Bekijk originele versie : Moeten we Islam net zo behandelen als het nazisme?
Moeten we de Islam als ondemocratische politiek-sociaal-religieuze ideologie niet net zo behandelen als andere totalitaire ideologien waar Nederland tegen heeft moeten vechten om haar vrijheden te behouden. Zoals het nazisme en het communisme?
"Het is niet voor het eerst dat Nederland moet omgaan met een bedreiging van de democratie. Na 1945 is een groep Nazi sympathisanten op een succesvolle manier geïntegreerd in de democratie. Die is níet gebeurd middels tolerantie.
Enerzijds was er vrijheid van geweten voor Nazi-sympathisanten na 1945. Niemand werd opgesloten enkel en alleen omdat hij een aanhanger van de Nazi-ideologie was. Tegelijkertijd was het Nazi's verboden om een partij op te richten, om boeken uit te geven, om hun ideologie uit te dragen.
Dit is het model waarmee wij met de Islam moeten omgaan. Dus enerzijds kan een Islamitisch geloof nooit aanleiding zijn voor vervolging. Anderzijds moet het uitdragen van de Islam verboden worden. Dus verboden moet worden: moskeeën, het boek de Koran, Islamitische kledij in de openbare ruimte, de beroepsuitoefening van Imams.
Last but not least: het Islamitisch geloof is een grond om immigratie tegen te houden.Alleen op deze wijze blijft de Westerse beschaving behouden. Met minder kunnen wij helaas geen genoegen nemen" (bron: vrijepolitiek.nl)..
Graag jullie mening hierover....
Het is maar hoe je tegen de islam aankijkt.
Zie je de Islam als geloof en als inspiratiebron dan durf ik te zeggen dat je de dingen ziet hoe ze zijn.
Zie je de islam als vorm van nazisme dan krijg je de moejahedin aan je broek.
Wees verstandig en haal geen onzin op deze forum.
gegroet,
Graag jullie mening hierover....
De Islaam is geen bedreiging. De wereldleider Bush das een bedreiging. De Islam is een liefdevol geloof dat niemand ook met een haar zal krenken! Moeten alle Nederlanders veroordeeld worden voor de daad van de Weledele heer Volkert van de G.? Zolang je ons geloof niet belachelijk gaat zitten maken. Ga midden in Israel staan en voor dan de Hitlergroet uit!? Durf te wedden dat je daar niet leven uitkomt. Zijn dan de joden slecht of jij die de Hitlergroet uitvoert?
Zie je de Islam als geloof en als inspiratiebron dan durf ik te zeggen dat je de dingen ziet hoe ze zijn.
gegroet,
Hoi Blitzr, deze inzending bewijst haast jouw gelijk. :maf:
Altijd direkt dreigen :-(
Dan zouden we de Joden en de Christenen ook moeten behandelen als het nazisme. In die boeken staat net zoveel shit als in de Koran.
Het is niet het boek, of de religie, het is hoe mensen ermee omgaan.
Hoi Blitzr, deze inzending bewijst haast jouw gelijk. :maf:
Tim76
Wie de duivel aan boord neemt, moet met hem verder varen .
gegroet
Blizzard
18-12-2004, 00:30
Als je een oorlog wilt moet je het vooral gaan doen ja.. Geen probleem hoor. ( Zelfs een ezel maakt geen 1 en dezelfde fout )
Altijd direkt dreigen :-(
Wie dreigt wie ? en waarmee ??
Aselhiej
18-12-2004, 00:37
Moeten we de Islam als ondemocratische politiek-sociaal-religieuze ideologie niet net zo behandelen als andere totalitaire ideologien waar Nederland tegen heeft moeten vechten om haar vrijheden te behouden. Zoals het nazisme en het communisme?
"Het is niet voor het eerst dat Nederland moet omgaan met een bedreiging van de democratie. Na 1945 is een groep Nazi sympathisanten op een succesvolle manier geïntegreerd in de democratie. Die is níet gebeurd middels tolerantie.
