Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lesbisch

Pagina's : [1] 2

LZN
20-01-2003, 19:10

Hallo. Ik probeer iets te begrijpen. Marokkaanse mensen zijn het beu dat er 'negatieve beeldvorming' en discriminatie is in Nederland. Willen geaccepteerd worden en gerespecteerd zoals ze zijn, met de overtuigingen die ze hebben. Net als ik. Ik ben een Nederlandse vrouw van 28. Ik heb het geluk in een land te wonen dat respect heeft voor mijn manier van leven en naar wie mijn hart uitgaat. Ik word verliefd op vrouwen en heb een vriendin. Dat is niet illegaal in Nederland; sterker nog- als ik zou willen trouwen met mijn vriendin mag dat! :Iluvu: Ik vind het heel erg dat veel Nederlanders zo negatief denken over Marokkaanse mensen. Die discussie wil ik hier niet herhalen, het is bekend hoe er gedacht en gedaan wordt. Over mezelf denk ik dat ik bij de mensen hoor die (volgens mij) niet bevooroordeeld zijn en zelfs heel erg de Marokkaanse cultuur waarderen. Hoewel ik zelf bezig ben met Boeddhisme kan ik ook begrijpen wat er met Allah bedoeld wordt en luister ik vaak naar sufi muziek en lees veel over sufisme. Ik probeer te begrijpen waarom ik dan op straat wordt nageroepen en uitgescholden door Marokkaanse jongeren. "Vieze lesbie!" of "Smerige lesbiënne" wordt er gezegd en dan nog wat in het arabisch dat ik niet verstaan kan. Dit gebeurt me vaak. Ik snap dat jullie geloof daar iets over zegt en okay, als dat in je heilige schrift staat kan ik me voorstellen dat je het afkeurt. Maar voor een groepering die toch zou kunnen begrijpen hoe het is om beledigd en gediscrimineerd te worden om wie je bent- waar je niks aan kunt veranderen- vind ik het onbegrijpelijk. Ik vind het belangrijk mensen te begrijpen omdat dat oorlogen voorkomt. Ik vind het belangrijk dat mensen elkaar respecteren ondanks de verschillen- wat dat betreft vind ik de Nederlandse regering fantastisch. Dat de 'minderheden' onderling dan zo met elkaar omgaan vind ik geen goede zaak. Ik denk dan nog na over dingen, maar kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die denken: "Ja hallo, ik loop een beetje tolerant te doen en ondertussen word ik in mijn eigen land beledigd door een stel moslims!" (Dat zijn dan mensen die op de LPF stemmen.) Ik denk dat ik er niet heel veel aan kan veranderen op welk geslacht ik verliefd word- ik zou het eigenlijk ook niet anders willen. Het gaat om liefde. Om van elkaar houden. Wil iemand hierover met mij praten om te zien of we elkaar beter kunnen begrijpen? Peace. AnneAnne.

marocbella
20-01-2003, 19:16
AnneAnne, Dat je op straat op een belachelijke manier wordt aangesproken kan ik helaas niet voor je verklaren, wel kan ik je vertellen dat ik als Marokkaanse ook voor alles en nog wat uitgemaakt word. Ik geloof dat in elk heilig boek het wordt verboden om een lesbische of homo-relatie aan te gaan,dus niet alleen de Koran. Ik ben het met je eens dat er meer respect moet komen voor iedereen hoe hij of zij ook zijn leven indeelt. Ik zelf heb niets tegen mensen die op hun eigen geslacht vallen. Maar helaas tot de dag van vandaag zijn er genoeg mensen die het niet accepteren zowel onder de Marokkanen als onder de Nederlanders. Kortom, laat je niets wijs maken als dit jou gelukkig maakt moet je er voor gaan!! Groetjes Marocbella

Angeltje
20-01-2003, 19:30
Wijs gesproken Marocbella

tonk
20-01-2003, 22:29
AnneAnne :goedzo: !! Ik denk dat degenen die jou voor wat al niet uitmaken zich moeten realiseren dat het de koran is die homoseksualiteit afkeurt en dat het dan ook Allah dient te zijn om over jou (en mij trouwens ;)) te oordelen. Verder laat ik het aan moslims en moslima's over om op jouw stuk te reageren.

