Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bedankt mama voor alles in dit leven!!

MissZoubida
16-12-2004, 17:38

Bedankt mama voor alles in dit leven!!!!!!!! Ssssssttttt wees Stil…… De ruimte waar we zitten is zo ontzettend kil Waarom mama, waarom zit je te huilen Aub lieverd wees stil Mama aub je weet dat ik dat niet kan en ook niet wil Ze komen eraan mijn lieve schat Wie komen eraan mama, aub vertel het me, want ik ben deze angst nu echt zat De mensen van de dood Tranen stromen in een versneld tempo uit mijn ogen en mijn lichaam voelt als lood Nee, mama alles komt goed Ik ben van jouw bloed Aub mama, niet huilen, ik zal voor je vechten Nee, dochter aub, probeer je niet aan mij te hechten Mama, aub hou op, hou op mama, je maakt me bang Ga dochter, vecht voor jouw geloof en moge Allah jou dan verhogen in religieuze rang Nee mama, aub, aub mama, ga niet heen Laailaha illalah zei mijn moeder in een laatste ademteug en ik keek toe en veranderde voorgoed in steen Mama!!!!!!! Mama!!!! Aub word wakker, Mama!!!!! Tranen stromen als een beek uit mijn ogen Lopen, denken, schreeuwen, voelen en alles wat met leven te maken heeft valt niet meer onder mijn vermogen Kapot zak ik op de koude vloer in elkaar Huilend vertel ik mezelf dat het een nachtmerrie is, het kan niet en is gewoon niet waar Langzaam kijk ik op naar het bed waar zij op lag In een waas zie ik mijn broers en zusjes over haar heen gebogen Ik voel iemand aan mijn arm trekken alsof het leven uit mij word gezogen Langzaam kijk ik op in het gezicht van mijn broer Noemde ik hem nou altijd hard en stoer Verscheurd en vol van tranen kijkt hij mij aan Huilend verteld hij mij dat mijn moeder is heen gegaan Duizelig verlang ik naar die koude betonnen vloer om in te verdwijnen Langzaam val ik weg in het duister En dan zie ik opeens het gezicht van mijn moeder voor mij verschijnen Dochter, wat heb ik jou geleerd Ooh mama, kom aub terug, want je hebt mijn hart bezeerd Dochter, luister heel goed naar mij!!! Ik ben thuis en eindelijk vrij Vecht dochter voor jullie leven en geloof Je bent horende en zeker niet doof Wees er voor jouw zusjes, want ik zal er niet meer zijn Mama aub, kom terug, aub mama kom terug schreeuw ik huilend naar haar toe Met een glimlach vol van licht kijkt zij mij aan, maar ik kan niet terug glimlachen, want ik voel mij zo moe… Ga dochter, jullie zullen mij allen op een dag volgen, ga en werk voor het ware in jouw leven. Mooie koranklanken dringen tot mij door Ik draai mij om en voel mijn zusje naast mij liggen in mijn bed Rustig sta ik op, tranen stromen weer uit mijn ogen en ik haast mij naar het vrijwillige gebed Na mijn gebed smeek ik huilend voor genade voor mijn moeder en moslim zuster in het geloof Ooh mama, ik heb jouw verhaal gehoord en ben zeker niet doof Ik zal voor jou smeken zolang als ik leef Ook zal ik voor alles zorgen wat van jou is, totdat ik mijn laatste adem geef Terwijl ik verdrink in tranen van pijn Besef ik dat het zo moest lopen en altijd zo had moeten zijn Door mijn waas van tranen kijk ik naar mijn zusje terwijl ze slaapt Tranen hebben sporen op haar wangen achter gelaten Omdat haar moeder haar moest verlaten Ik zal voor ze zorgen mama, je zult Incha’Allah trots op me zijn Moge Allah met alle moslim broeders en zusters zijn die een dierbare hebben verloren en hun pijn verlichten. Moge Allah onze moslim broeders en zusters die deze wereld moesten verlaten genade en vergeving schenken! Ameen!!!!!!!!

