Bekijk originele versie : Waar waren de moslims toen en nu
Even iets over de situtaie binnen de moslims wereld op dit moment:
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen en ook molims fel uithalen naar de situatie die zich nu afspeelt in insrael. In eerste instantie vindt ik dit goed en begrijpend. Het geeft de moslims over heel de wereld een verenigd gevoel.. Dit kan steun en hoop geven.
Nu wat anders op dit moment en een paar maanden geleden worden de joden in nederland zwart gemaakt voor iets waar zij totaal niet bij betrokken zijn. Het al zo erg dat de davids ster met een hakenkruis wordt vergeleken. (Worden er nu palestijnen vergast in moord fabrieken????? concentratiekampen????? ) Dit is totaal niet te verglijken met wat er nu in israel gebeurt. Tijdens de demonstratie in Amsterdam tegen de bezetting van Israel werd het hakenkruis gehesen alsof het totaal geen betekenis had. Kunnen de mensen niet voorstellen dat dit juist averechts werkt.. Dit heeft veel mensen gekwetst.. Toen waren er rellen en liepen er heel veel moslims op straat om hun steun te betuigen aan de palestijnen. Toen waren de nederlands moslims er...
Waar waren de moslims toen Sadam Hoessein Koeweit binnen viel en daar de tiran uithing en toen hij Iran aanviel????
Waar waren de Moslim landen toen??? Ik dacht dat zij zo verenigd waren???
En dan de koerden
deze mensen worden nog steeds als vuil behandeld terwijl zij ook moslim zijn.. Hoe kan de moslim wereld zo verenigd zijn tegen israel?? waarom toen en nu niet tegen sadam en andere tirannen(waar er genoeg van zijn) Waarom worden er geen demonstratie gehouden tegen het regime van Saddam en tegen de taliban(toen het daar erbarmelijk slecht was) ??? vrouwen die door een heel dorp verkracht worden!!!! is dit wat de koran ons voorspiegelt??? Laten wij eerst naar onszelf kijken en onze spijt betuigen dat er toen niks gedaan is..
Ik lees nu in deze forum dat moslims niet meer willen stemmen op Pvda omdat Cohen een jood is??? Er moet eens gekeken worden naar de kwaliteiten van iemand en niet naar zijn kleur, ras, godsdienstof sexe.
Ik neem het de mensen zeer kwalijk dat er op deze manier conclusies worden getrokken.. Cohen heeft de jaren als burgemeester van Amsterdam altijd goed werk verricht.
De marokaanse gemeendschap baalt ervan als zij in een hokje gestopt worden en wanneer zij gediscrimineerd worden.. Laten wij dan ook niet andere mensen discrimineren (en helemaal niet de mensen die ons land moeten regeren en het beste met ONS voor hebben) zij gaan niet Israel en of palestina regeren!! De joden hier hebben niets te maken met sharon en zijn ministers... HOUD OP MET HATEN LATEN WE ELKAAR HELPEN EN LATEN ZIEN DAT WE OOK IN HARMONIE KUNNEN LEVEN. Haten vergt meer energie dan houden. Houd van je familie en laat dit zien..ook aan buren je straat en je werk.. Wees een voorbeeld./ nu is het de tijd om de goede kanten van de mens te laten zien .. De wereld zit al vol met ellende .. laten we vrede voeden en niet haat....
Hopelijk zal er hier op een eerlijke en reeele manier gereageerd worden
Kass.
Make love not war. :D
(PS ik ben het met je eens)
Alleen de Marokkanen zijn zo dwaas om te denken dat ze Palestijnen zijn. waardoor ze zelf de joden in marokko en in nederland willen haten. Ondertussen sterven Marokkanen bij een poging om de oversteek naar Spanje te wagen en zijn er al duizenden Algerijnen (zowel Arabier als Amazigh) vermoord in het buurland van Marokko. Maar nee hoor, daar hoor je bij de Marokkanen geen haan naar kraaien. Ze zijn helemaal meegesleept in de propaganda-machine van het Arabisch nationalisme, waar geen plaats is voor nuance en andere leed op aarde.
Origineel gepost door Kass
Even iets over de situtaie binnen de moslims wereld op dit moment:
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen en ook molims fel uithalen naar de situatie die zich nu afspeelt in insrael. In eerste instantie vindt ik dit goed en begrijpend. Het geeft de moslims over heel de wereld een verenigd gevoel.. Dit kan steun en hoop geven.
Nu wat anders op dit moment en een paar maanden geleden worden de joden in nederland zwart gemaakt voor iets waar zij totaal niet bij betrokken zijn. Het al zo erg dat de davids ster met een hakenkruis wordt vergeleken. (Worden er nu palestijnen vergast in moord fabrieken????? concentratiekampen????? ) Dit is totaal niet te verglijken met wat er nu in israel gebeurt. Tijdens de demonstratie in Amsterdam tegen de bezetting van Israel werd het hakenkruis gehesen alsof het totaal geen betekenis had. Kunnen de mensen niet voorstellen dat dit juist averechts werkt.. Dit heeft veel mensen gekwetst.. Toen waren er rellen en liepen er heel veel moslims op straat om hun steun te betuigen aan de palestijnen. Toen waren de nederlands moslims er...
