Bekijk originele versie : lastiggevallen worden op straat
salaam allemaal!
worden jullie Marokkaanse meiden er ook doodziek van dat jullie niet normaal over straat kunnen lopen! aan alle kanten wordt je lastiggevallen door mannen, sommige van de leeftijd van je vader. Af en toe wordt ik zo kwaad dat ik ze de huid vol scheld, maar ook dat helpt niet. Negeer je ze dan ben je kapsones, geef je ze aandacht (wat ik nooit doe) dan ben je een H##r. Wat verwachten deze mannen nou eigenlijk van ons?? Vinden ze het leuk als dit hun zussen of dochters overkomt?
ik ben benieuwd naar jullie reacties
Groetjes.
noortje1
21-01-2003, 14:41
geen aand8 geven, gewoon doorlopen,
:zwaai:
alhoceima
21-01-2003, 14:49
Salaam zuster
Ik had een tijdje geleden hier ook een topic over geplaatst...maar ja wat doe je ertegen? :confused: ach negeren die handel zou ik zeggen...
ik kan me een keer herinneren een tijdje terug...dat iemand iets tegen me zei...ik negeerde het volkomen, toen schelde hij me uit voor H...., ik vond dat zo erg op dat moment, nu denk ik gewoon bij mezelf negeren, Allah SWAT oordeelt erover :)
Salaam
marocmeisje
21-01-2003, 14:49
Zelf ik, een meisje met een hijaab word continu lastig gevallen.
Baal er ontzettend van, vandaar is het beter om met een mahram man ergens naartoe gaan....
Ik weet het meiden, kan niet altijd.... bij mij ook niet.
Maar als het bij mij gebeurd denk ik sterk aan Allah (swt)
Het helpt echt.... ik krijg een gevoel van bescherming, ik zie dan die gekke aandachtaantrekkers echt niet meer staan.
S
Origineel gepost door nora1984
salaam allemaal!
worden jullie Marokkaanse meiden er ook doodziek van dat jullie niet normaal over straat kunnen lopen! aan alle kanten wordt je lastiggevallen door mannen, sommige van de leeftijd van je vader. Af en toe wordt ik zo kwaad dat ik ze de huid vol scheld, maar ook dat helpt niet. Negeer je ze dan ben je kapsones, geef je ze aandacht (wat ik nooit doe) dan ben je een H##r. Wat verwachten deze mannen nou eigenlijk van ons?? Vinden ze het leuk als dit hun zussen of dochters overkomt?
ik ben benieuwd naar jullie reacties
Groetjes
Ik weet niet hoe je er uit ziet meid en daar wil ik me ook verder niet over uitlaten, maar als je je sober kleed en je gewoon als een Moslima gedraagt (Hijaab) dan is er weinig aande hand
begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het dragen van de Hijaab een middel is om dit tegen te gaan, het dragen van de Hijaab moet namelijk uit je hart komen en met complete overtuiging
Maar wvaak zie ik meiden op straat lopen en dan denk ik: je vraagt er toch om, om commentaar te krijgen
Liefs Safia
NaimaBoukari
21-01-2003, 14:52
heei lieverd ik leef met je mee , ewa wat kan je er aandoen dan maar negeren toch? :zwaai:
en safia daar ligt het echt niet aan ook al draag je een hoofdoek je wordt toch lastig gevallen
noortje1
21-01-2003, 14:58
Origineel gepost door Safia21
Ik weet niet hoe je er uit ziet meid en daar wil ik me ook verder niet over uitlaten, maar als je je sober kleed en je gewoon als een Moslima gedraagt (Hijaab) dan is er weinig aande hand
begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het dragen van de Hijaab een middel is om dit tegen te gaan, het dragen van de Hijaab moet namelijk uit je hart komen en met complete overtuiging
Maar wvaak zie ik meiden op straat lopen en dan denk ik: je vraagt er toch om, om commentaar te krijgen
Liefs Safia
ook met hijaab word je lastog gevallen, door voornamelijk illigalen :rolleyes:
marocmeisje
21-01-2003, 14:59
Origineel gepost door noortje1
Klopt.... jammar genoeg.
Origineel gepost door NaimaBoukari
heei lieverd ik leef met je mee , ewa wat kan je er aandoen dan maar negeren toch? :zwaai:
en safia daar ligt het echt niet aan ook al draag je een hoofdoek je wordt toch lastig gevallen
Dat is niet waar, als jij je ogen op de grond gericht houdt! hoe kun je dan zien dat je lastig gevallen wordt? en geluiden om je heen horen hoeft nog niet te zeggen dat je daar op moet reageren...
er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen worden Moslima's met Hijaab meer met rust gelaten uit respect!
Origineel gepost door noortje1
Wat triest dat dit voorkomt, ik heb het zelf nooit ervaren (met Hijaab)
dus vandaar mijn reactie, maar ik kan begrijpen dat andere meiden er wel last van hebben
Sorry voor mijn uitlatingen!
Liefs Safia
Inderdaad, gewoon negeren.
Je kan er niks aan doen en als je wat terugzegt dan wordt het alleen erger.
Kom op zeg, ik heb wel wat beters te doen dan me daarmee bezig te houden!
Sommige mannen zijn wat dat betreft echt schaamteloos, maar ja
maak je er niet al te druk om.
beslama
7eloua
Origineel gepost door Safia21
Wat triest dat dit voorkomt, ik heb het zelf nooit ervaren (met Hijaab)
dus vandaar mijn reactie, maar ik kan begrijpen dat andere meiden er wel last van hebben
Sorry voor mijn uitlatingen!
Liefs Safia
Ik kan me helemaal vinden in de mening van safia. Alhoewel ik wel wil benadrukken dat het om je hele houding gaat. Want zelf draag ik geen hoofdoek maar ik ondervindt er elhamdoulilah weinig hinder van. Het regelmatig lastig gevallen te worden heeft met name te maken met wat je uitstraalt. Heel wat meiden zijn alleen al in hun blikken (onbewust danwel) uitnodigend.
Maar dit rechtvaardigt het gedrag van onze heren uiteraad niet. Want als zij zulk onrespectievelijk gedrag niet toonden...waren de meiden ook niet uit op die 'kick'.
Een tip voor de meiden: loop zo :ego: heeft eerder een afschrikkende werking dan een uitnodigende...en ik kan het weten ;)
(tenzij je dat wilt natuurlijk)
assiatje
21-01-2003, 15:20
lieverd allemaal negeren het is inderdaad lastig maar je meot niet reageren
hey daar damens
k'heb het ook al veel meegemaakt dat ik word lastig gevallen op straat, t'ging vaak zo ver dat ik zelfs achtervolgd word tot bij mij thuis!! echt verschrikkelijk!! ik loop altijd met men ogen op de grond gericht toch is me dit al overkomen en ik heb nog nooit aandacht gegeven aan iemand of iemand uitgescholden en doe ook alsof ze lucht zijn sommige begrijpen dan dat ze niks te zoeken hebben bij mij andere worden er ongeduldig van en ooit was ik door een man tegengehouden!! ik wandelde hem voorbij en hij achtervolgde mij toen stapte ik nog sneller en greep die mij ineens stevig vast aan men arm toen heb ik wel geschreewd uit woede dat die me moet met rust laten!!
ewa wat kun je er aan doen het is meestal zo!! geloof me ik loop er niet uitdagend bij ofzo en altijd met men ogen op de grond gericht!!
hoop dat het ons niet meer zal overkomen en dat die vieze perverse gasten ons met rust gaan laten!!
dikke kus aan al mijn zusjes leef met jullie allemaal mee!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.