in de Haagse buurt Transvaal. Zij handelen naar het motto van naamgever en schrijver Yunus Emre: "laten we liefhebben, en onszelf geliefd maken”. VVD-Kamerlid Hirchi Ali wil dat de Islamitische scholen gesloten moeten worden! De NOS journaal maakte een balans op een Islamitische basisschool in Den Haag. Zie het 8 uur journaal. Moet er een verbod komen op Islamitische basisschool?

Thawrah
18-12-2004, 19:34
Nederland telt dus 43 Islamitische basisscholen, op een totaal van 7 en een half duizend. Uit onderzoek bleek eerder al dat er behoefte is aan 120 extra Islamitische scholen. Al tijden gaan er geluiden op dat het Islamitisch onderwijs een rem zou zijn op de integratie. Nee, zeggen mensen van de Yunus Emre school in de Haagse buurt Transvaal. Zij handelen naar het motto van naamgever en schrijver Yunus Emre: "laten we liefhebben, en onszelf geliefd maken”. VVD-Kamerlid Hirchi Ali wil dat de Islamitische scholen gesloten moeten worden! De NOS journaal maakte een balans op een Islamitische basisschool in Den Haag. Zie het 8 uur journaal. Moet er een verbod komen op Islamitische basisschool? Als het motto voor het stichten van islamitische scholen: "laten we liefhebben, en onszelf geliefd maken" zou zijn, wat is er dan op tegen om dit ook in een gemengde school ten uitvoor te brengen? Ik ben er voor om niet alleen islamitische, maar ook andere scholen op basis van het geloof, te sluiten. Onderwijs is de taak van de overheid, binnen een openbare onderwijssysteem. Religie moet men thuis doen, als men er behoefte aan heeft. In een seculiere staat hoort het onderwijs openbaar te zijn en niet geconditioneerd met een of andere geloof omdat men is dan afhankelijk van de interpretatie die de schoolleiding aan het geloof geeft.

faaatje66
18-12-2004, 19:39
laat die scholen met rust...subhan allah.... aanvallen op alles waar t woord islam in voorkomt...dat is waar deze tijd voor staat... maar allah oe akbar...als er iets is wat nooit zal vallen dan is het wel de ISLAM... la ilaha ila allah..!

flevoland
18-12-2004, 19:42
Als het motto voor het stichten van islamitische scholen: "laten we liefhebben, en onszelf geliefd maken" zou zijn, wat is er dan op tegen om dit ook in een gemengde school ten uitvoor te brengen? Ik ben er voor om niet alleen islamitische, maar ook andere scholen op basis van het geloof, te sluiten. Onderwijs is de taak van de overheid, binnen een openbare onderwijssysteem. Religie moet men thuis doen, als men er behoefte aan heeft. In een seculiere staat hoort het onderwijs openbaar te zijn en niet geconditioneerd met een of andere geloof omdat men is dan afhankelijk van de interpretatie die de schoolleiding aan het geloof geeft. Ik kan u mededelen dat de meeste schoolleiding niet moslims zijn. Dat heeft de NOS onderzocht. Dus daar zal het niet aan liggen! Hoe verklaar je de andere religieuze scholen, moeten die ook hun deuren sluiten? Maar is dat dan haalbaar?

Thawrah
18-12-2004, 19:49

Ik kan u mededelen dat de meeste schoolleiding niet moslims zijn. Dat heeft de NOS onderzocht. Dus daar zal het niet aan liggen! Hoe verklaar je de andere religieuze scholen, moeten die ook hun deuren sluiten? Maar is dat dan haalbaar? In Frankrijk zijn de scholen seculier. Hier hechten veel protestanten, katholieken en joden aan hun "eigen" onderwijs, hoewel het maar de vraag is in hoeverre verschellen ze werkelijk van de openbare scholen? Bij islamtische scholen is het verschil wel duidelijk zichbaar, alleen al in de segregatie tussen jongens en meisjes. Heeft iemand hier op een islamitische school gezeten en wil die vertellen waarom volgens haar/hem die zouden moeten blijven bestaan?