nadiaaa
21-01-2003, 14:53

Marokaanse jongens zijn macho mannetjes en zijn opgegroeid met de Islam. De jongens waar jij het over hebt zijn denk ik nog in hun puberale fase van het leven dat beinvloed word door het macho zijn. Dat is de enige verklaring die ik ervoor heb dat ze je uitschelden. Zelf ben ik van mening dat het in de Islam niet gaat om de liefde tussen bijvoorbeeld twee mannen of vrouwen, maar om de seks die ook voor heterostellen verboden is. Twee mannen of vrouwen die van elkaar houden en van wie je niet eens wéét wat ze in de slaapkamer doen, hoef je om hun liefde niet te verstoten. Waar ik niet mee wil zeggen dat iedereen homo’s of lesbiennes moeten afwijzen of respecteren maar wel dat je mensen niet in elkaar mag slaan of uitschelden. Dat recht heeft niemand niet. In Nederland heerst er een cultuur dat alles moet kunnen. Nederland pronkt met haar tolerante klimaat. Maar is dat in weze ook zo? Als ik ze vertel dat ik het verschrikkelijk zou vinden als mijn kinderen homo of lesbi zouden zijn dan sta ik ineens te boek als intolerant en ouderwets. Op het moment dat mijn kind tegen mij zou zeggen dat hij homo is dan is dat een teleurstelling. Verstoten zal ik hem niet want hij is altijd welkom thuis en het blijft mijn kind. Maar ik zou het niet toelaten dat hij met zijn partner samen gezellig op de bank komt zitten. Dat accepteer ik niet en daar ligt mijn grens. Ik vind ook dat ik die grens mag trekken.

SA3IED
21-01-2003, 22:55
DAT JE OP STRAAT WORDT ZO MAAR UITGESCHOLDEN BEGRIJP IK NIET MAAR ALS JE DAAR MET JE VRIENDIN ZIT TE ZOENEN DAN VERANDERT HET VERHAAL WANT IK HOEF DAT NIET TE ZIEN BEGRIJPJE DUS HET KAN OOK AAN JOU LIGGEN WAT JE VERDER MET JE LEVEN DOET INTRESEERT ME NIET OF JE LESBO BENT

Misteek
23-01-2003, 16:21
AnneAnne, ik vind het erg dat je wordt nagescholden door "onwetenden". Ik denk dat het eerder wie, die wordt nagewezen om zijn/haar manier van leven, erg gekwetst wordt. Ikzelf ben een moslima, alhamdoullilah, en zoals je hierboven las, is het bij ons haram homofiele relaties aan te gaan. Al ben ik een moslima en 100% hetero, ben ik het niet over eens dat homofiele mensen worden uitgescholden of zelfs worden gediscrimineerd. Een mens zou moeten "afgewezen" worden op basis van zijn persoonlijkheid (bv. iemand met een 'rotkarakter') en niet op basis van zijn ras, geloof, geslacht of geaardheid. Jammer genoeg kan ik persoonlijk homfilie niet goedkeuren, omdat het ten strengste verboden is (haram!!). Maar dat wil niet zeggen dat ieder persoon (van om het even welke geaardheid!!) van mij niet zijn/haar nodige respect krijgt!! Alleen Allah swt is er om te oordelen (of VERoordelen). Sterkte AnneAnne!! Ma3assalama *Misteek*

tonk
25-01-2003, 09:32
Maar Nadina17, ik heb nog nooit een meegemaakt dat een moslim mij begon uit te schelden in de supermarkt als ik een fles wijn in mijn karretje deed. Geen moslima heeft ooit geprobeerd om een doek om mijn hoofd te knopen zodat ik er tenminste fatsoenlijk bij liep. En ook heb ik op dit foum regelmatig gezegd niet gelovig te zijn en ook dan zijn de reacties heel normaal. Maar zodra je over homoseksualiteit begint, breekt de hel los. Ik ben zelfs al eens met de dood bedreigd. Kun jij (of iemand anders) mij dit verschil in reactie uitleggen?

