Bekijk originele versie : Trouwen en verhuizen.
Sarahdien
18-12-2004, 16:50
Okey, je gaat trouwen, maar nou moet je ineens ergens anders gaan wonen. Ver weg van je ouderlijk huisje, waarin je ouders en broers en zussen nog wonen.
Je gaat ergens wonen waar jij zelf geen familie hebt, naast je schoonfamilie dan he.
is dat niet erg?
en wat zou je mamslief gaan denken? mijn mams zal veel verdriet hebben denk ik.
alhoceimagek
18-12-2004, 18:18
Yah de mijne ook hoor, haha, dat zal elke mama hebben, verdriet.
maar als het moet meid, moet het, maar je ken moeilijk je man overhalen om in jou stad te gaan wonen, is zo gsouma vind ik.
Ik vind gwn om te gaan wonen waar je man een huis heeft oftewel gwn bij je schoonfamilie, je kan natuurlijk ook gwn een huis ergens anders, stel jij woont in Limburg en je man in Denhaag, ewa dan ken je ergens in het midden ofsow een huisje zoeken, maar ik neem aan dat je man dan werkt, dus jah, dat gaat weer moeilijk!
MIJN MENING!
#Laters.
Sarahdien
18-12-2004, 18:35
Zal heel moeilijk worden ja. In het begin is het echt wennen. Ik denk ook dat de meiden het moeilijk zullen krijgen, maar zolang wij een lieve man hebben komt het goed, toch?
Insahallah.
Wat de moeders betreft. Voor hun is het ook moeilijk en wennen. Ik denk dat er in het begin veel contact is tussen moeder en dochter. Daarna ook natuurlijk, maar wel wat minder omdat je dan weet hoe je er mee om moet gaan.
Maar toch, toch zal ik het moeilijk krijgen om ergens anders te gaan wonen, om iemands vrouw te zijn, om verantwoordelijkheden te hebben, om je moeder te missen, je vriendinnen en je familie.
ik_en_jij
20-12-2004, 10:19
hoi hoi
ik denk er ook veel aan, want ik ga ook trouwen en ergens anders wonen... geen mama meer in de buurt met wie je kan bekvechten hihi of gewoon lekker gezellig samen naar de stad enz... maar met je mannetje in je buurt moet het goed komen. alleen ik heb nog 1 min puntje mijn mannetje werkt elke dag tot half twaalf snik snik snik...
maar wees niet bang erg is het niet echt niet.
Weet je wat je anders doet zoek een man waar zowel je ouders als jouw ouders in de buurt wonen hihihihi. Bij mij is dat in elk geval zo. Ons appartementje staat in het midden mijn ouders wonen een paar km van ons en zijn ouders wonen een paar km van ons.
groetjes
dolfijntje1978
20-12-2004, 14:48
ik ga 30 km van men ouders wonen....je zal zeggen 'tis maar 30km.....weet ik wel, maar toch.....Eeerlijk gezegd begin ik het nu moeilijk te krijgen....ik trouw 2 april en ik voel nu al dat ik ze enorm ga missen (men familie dan)..... Ik heb een nichtje van 2jaar (dochtertje van men broer) dat ENORM gehecht is aan me...... ik weet echt niet hoe ik het moet doen om haar los te laten.....ik hou zoveeeeeeeeeeeeeel van dat kleintje!!!! Om maar te zwijgen van men ouders....ik krijg regelmatig tranen in men ogen .....zelfs als ik gewoon aan het shoppen ben.....Ik weet echt niet hoe ik ermee moet omgaan......
Bij mij is het ook zo.
Vreselijk is dat om de blik van je moeder te zien, ze straalt zoveel verdriet uit.
Nou weet ik echt niet wat ik moet doen.
Graag advies a.u.b.
Groetjes,
Hinna
Sarahdien
20-12-2004, 15:12
ik denk dat wij meiden op de dag van onze bruiloft heel veel gaan huilen als we de moeders aankijken. heel erg lijkt mij dat. je hebt gevoel van geluk in je zitten, je gaat namelijk een nieuw leven beginnen samen met je man. maar ook doe je dit met minder contact met je ma.
ik zou ook heel erg moeten wennen. niet alleen mn ma zal ik missen, nee ook mijn pa en mijn zussen. verschrikkelijk allemaal. ik hoop dat we veel Sbar zullen hebben hierin. ook voor de moeders en de rest van de familie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.