Waar waren de moslims toen Sadam Hoessein Koeweit binnen viel en daar de tiran uithing en toen hij Iran aanviel????
Waar waren de Moslim landen toen??? Ik dacht dat zij zo verenigd waren???
En dan de koerden
deze mensen worden nog steeds als vuil behandeld terwijl zij ook moslim zijn.. Hoe kan de moslim wereld zo verenigd zijn tegen israel?? waarom toen en nu niet tegen sadam en andere tirannen(waar er genoeg van zijn) Waarom worden er geen demonstratie gehouden tegen het regime van Saddam en tegen de taliban(toen het daar erbarmelijk slecht was) ??? vrouwen die door een heel dorp verkracht worden!!!! is dit wat de koran ons voorspiegelt??? Laten wij eerst naar onszelf kijken en onze spijt betuigen dat er toen niks gedaan is..
Ik lees nu in deze forum dat moslims niet meer willen stemmen op Pvda omdat Cohen een jood is??? Er moet eens gekeken worden naar de kwaliteiten van iemand en niet naar zijn kleur, ras, godsdienstof sexe.
Ik neem het de mensen zeer kwalijk dat er op deze manier conclusies worden getrokken.. Cohen heeft de jaren als burgemeester van Amsterdam altijd goed werk verricht.
De marokaanse gemeendschap baalt ervan als zij in een hokje gestopt worden en wanneer zij gediscrimineerd worden.. Laten wij dan ook niet andere mensen discrimineren (en helemaal niet de mensen die ons land moeten regeren en het beste met ONS voor hebben) zij gaan niet Israel en of palestina regeren!! De joden hier hebben niets te maken met sharon en zijn ministers... HOUD OP MET HATEN LATEN WE ELKAAR HELPEN EN LATEN ZIEN DAT WE OOK IN HARMONIE KUNNEN LEVEN. Haten vergt meer energie dan houden. Houd van je familie en laat dit zien..ook aan buren je straat en je werk.. Wees een voorbeeld./ nu is het de tijd om de goede kanten van de mens te laten zien .. De wereld zit al vol met ellende .. laten we vrede voeden en niet haat....
Hopelijk zal er hier op een eerlijke en reeele manier gereageerd worden
Kass
Cliche...
Origineel gepost door Rajaa21
Schuiven jullie het maar lekker af op de marokkanen in Nederland, erg dapper (en gemakkelijk) hoor. Natuurlijk mag ik van gastjes als jullie niet verwachten dat jullie eventjes stilstaan bij de werkelijkheid. De werkelijkheid leert ons namelijk dat kwesties als Irak en Palestina INTERNATIONAAL hoog op de agenda staan. Daarom zien we dat ook op het nieuws. In nederland wellicht wat pro Israel en in de Arabische landen natuurlijk pro Palestijnen, maar er wordt veel media aandacht aan geschonken. Jullie nemen het de marokkanen in Nederland (de massa) kwalijk dat ze zich niet in elke situatie op aarde hebben verdiept en gaan daarmee voorbij aan de inloed van de media en de aard van de massa.
Inderdaad wordt er veel media geschonken daaraan en ik neem het de Marokkanen kwalijk dat ze door de media-hype meegesleurd zijn. Hoewel de Palestijnse kwestie veel aandacht krijgt, zowel nationaal als internationaal, ben ik nog geen persoon van een ander nationaliteit tegengekomen, die zich zo identificeert met de Palestijnen als de Marokkanen. Natuurlijk mag je sympathie hebben voor de Palestijnen (heb ik ook), maar identificatie is toch hele andere koek. Sommige Marokkanen gaan zover, dat ze de Palestijnen verheerlijken en zichzelf verachten ("de Palestijnen zijn helden; de Marokkanen zijn losers"). En het is zeker niet verkeerd om Marokkanen te wijzen op leed elders op aarde; te beginnen bij de Marokkaanse gemeenschap zelf.
Zelfkritiek
20-01-2003, 21:34
Kass, spaar je de moeite... Kritiek op 'eigen' kring is nog altijd taboe binnen de Marokkaanse / moslim gemeenschap. Het is op zich bewonderenswaardig hoe moslims zich druk maken voor het lot van de geloofsgenoten in het conflict in Israel. Maar alle andere ellende op de wereld waar juist de moslims zelf soms de agressors zijn, daar mag niets over gezegd worden, dat is nog altijd een zwaar taboe.
En altijd als je hierover begint, ben je of een vuile jood, een 'knuffel-allochtoon', een verrader of een 'ongelovige'. Nuance is ver te zoeken, helaas!