nadiaaa
25-01-2003, 19:53
Origineel gepost door tonk Maar Nadina17, ik heb nog nooit een meegemaakt dat een moslim mij begon uit te schelden in de supermarkt als ik een fles wijn in mijn karretje deed. Geen moslima heeft ooit geprobeerd om een doek om mijn hoofd te knopen zodat ik er tenminste fatsoenlijk bij liep. En ook heb ik op dit foum regelmatig gezegd niet gelovig te zijn en ook dan zijn de reacties heel normaal. Maar zodra je over homoseksualiteit begint, breekt de hel los. Ik ben zelfs al eens met de dood bedreigd. Kun jij (of iemand anders) mij dit verschil in reactie uitleggen? Beste Tonk, Ik verbaas me altijd over het feit dat er veel mensen zijn in Nederland die doen alsof de 'Hollandse' maatschappij al eeuwenlang een geemancipeerde alles-moet-kunnen cultuur heeft. Maar laten we realistisch blijven. Nog niet zo heel lang geleden kwam er in Nederland een feministische golf op. Het is pas sinds de jaren 60 beetje bij beetje dat vrouwen ook buitenshuis gingen werken. Scheiden was ook zo'n fenomeen. In de jaren 70 was het zelfs in het alles-moet-kunnen Nederland not done om als alleenstaande vrouw je leven voort te zetten........Laat staan dat men ongehuwd zwanger werd. Talloze autochtone Hollandse ongehuwde -vaak tiener- moeders kwamen terecht in meidentehuizen. Om over het aantal kinderen dat ter adoptie werd afgestaan om deze reden maar te zwijgen. Het is sinds een jaar of 3 dat Nederland inziet dat het ideale gezinnetje al een tijdje niet meer bestaat uit een 4 persoonshuishouden. Maar hoe lang is 1 vader, 1 moeder, 1 zoon en 1 dochter niet het ideale voorbeeld gezinnetje geweest? Toch vreemd als men in Nederland homoseksualiteit als een van de normaalste zaken van de wereld ziet. Het verschijnsel Potenrammers heb ik hier in Nederland geleerd. Dit werd nog eens bevestigd in een film die ik onlangs heb gezien die ergens in de oudheid is opgenomen. Je kent hem vast wel Tonk volgens mij heette hij Spetters. Ik kan me niet herinneren hoe die potenrammers er nu ook al weer uitzagen maar volgens mij waren het geen Islamieten. Toch gek dat in een Nederlandse speelfilm zulke items als Potenrammers in voorkomen in het zogenaamde ozo alles-moet-kunnen Hollandse cultuurtje ;) Verder Tonk was ik laatst in een dorpje in Brabant. De mensen waar ik op visite was, waren in een conflict met de naaste-, over, en achter buren. Deze buren stellen het namelijk niet op prijs als je op Zondag de was buitenhangt of enige vorm van lichamelijk zware arbeid verricht. Het is namelijk een zeer Christelijk dorpje en de ongeschreven regels in het dorp zijn dat Zondag een rustdag is. (EN dat in een een land als Nederland waar z.g.n. een alles-moet-kunnen-klimaat heerst). Waar ik eigenlijk naar toe wil Tonk is dat ik het heel erg naief vind om te doen alsof het alleen de Islamieten zijn die neit pro-homo zijn en altijd maar voor zorgen dat de 'hel' uitbreekt zodra dit onderwerp wordt aangesneden en de rest van de niet Islamitische bevolking in Nederland wel makkelijk over dit onderwerp gaat. Ja sinds de ontzuiling in Nederland is de homo hier en daar wat naar buitengetreden. Maar gaat dit van een leiden dakje?? Worden gays geaccepteerd door iedere autochtone Nederlander? Ik denk het niet. Anders zou er wel licht zijn in de darkrooms, instanties als COC en dergelijke overbodig zijn en alsmaar de