Enerzijds was er vrijheid van geweten voor Nazi-sympathisanten na 1945. Niemand werd opgesloten enkel en alleen omdat hij een aanhanger van de Nazi-ideologie was. Tegelijkertijd was het Nazi's verboden om een partij op te richten, om boeken uit te geven, om hun ideologie uit te dragen.
Dit is het model waarmee wij met de Islam moeten omgaan. Dus enerzijds kan een Islamitisch geloof nooit aanleiding zijn voor vervolging. Anderzijds moet het uitdragen van de Islam verboden worden. Dus verboden moet worden: moskeeën, het boek de Koran, Islamitische kledij in de openbare ruimte, de beroepsuitoefening van Imams.
Last but not least: het Islamitisch geloof is een grond om immigratie tegen te houden.Alleen op deze wijze blijft de Westerse beschaving behouden. Met minder kunnen wij helaas geen genoegen nemen" (bron: vrijepolitiek.nl).
Het is Nederland niet gelukt het Nazisme uit te roeien; jij bent daar het levend voorbeeld van.
Aselhiej
18-12-2004, 00:51
Als je goed leest, citeer ik uit een stuk van een andere website (zie bronvermelding). Dat representeert dus niet noodzakelijkerwijs mijn mening. Ik heb in mijn post zelfs geen mening geuit, ik heb een vraag opgeworpen, die inderdaad prikkelend is gesteld.
Reageer inhoudelijk of reageer niet s.v.p.
Het feit alleen al dat je op dat soort sites surft geeft mij een beeld van u. En ik heb vaker reacties uwerzijds gelezen.
Inhoudelijk valt er niet te reageren. Waarom zou ik een vergelijking moeten maken tussen de Islam en het nazisme? Sinds wanneer worden ideologieen aan religies gekoppeld?
crescendo
18-12-2004, 00:55
De Islaam is geen bedreiging. De wereldleider Bush das een bedreiging. De Islam is een liefdevol geloof dat niemand ook met een haar zal krenken! Moeten alle Nederlanders veroordeeld worden voor de daad van de Weledele heer Volkert van de G.? Zolang je ons geloof niet belachelijk gaat zitten maken. Ga midden in Israel staan en voor dan de Hitlergroet uit!? Durf te wedden dat je daar niet leven uitkomt. Zijn dan de joden slecht of jij die de Hitlergroet uitvoert?
Bush heeft de uitdaging van Osama aangenomen en de strijd naar vijandelijk grondgebied verplaats. Hij heeft de wereld al van heel wat schurken verlost. De Taliban is niet meer, OBL houdt zich schuil, Saddam en zijn kliek zijn afgezet, zijn zoontjes zijn dood. Inmiddels zijn duizenden moslimterroristen uitgeschakeld of vastgezet.
Amerika heeft ons bevrijd van het bruine fascisme, beschermd tegen de rode variant en vecht nu tegen het groene fascisme.
Aselhiej
18-12-2004, 18:09
Maar goed, de linkse kerk wil zoveel mogelijk mensen uit islamitische landen hierheen halen omdat ze meestal gegarandeerd linkse kerk stemmen. Om de uitkeringen en sociale pampers op niveau te houden.
Het is een kolkende spiraal neerwaarts die alleen wordt gestopt als 'het midden' van de samenleving eindelijk wakker wordt.
Wat is jouw ideologie?
Immanuel
18-12-2004, 18:33
gegroet,Hallo Umry,
Eigenlijk dus net zoals bij de IRA. Als je netjes met ze wilt praten doe je dat met de politieke tak, de shin fein. Heb je een wat grotere mond dan krijg je te maken met de militaire tak. De vergelijking die jij trekt met de moejahedin zal ik hier maar niet maken, dat scheelt me weer een ban. Toch bedankt voor het verbeteren van mijn inzichten.
Groet,
Immanuel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.