nabilla
16-12-2004, 21:20
Salaam Zoubida, IK vindt het echt prachtig wat je hebt geschreven en hier heb je ook heel veel moed voor gehad om dit hier te plaatsen. Ik weet niet hoelang geleden jou moeder is overleden, maar de gebeurtenis die jij geplaatst hebt lijkt veel op de mijne en toen ik het las kreeg ik echt rillingen en kwam alles weer naar boven. Je zal een sterke vrouw zijn, hoe heb je dit ik godsnaam verwerkt, ik zit er soms nog steeds mee en denk veel aan haar soms lijkt het of ik de enigste ben die aan haar denk! Alah jarhamhoum ja Zoubida oe idagalhoum la djenna, amin ja rab elhalamin. Thalay fi rohak mazyan en bid goed voor je lieve moeder want dat ziet zij en geef haar veel sadaka want dat doe ik ook. Ik mis haar nog steeds heel erg. Ik wens jou en je hele familie veel sterkte toe (je moeder is zeker en zeker heel trots op je). Beslama ja Zoubida

Miss_Kimmetjuh
16-12-2004, 22:02
oow kippevel..zoo mooi..egt..prachtig !!! xxje

Miss_Kimmetjuh
16-12-2004, 22:09
moe van het leven neem een man :cool: wat zeg jij nou ?! en noem je dit respect :eek: mannetje tog..dit meisje is haar liefdevolle moeder verloren en jij praat over een man ?! is dat NORMAAL ?! :ego:

missy_marakech
17-12-2004, 12:46

Hey miss zoubida ten eerste wil ik je condoleren met het het verlies van je dierbare moeder ik zou me geen raad weten wat k zonder haar moet doen en Nabila ook allairhamhoem ik wens jullie heel erg veel sterkte meiden EN ibrahim jij mag wel wat meer respect tonen k zou jou wel een x willen horen als jou moeder (laihfed) overlijd niet dat k wil dat t gebeurt dat zkr niet maar dan zeggen ze toch ook nie tegen jou van ga een vrouw zoeken liefs meryam

oOSelouaOo
18-12-2004, 12:50
Meid gecondoleerd,allah y re7moe.......Echt een mooi gedicht,ik moest er echt van huilen

oOSelouaOo
18-12-2004, 12:56
En ibrahiem hoe kan je niet om je moeder huilen na al die pijn die ze met jou heeft gehad.......Kijk aan de ene kant snap ik je wel,omdat in de koran staat dat je niet mag rouwen omdat het goede mens naar allah swt terugkeert...maar aan de andere kant snap ik niet dat je niet om je moeder heb gehuild,heb je geen leuke herinneringen met haar dan........... Wees zuinig met je moeder, het kostbaarste bezit dat je hebt. Wees zuinig met kwetsende woorden, die kun je niet terugnemen als ze er niet meer is. Heb haar lief zoalang het kan Maak haar gelukkig zoals ze met jou heeft gedaan toen je klein was en altijd probeert te doen Ze heeft het beste met je voor wat ze ook zegt als ze boos is Een advies aan elk persoon die zijn moeder heeft en niet beseft wat hij heeft Pas op het moment dat ze er niet meer is, merk je pas wat je eigenlijk had Want het grootste en waardevolste bezit dat je kunt hebben is je moeder! En zoals de profeet (saw) al zei de poorten van het paradijs zijn aan de voeten van je moeder, en wij zouden nooit de dingen die onze ouders voor ons doen terug kunnen doen tenzij we ze als slaaf vrij zouden

mystery_boy
18-12-2004, 14:12
a3oedu billahi min 3jnin la tadma3 wamin kalbin la jaschfa3 dit is voor ibrahiem als je snapt wat ik bedoel. en voor mijn moslima zuster miss zoubida,heel goed van je dat je het hier plaatst hoop dat het je enige verlichting brengt in je pijn hoewel dit soort pijn nooit overgaat je geeft het alleen een plaatsje moge allah en haar daden haar naar het paradijs begeleiden in scha3 allah