eindeloze discussie over homo's en lesbo's niet aan de orde zijn. Ik denk he Tonk dat als je dit onderwerp op een Christelijke site zou zetten je net zulke reacties krijgt. Wellicht wat minder fel van diegene in wiens harten de ontzuiling langzaam aan ook op gang is gekomen. Men zal zeggen: 'Ja, het is jouw keuze en zich schijnheilig loyaal opstellen.' Maar ga jij maar eens in Staphorst wonen en lid worden met je vriendin van de Zwarte Kousenkerk en openlijk met de pastoor of wat ze ook hebben praten over je sexleven....Lukt je niet hoor en geloof me al zou de kerk je toelaten...dan breekt de pleuris uit in zo'n kerkelijke gemeenschap. :D Ik kan het ook omkeren hoor. Een Islamiet mag met twee vrouwen getrouwd zijn (de limiet is 4 maar dat is bijna praktisch onhaalbaar met het evenredig verdelen van gevoelens e.d.). Ga jij Tonk maar eens de straat op en zeg dat je Buurman met twee vrouwen getrouwd is. Geloof me dit wekt weerstand op. Men zal zich negatief uitspreken want dat is eigenlijk toch niet normaal hoor dat polygamie gedoe. Heel vreemd dat in een land als Nederland waarin een alles-moet-kunnen-klimaat heerst het juist de Nederlandse wetgeving is die polygamie wettelijk niet toestaat. ;) Tonk, de Islam is een overtuigende levenstijl. Het is niet zo dat het naar bovenkomt voor het eten of op zondag of tijdens de paasdagen en daartussen niet aanwezig is. Dat weet je denk ik nu inmiddels wel. Lees het verhaal van Lot zou ik zeggen. Nooit en te nimmer zal homoseksualiteit geaccepteerd worden bij moslims. Maar een moslim mag vanuit zijn geloof ook niet iemand om zijn geaardheid bedreigen of geweld tegen plegen. En als jij Tonk oprecht met een imam (die over het algemeen wat meer weet van de Koraan dan een gemiddelde moslim) bijvoorbeeld hierover zou praten dan zul je hetzelfde antwoord krijgen en ook hij zal je niet om je oren slaan of om deze reden niet te woord staan. Hetzelfde geldt voor een hoop leden hier. Dus dit onderwerp aansnijden en beweren dat altijd meteen de Hel losbreekt, vind ik overtrokken.:) Wellicht bij dat groepje mensen waar Anne in eerste instantie over schreef, de hel uitbreekt als je ze midden opstraat aanspreekt en een discussie probeert aan te gaan met ze. Dat kleine groepje puberende macho gasten ja reageert niet op een beschaafde manier als ik de woorden van Anne moet geloven. Maar m.i. het merendeel van de Islamieten reageert beschaafd met een antwoord dat het verboden is volgens hen geloof. Ik wil niet scheren maar dit soort mensen geloven ook alles meteen wat iemand hen vertelt. Hebben ze een Ilsamtitische buurman die conservatief is en zijn vrouw niet naar school laat gaan dan neemt deze autochtone Nederlander meteen aan dat het inderdaad om geloofsovertuiging gaat i.p.v. traditie. Simpelweg omdat deze man vertelt dat het van zijn geloof niet mag. En dat is waar alles misgaat. Het ontbreekt mensen vaak (zowel de autochtoon als allochtoon) aan wil om in iets te verdiepen. Informatie zoeken of iets wel of niet zo is. Men neemt het maar aan uit gebrek aan interesse of gebrek aan wil om informatie op te zoeken. Zo langzamerhand heeft iedereen in Nederland een mening over de Islam zonder dat men eigenlijk weet wat het daadwerkelijk inhoud. Maar ik merk dat ik nu wel heel erg van het onderwerp begin af te wijken dus brei ik er bij deze een eind aan. :) :)

