Bekijk originele versie : Stelling: DNA
MarocStar
20-01-2003, 18:27
DNA moet niet meer worden toepast als bewijsmateriaal?
nour_el_3oejoen
20-01-2003, 18:36
ik vind juist dat het een goede en betrouwbare bewijsmiddel is, in de meeste gevallen gaat het volgens mij wel goed......
marocbella
20-01-2003, 18:37
En waarom niet als ik vragen mag?
Marocbella
-xxx-Rachida
20-01-2003, 18:39
DNA moet juist meer worden toegepast.........dus niet mee eens....
Continue...next
MarocStar
20-01-2003, 18:50
Wat ik eigenlijk met deze stelling wil zeggen is dat ik persoonlijk DNA niet als bewijs zie. Ik vind namelijk dat er gesjoemeld kan worden met DNA.
Een klein voorbeeld hieronder illustreerd mijn verhaal.
Stel je voor dat er iemand wordt aangerand of verkracht of vermoord. Diegene die daar verantwoordelijk voor is, is een slimme man of vrouw. Hij heeft bijvoorbeeld haren van iemand anders of bloed of wat anders. Diegene die gaat hier van deze subjecten gebruik maken en ze na de daad op het lichaam zetten. Hoe denken jullie daar over?
Overigens was DNA ook niet het bewijs in de Puttense moordzaak.
mimi3000
20-01-2003, 18:53
waarom niet?? Het is een betrouwbaar middel want niemands dna is hetzelfde.....alleen die van broers en zussen liggen dicht tegen mekaar aan. Maar waarom niet....handig in verkrachtingszaken...
:D :D :D
MarocStar
20-01-2003, 18:55
Origineel gepost door mimi3000
waarom niet?? Het is een betrouwbaar middel want niemands dna is hetzelfde.....alleen die van broers en zussen liggen dicht tegen mekaar aan. Maar waarom niet....handig in verkrachtingszaken...
:D :D :D
En als iemand daar misbruik van maakt zoals mijn voorbeeld hierboven. Iemand wordt verkracht maar hij gebruikt iemand anders zijn sporen.
mimi3000
20-01-2003, 18:57
sperma kan je niet veranderen.....en bloedspetters.....en huidvezels onder de nagels
MarocStar
20-01-2003, 18:59
Origineel gepost door mimi3000
sperma kan je niet veranderen.....en bloedspetters.....en huidvezels onder de nagels
En als iemand een condoom gebruikt? En iemand heeft handschoenen aan?
nour_el_3oejoen
20-01-2003, 19:01
Origineel gepost door *********
En als iemand daar misbruik van maakt zoals mijn voorbeeld hierboven. Iemand wordt verkracht maar hij gebruikt iemand anders zijn sporen.
maarre wat jij naar voren brengt is geen sterk argument, als een dader misbruik wil maken door dna moet hij het wel heel slim bedacht hebben want hij kan zoiezo niet alle sporen wissen vooral niet bij een verkrachting want daar gebruikt hij/zij ( :D ) meestal geweld , bovendien heb je atijd wel een alibi als je het niet geweest bent, duss
Jemal2002
20-01-2003, 19:02
Origineel gepost door -xxx-Rachida
DNA moet juist meer worden toegepast.........dus niet mee eens....
Continue...next
Vind ik ook...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mimi3000
20-01-2003, 19:04
jah want zooooooooooooooo slim kan je niet zijn dat er absoluut geen sporen overblijven.....als jij een meisje of jongen( ja jongens worden ook verkracht) wilt verkrachten of beroven of iets in die richting dan zal iemand zich niet zomaar overgeven.....ik zou eerst bijten, slaan, schoppen en ik denk dat er dan wel sporen overblijven....
MarocStar
20-01-2003, 19:05
Origineel gepost door nour_el_3oejoen
maarre wat jij naar voren brengt is geen sterk argument, als een dader misbruik wil maken door dna moet hij het wel heel slim bedacht hebben want hij kan zoiezo niet alle sporen wissen vooral niet bij een verkrachting want daar gebruikt hij/zij ( :D ) meestal geweld , bovendien heb je atijd wel een alibi als je het niet geweest bent, duss
Je hebt voor een groot gedeelte wel gelijk, aangezien 99% van de gevallen wel betrouwbaar is, maar wat als iemand het heel slim bedacht heeft en die ene 1% verkloot wat dan.
Ik wil hiermee zeggen dat DNA niet 100% BETROUWBAAR is. En dat er veel mensen onschuldig zijn opgepakt door deze methode.
-xxx-Rachida
20-01-2003, 19:06
Ik snap 't niet......als verkrachter kan je niet iemand anders zijn "materiaal" gebruiken :confused:
Cintinue...next
-xxx-Rachida
20-01-2003, 19:09
Je hebt voor een groot gedeelte wel gelijk, aangezien 99% van de gevallen wel betrouwbaar is, maar wat als iemand het heel slim bedacht heeft en die ene 1% verkloot wat dan.
Ik wil hiermee zeggen dat DNA niet 100% BETROUWBAAR is. En dat er veel mensen onschuldig zijn opgepakt door deze methode.
maar de meeste worden juist vrijgesproken door DNA tests...nadat ze een lange tijd onschuldig hebben gezeten....je moet het van bieden perspectieven bekijken.....
Continue....next
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.