Bekijk originele versie : waar blijven de moslims?
de laatste tijd lees en hoor ik veel van moslims dat 'de politiek' en 'de media' niet voor moslims zijn. ik heb het even niet over een klein groepje dat beweert dat een en ander in handen is van 'de joden', maar over mensen die serieus klagen over een tekort aan een openbaar moslim-geluid.
nu zitten er zowel bij de media als in de politiek wel degelijk moslims, maar klaarblijkelijk vertegenwoordigen die in onvoldoende mate de belangen van de klagende menigte.
het is hier in nederland zo gelegen dat iedereen een omroep, een krant of een politieke partij kan beginnen, mits verzekerd van voldoende aanhang. met 960.000 moslims moet dit toch een koud kunstje zijn, dacht ik. er schijnt intussen gesproken te owrden over een eigen moslim-partij, maar het is onduidelijk hoe ver de uitvoering al gevorderd is.
waar ik benieuwd naar ben is het volgende: hoeveel moslims (en niet-moslims) zouden het goed vinden wanneer er een eigen publieke omroep, een eigen dagblad en een eigen politieke partij voor moslims zou komen...en in hoeverre wil men zich actief inzetten voor het verwezenlijken hiervan?
verder ben ik benieuwd of er rabiate tegenstanders van zo'n plan zijn, die zelfs een wetswijziging niet zouden schuwen om dit tegen te houden.
als we een beetje weten hoe iedereen er over denkt, blijven er nog veel gespreksonderwerpen staan, zoals:
- in welke taal of talen moeten de media uitzenden?
- is het gepast om alle moslims in 1 partij onder te brengen?
enzovoorts...later meer!
bedankt voor het stemmen.
Prima idee, andere confessies hebben ook hun eigen partijen (CDA, SGP etc). Het zou de Moslims een democratisch platform bieden.
Miss. Poes
16-12-2004, 10:47
Weinig reacties
Weinig reacties
ja...ben beetje verbaasd, eigenlijk.
...heb titel gewijzigd: misschien nu wat meer animo?
Sheikh_Yassin
16-12-2004, 10:59
De AEL is allang bezig met de opbouw van een Moslim Democratische Partij en een omroep vereniging. Maar ja....
1.miljoen moslims in dit land.... en 1 miljoen afzonderlijke initiatieven.
sukkels
Zou het wat moeten uitmaken?
De AEL is allang bezig met de opbouw van een Moslim Democratische Partij en een omroep vereniging. Maar ja....
1.miljoen moslims in dit land.... en 1 miljoen afzonderlijke initiatieven.
sukkels
het lijken wel nederlanders....:) :) 'iedereen z'n eigen partij'...
misschien dat het indvidualisme toch begint door te sijpelen?
wat denk je?
Camalia17
16-12-2004, 13:45
denk dus dat het echt niets gaat worden een moslim democratische partij, stel dat er 1 wordt opgericht: de aanhang zal beperkt blijven. veel moslims kunnen zich al goed vinden in de sociaal-democratie of christen-democratische partijen. een eigen moslimpartij lijkt wat mij betreft overbodig. we moeten religieusteit scheiden van politiek, we zullen dan juist de hele tijd aangevallen worden op ons moslim zijn.
maar denk eens na: wat zou zo'n moslimpartij nu moeten doen; belangen behartigen van Moslims???? nou leiver niet, want al die beroepsallochtonen verwoorden mijn mening niet. ik vind het altijd een schande als ze menen namens de moslims te spreken zonder dat ze echt tussen de moslims staan.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.