Men realiseert zich niet dat de constante klaagzang (nationaal en internationaal) pas serieus wordt genomen, indien men ook in staat is genuanceert naar eventuele misstanden in de eigen groep te kijken.
Origineel gepost door AceChilla Q
Omdat Nederlanders niet blind op geloofsovertuiging afgaan maar wat genuanceerder kunnen denken. Als het westen net zo dom en ongenuanceerd zou denken als de moslimbevolking zouden we terug zijn in de middeleeuwen.
Je schat de Nederlanders en de Westerlingen te hoog in, AceChilla! Wat betreft nuances en domheid verschillen ze nauwelijks van de moslims en Marokkanen. Moslims en Marokkanen in Nederland zijn juist meer geneigd dan de nederlander of westerling om genuanceerd te denken, omdat zij de informatie vanuit verschillende invalshoeken kunnen zien (de westerse en de islamitsche/marokkaanse wereld).
Identifactie met andere volkeren is ook de Nederlander niet vreemd. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat vele Nederlanders zich identificeren met de Israelische volk (zie o.a affaire met Duisenberg) en met de Amerikanen (zie o.a. aanslag op het pentagon en de wtc-torens op 11 september 2001).
Hart4Islam
20-01-2003, 21:44
salaam 3likome geliefde broeders en zusters van me in de dien.. en voor de koffaars hallo..
de islam, tja wat bedoelt met tegenwoordig met de islam, of laten we zeggen wat denken de ongelovige over de islam. dat de islam maar alleen uit jihaad bestaat, :( nee...
nee ja agawats en geliefde mensen..
er zijn verschillende soorten jihaads en niet alleen jihaad met vechten en dood bedoelt,
je hebt er veel, ik zal er een paar opnoemen, je hebt djihaad elnafs en dat is jihaad met je zelf, je bent een persoon die helemaal is afgedwaald in de islam, en elke keer krijg je influisteringen of een moed dat je de islam wilt in gaan vb een meid die een hoofddoek wil dragen maar de verleiding om haar heen te groot is.. en als ZIJ haar hoofddoek toch op doet met een intentie voor allah swt, dan heeft zij deze djihaad over wonnen... en djihaad elnafs is een van de belangrijkste jihaad na jihaad strijden op de weg van allah..
over strijden op de weg van allah zijn er 2 mogelijkheden,
1 vechten en dan dood gaan.
2 praten met de mond..
praten met de mond versta ik onder, mensen intepreteren en laten zien hoe heerlijk de islam is, zoals jullie weten de muslims dan staat er een aya in de koran, en die gaaat zo.
allah swt laat leiden wie hij wilt laten leiden, en laat dwalen wie hij wilt laten dwalen..
de dwalende mensen zullen doof en blind zijn, zo heeft allah swt ze geschapen ...
met doof en blind bedoelen we, als je met hen praat over de islam doen ze net of het allemaal onzinnig is en lachen ze je uit,
bv hoofddoek.
de ongelovige vinden het maar een raar iets :( of heb ik het mis, let me know nsha allah..
mohiem, ik vind zelf deze jihaad het beste, de mensen die geen ene moer weten over de islam en met veel vraag zitten, nodig ze een keer uit voor een babbeltje of neem ze mee naar de moskee en laat ze mee genieten van deze heerlijke geloof, dan dat ze het allemaal in de media zien..
maar nu tot jou slot, oki in palastina word er gevochten.
maar wat kunnen wij doen, we sturen geld op, wacha soms wordt het misbruikt soms goed..
sommige gaan vechten sommige komen zelfs het land niet binnen..
we kunnen wel gaan praten en akties voeren. maar helpt het, nee geen ene moer..
de beste wat we ooit kunnen doen is onze wapen gebruiken
en met wapen bedoel ik
dua dus smeekgebedens..
dat zal ons en hen van hen leiden verlossen. met de wil van allah dus insha allah,
zo dat was mijn stukje
insha allah veel geleerd en als men er niet mee eens graag reactie tegemoet
jullie zuster fi dien
oem loqmaan :rolleyes:
Origineel gepost door grendel
Make love not war. :D
(PS ik ben het met je eens)
Voer eendjes,
geen oorlog. :D
En trouwens, ik ben het met Kass eens. Dat vergat ik even, met die eendjes.
Origineel gepost door Zelfkritiek
Kass, spaar je de moeite... Kritiek op 'eigen' kring is nog altijd taboe binnen de Marokkaanse / moslim gemeenschap.
Bij de Marokkaanse gemeenschap onbreekt het niet aan zelfkritiek; laat staan dat kritiek op "eigen" kring taboe is. In mijn ogen pakken de Marokkanen zichzelf juist vaak te hard aan. Zij mogen van mij zich meer gaan concentreren op hun eigen onrecht (Amazigh-kwestie en hetze tegen de Marokkanen en moslims in NL) en meer de nadruk leggen op de positieve zaken binnen de Marokkaanse gemeenschap.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.