Bekijk originele versie : imazighen versus AEL
wat mij opvalt in de discussie is dat men helemaal niet weet wat het standpunt van AEL mbt de imazighen zijn. Als inside AEL-er zal ik die even in het kort proberen duidelijk te maken. De AEL streeft niet alleen naar de culturele rechten imazighen, maar gaat nog verder dan de meeste amazigh organisaties, namelijk ook voor autonomie voor imazighen. Er is geen een nationalistische berber die hier ooit van heeft durven dromen. Binnenkort komt er meer uitleg hierover op de website van AEL. Neem maar van mij aan de AEL pro berbers is. Ik ben trouwens zelf een berber en vele AELers met mij.
salaam.
-xxx-Rachida
20-01-2003, 17:42
De Islam moet als basis genomen worden..........ik ben ook berbers maar de Islam heeft mijn prioriteit....
Continue....next
andalusie
21-01-2003, 09:41
Je bent niet goed snik......
Zoals die andere prikkerster heeft gezegd de islam moet als basis genomen worden. We moeten juist niet streven naar een autonomie voor de imazighen, berber of arabier we zouden ons juist moeten verenigen sukkel!!!!!!!!!!!!!
Opkomen voor de rechten van sommige mensen die als 2e rangsburgers zijn behandelt in het verleden oke maar geen autonomie. Jij zaait verdeeldheid onder een volk die al honderden jaren samenleeft.
Maar sommige domme arabieren en berbers spelen het spelletje van de voormalige koloniale heersers nog steeds, WORDT A.U.B. WAKKER en hou je met belangrijker dingen bezig.
revolution, mag ik je even mee delen dat ik ook berbers ben, ik was pro AEL, maar nu helemaal contra!!! waarom? laat me je zeggen dat die man verkeerde doelen heeft, ik was onlangs op een lezing van hem en er werd hem de vraag gesteld: " is de hoofddoek verplicht in de islam?"
weet je wat die sukkel antwoordde? "neen" !!!!???
een collega van me is na die lezing ff bij hem gegaan om te vragen waarom hij dat zei omdat de Koran daar heel duidelijk in is dat het wel moet, zei hij "als ik zeg dat het verplicht is, dan kom ik radicaal over en dat mag niet"
ik was helemaal :auw2: en dacht :aftel:, was ook beetje :verdriet: !!!
vond hem een :ego: - tripper, en vond dat ie een paar :zweep: verdiende
Marokkaan is Marokkaan!!!! Berber/Arabier of zelf Jood een Marokkaan is een Marokkaan. Trouwens jullie kinderen zullen wel iets van de Marokkaanse cultuur meekrijgen maar zullen zich Nederlander voelen....
Think about it ;)
praatjes
21-01-2003, 12:41
De AEL is welkom voor een plaats in de politiek, wat mijn betreft als berber. Maar dan wel een AEL met een milde wijze van aanpak.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.