faaatje66
18-12-2004, 19:56
In Frankrijk zijn de scholen seculier. Hier hechten veel protestanten, katholieken en joden aan hun "eigen" onderwijs, hoewel het maar de vraag is in hoeverre verschellen ze werkelijk van de openbare scholen? Bij islamtische scholen is het verschil wel duidelijk zichbaar, alleen al in de segregatie tussen jongens en meisjes. Heeft iemand hier op een islamitische school gezeten en wil die vertellen waarom volgens haar/hem die zouden moeten blijven bestaan? Ik werk voor een bestuur van 8 islamitische basisscholen en kan je verzekeren dat ze helemaal niet zoveel verschillen van openbarfe basisscholen. In de onderbouw groepen zitten op de meeste scholen jongens en meisje gewoon door elkaar.. pas in de bovenbouw wordt daar een scheiding in gemaakt en uitgelegd aan de kinderen waarom. En die kinderen willen en weten meestal ook niet anders. Dat is hoe het is en hoe het moet zijn, het brengt ze geen achterstand of wat dan ook dus waarom zou het een probleem moeten zijn? verder krijgen de kinderen gewoon de methode lessen..ze hebben gewoon pauzes , ze knutselen kleuren maken ruzie en lossen het weer op. waarin is dit anders dan een openbare basisschool?? is dat ene uurtje godsdienstles per week.. (waarin overigens ook andere religies besproken worden) nu werkelijk zo beangtigend??? subhanallah.. op katholieke scholen moeten ze elke ochtend zoveel psalmen gaan lezen en in de middag en voor ze weggaan. hele week door... en dan zijn de islamitische scholen te extreem? waar hebben we t in hemels naam over... subhan allah..

flevoland
18-12-2004, 19:57
In Frankrijk zijn de scholen seculier. Hier hechten veel protestanten, katholieken en joden aan hun "eigen" onderwijs, hoewel het maar de vraag is in hoeverre verschellen ze werkelijk van de openbare scholen? Bij islamtische scholen is het verschil wel duidelijk zichbaar, alleen al in de segregatie tussen jongens en meisjes. Heeft iemand hier op een islamitische school gezeten en wil die vertellen waarom volgens haar/hem die zouden moeten blijven bestaan? Je noemt het verschil wat betreft de schijding van jongens en meisjes, bent u weleens op een joodse school geweest? Duidelijk streng!

Tim76
18-12-2004, 19:59
Alle religieuse basisscholen zouden moeten sluiten. Maar daar dat niet kan en mag zou alle subsidie op die scholen moeten vervallen. Alleen het a-religieuse openbare onderwijs moet door de staat betaald worden. Religie is voor het eigen huis en de kerk/moskee/synagoge.

wrattenzwijn
19-12-2004, 06:55
Nederland telt dus 43 Islamitische basisscholen, op een totaal van 7 en een half duizend. Uit onderzoek bleek eerder al dat er behoefte is aan 120 extra Islamitische scholen. Al tijden gaan er geluiden op dat het Islamitisch onderwijs een rem zou zijn op de integratie. Nee, zeggen mensen van de Yunus Emre school in de Haagse buurt Transvaal. Zij handelen naar het motto van naamgever en schrijver Yunus Emre: "laten we liefhebben, en onszelf geliefd maken”. VVD-Kamerlid Hirchi Ali wil dat de Islamitische scholen gesloten moeten worden! De NOS journaal maakte een balans op een Islamitische basisschool in Den Haag. Zie het 8 uur journaal. Moet er een verbod komen op Islamitische basisschool? Er moet een verbod komen op al het religieus getint onderwijs. Godsdienst leer je maar in de moskee, de kerk, de zondagsschool en thuis voor het slapen gaan.

Thawrah
19-12-2004, 08:17
Ik werk voor een bestuur van 8 islamitische basisscholen en kan je verzekeren dat ze helemaal niet zoveel verschillen van openbarfe basisscholen. In de onderbouw groepen zitten op de meeste scholen jongens en meisje gewoon door elkaar.. pas in de bovenbouw wordt daar een scheiding in gemaakt en uitgelegd aan de kinderen waarom. En die kinderen willen en weten meestal ook niet anders. Dat is hoe het is en hoe het moet zijn, het brengt ze geen achterstand of wat dan ook dus waarom zou het een probleem moeten zijn? verder krijgen de kinderen gewoon de methode lessen..ze hebben gewoon pauzes , ze knutselen kleuren maken ruzie en lossen het weer op. waarin is dit anders dan een openbare basisschool?? is dat ene uurtje godsdienstles per week.. (waarin overigens ook andere religies besproken worden) nu werkelijk zo beangtigend??? subhanallah.. op katholieke scholen moeten ze elke ochtend zoveel psalmen gaan lezen en in de middag en voor ze weggaan. hele week door... en dan zijn de islamitische scholen te extreem? waar hebben we t in hemels naam over... subhan allah.. En leren jullie de modlimkinderen dat ze christinen en joden niet tot vrienden mogen nemen, en de andere gebodens en verbodens in teksten zoals die hieronder staan?: "En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.." (Koran 8:39) "O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming." (Koran 9:73) Heeft Allah niet gezegd: "O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is." (Koran 9:123) O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet. (Koran5:51)