tonk
25-01-2003, 21:38
Nadiaa, dank voor je uitgebreide en zeer wijze antwoord! Je hebt helemaal gelijk en hebt mij eens goed met de neus op een aantal feiten die ik liever niet wil zien gedrukt. Lang niet heel Nederland is zo tolerant. Zucht, ik wou dat het wel zo was.

nadiaaa
26-01-2003, 04:53
Beste Anne, jij schreef Ach, tsja...geloof... Ik kan daar inhoudelijk natuurlijk niks tegen inbrengen zonder ook te vervallen in hetzelfde soort 'discussie' en dat is niet wat ik zoek. Ik zoek een vorm om het te begrijpen en te communiceren. **** Om te begrijpen wat in de minded van Marokkanen omgaat, kom je niet om geloof heen. Wil ik niet mee zeggen dat iedereen zo gelovig is maar de Islamgerelateerde denkwijze en niet te vergeten natuurlijk de theories die men er op nahoud maar enkel een verbasterde traditie is, in een zelf gedoopte zgn islamgerelateerde regeling is met de paplepel ingegoten. Leefwijze. denkwijze etc. :) Wat betreft die 'nichtpriesters' ......tja om de vriend van Frank Sanders (Jos Brink) kunnen we natuurlijk niet heen. Die kennen we allemaal...TOY TOY TOY (hihi) Je schreef ook: '"soms vind ik het wel eens jammer dat het gemiddelde 'acceptatieniveau' in de statistieken omlaag wordt gehaald door de moslim-mening. Het is soms heel moeilijk niet "terug te discrimineren". (Puur als menselijke reactie, niet wat mijn verstand er van zegt)" ****Bovenstaande begrijp ik niet helemaal?? Zou je dit aub willen toelichten? Met name dat discrimineren snap ik niet. Tot slot Anne mijn adequate beschrijving van de Nederlandse cultuur van de afgelopen 43 jaar was niet zozeer een reactie op jouw berichtje alswel een reactie op Tonk's: A. opmerking over: het losbreken van de Hel als men begint over Homoseksualiteit terwijl een fles wijn in een mandje geen commotie teweegbrengt en B. haar vraag over of iemand haar wilde uitleggen waarom er een verschil in reactie is. Ik geef toe ik heb er een lang en omslachtig verhaal van gemaakt. Wellicht had ik ook kunnen zeggen: 1. homoseksualiteit word in de Islam gezien als zware overtreding met als rede opvoering dat het een bedreiging voor het bestaan van de mens is en een drinken van een wijntje heeft geen invloed op de voortplanting hoogstens op de geestentoestand van de mens. Dit is waarom mensen zo verschillend reageren op wijn en homo-zijn. 2. Wees niet verbaasd en laat je niet verblinden door de fake alles-moet-kunnen-cultuur in Nederland want bepaalde autochtone Nederlanders reageerden en reageren nog steeds ook zo. De Hollandse cultuur is niet zo tolerant als je denkt. Kun je begrijpen dat ten tijde van de verzuiling homo's nog taboe waren, trek dit door naar het feit dat in de Nederlandse Islamitische samenleving geen sprake is van een ontzuilingsklimaat. 3. Tonk's mening was ongenuanceerd door te zeggen dat de HEL losbreekt als je het onderwerp homoseksulaiteit aansnijdt. :) :) :)

nadiaaa
27-01-2003, 05:00
Beste Anne, Spijtig dat je dergelijke gevoelens zo af en toe hebt. Verder kan ik er niet op ingaan gezien het een gevoelskwestie betreft. Groetjes Nadiaaa P.s. niet teveel zweven hoor op de muziek van de Soefiesekte:hihi: .....enne FREE PALESTINA!

nadiaaa
28-01-2003, 20:04
Origineel gepost door Amirak Wilde even zeggen dat ik stilletjes heb genoten van jullie discussie..petje af voor beide! :) :p

shafia
08-03-2003, 17:17
Salaam eleykoem wr wb dat mensen jou hier over uitschelden dat vind ik echt erg!! dat hoort gewoon niet maar zoals bij de joden bij de christenen en zo ook bij ons moslims is homofilie verboden. en ik keur dit dan ook af maar ik keur de homofilie af niet de mens. dus je begaat een zonde (in mijn ogen) maar dat wil niet zeggen dat ik je dan meteen een slecht mens vind al vind ik wel dat het een fout is. maar alleen Allah swt mag hier overbeslissen. shafia

Lady_moi
08-03-2003, 17:30

OEHHH IK GA ZULKE MENSEN NOOIT ACCEPTERE IK HEB ER GEWOON GEEN WOORDE VOOR KGA ZE WEL NOOIT OP STRAAT NASCHELDE MAAR NEDERLANDDERS DOEN ZULKE DINGEN OOK DUS KOM NIE AF MAROKANE DIT MAROKANE DAT OK IK GA JE NOOIT AANVARDE ALS LESBIENNE EIGGG OK DAT WAS HET EN EY VOOR DE REST ZULKE MENSEN GAAN NAAR DE HEL OK?ALE IM OUT

Pagina's : [1] 2