tonk
19-12-2004, 08:32
In de onderbouw groepen zitten op de meeste scholen jongens en meisje gewoon door elkaar.. pas in de bovenbouw wordt daar een scheiding in gemaakt en uitgelegd aan de kinderen waarom. En die kinderen willen en weten meestal ook niet anders. Dat is hoe het is en hoe het moet zijn, het brengt ze geen achterstand of wat dan ook dus waarom zou het een probleem moeten zijn? en dan zijn de islamitische scholen te extreem? waar hebben we t in hemels naam over... Ik vind kinderen scheiden redelijk extreem, vooral omdat we dat in Nederland al jaren niet meer gewend zijn. Er schijnen wel voordelen aan te zitten voor de meisjes met name omdat die in gemengde klassen nogal eens overschreeuwd worden door de jongens. Maar verder vind ik het erg onnatuurlijk: in de rest van de wereld zijn de sexen toch ook niet gescheiden? Hebben meisjes en jongens op islamitische scholen ook apart van elkaar pauze? En gaan de jongensklassen 10 minuten eerder uit dan de meisjesklassen? En krijgen de jongens enkel les van mannen en de meisjes enkel van vrouwen? (Sorry, maar dat soort zaken ga ik me dan allemaal afvragen.)

FAITHLESS
19-12-2004, 09:35
En leren jullie de modlimkinderen dat ze christinen en joden niet tot vrienden mogen nemen, en de andere gebodens en verbodens in teksten zoals die hieronder staan?:Doet me denken aan de stellingname van het westen tenaanzien van de Islam. "En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.." (Koran 8:39)En bestrijd de Moslims totdat ze het westen zien als hun hemel op aarde. "O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming." (Koran 9:73)Strijd tegen de Islam en de Moslims en wees barbaars jegens hen . Hun godsdienst is een hel en brengt niets goeds met zich mee. ( Aanvals kreet van de VS op de Islam ) Heeft Allah niet gezegd: "O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is." (Koran 9:123)Deze mag je zelf invullen.....kun je vast wel iets op verzinnen....ik zal je even helpen. ( Moslims --->......) O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet. (Koran5:51) Strijd samen tegen de Islam en weet dat je voor ons bent of tegen ons. Zoals je ziet bestaat de mogelijkheid dat ik alles uit z'n verband heb gerukt en niet de volledige lezing heb gecitueerd. Wat jij hebt gedaan is preccies het zelfde . Wanneer dringd het eens een keer tot jullie weinig toebedeelde hersencelletjes door dat je met zulk uit hun veband getrokken Koran-texten geen feiten naar voren brengt ? Kan het zijn dat de Koran-texten deel uitmaken van een veel bredere context ? Ach....ik mag het je natuurlijk niet kwalijk nemen. Een onwetende kun je namelijk niets kwalijk nemen hoogstens ergens op attenderen. Maar eerlijk is eerlijk....jouw citaten doen het goed bij onze nederlanders hier....met een beetje fantasie hoor je een open doekje op de achtergrond. Wat betreft het wel of niet sluiten van Islamitische scholen. Vooral doen....dat zou mijn denkwijze over nederland alleen maar bevestigen en ik kan je zeggen dat ie er niet best voor staat. ( 11 )

Thawrah
19-12-2004, 10:43
Doet me denken aan de stellingname van het westen tenaanzien van de Islam. En bestrijd de Moslims totdat ze het westen zien als hun hemel op aarde. Strijd tegen de Islam en de Moslims en wees barbaars jegens hen . Hun godsdienst is een hel en brengt niets goeds met zich mee. ( Aanvals kreet van de VS op de Islam ) Deze mag je zelf invullen.....kun je vast wel iets op verzinnen....ik zal je even helpen. ( Moslims --->......) Strijd samen tegen de Islam en weet dat je voor ons bent of tegen ons. Zoals je ziet bestaat de mogelijkheid dat ik alles uit z'n verband heb gerukt en niet de volledige lezing heb gecitueerd. Wat jij hebt gedaan is preccies het zelfde . Wanneer dringd het eens een keer tot jullie weinig toebedeelde hersencelletjes door dat je met zulk uit hun veband getrokken Koran-texten geen feiten naar voren brengt ? Kan het zijn dat de Koran-texten deel uitmaken van een veel bredere context ? Ach....ik mag het je natuurlijk niet kwalijk nemen. Een onwetende kun je namelijk niets kwalijk nemen hoogstens ergens op attenderen. Maar eerlijk is eerlijk....jouw citaten doen het goed bij onze nederlanders hier....met een beetje fantasie hoor je een open doekje op de achtergrond. Wat betreft het wel of niet sluiten van Islamitische scholen. Vooral doen....dat zou mijn denkwijze over nederland alleen maar bevestigen en ik kan je zeggen dat ie er niet best voor staat. ( 11 ) hmm, probeer je nu het alternatieve koran voor het Westen (volgens jou) in elkaar te zetten? Je hebt aangetoond dat het inderdaad niet zo moeilijk is om heilige teksten zelf te schrijven.