Bekijk originele versie : Hoe positief of negatief denken jullie over elkaar?
Geef uw mening hier over wat u voelt over de andere bevolkingsgroep.
U kunt kiezen:
Ik ben allochtoon en denk negatief over Nederlanders
Ik ben allochtoon en denk tamelijk negatief over nedrl
Ik ben allochtoon en denk redelijk over Nederlanders
Ik ben allochtoon en denk tamelijk positief over nedrl
Ik ben allochtoon en denk postief over nederlanders
Ik ben autochtoon en denk negatief over allochtonen
Ik ben autochtoon en denk tamelijk negatief over alloch
Ik ben autochtoon en denk redelijk over allochtonen
Ik ben autochtoon en denk tamelijk positief over allocht
Ik ben autochtoon en denk postief over allochtonen
Hoe kijk jij aan tegen allochtonen als autochtoon en
hoe kijk jij aan tegen autochtonen als allochtoon
Met allochtonen bedoel ik alle buitenlanders, dus marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers en alle andere bevolkingsgroepen.
Je kan bij voorbeeld aan:
-criminaliteit
-respect voor elkaar
-discriminatie en racisme
-cultuurverschillen
-werkloosheid
-integratie
-beledegingen en kwetsende uitspraken van beide kanten
-intolerantie
-of juist hele goede ervaringen met de andere bevolkingsgroepen.
Mijn beeld als allochtoon over autochtonen is tamelijk postief, ondanks dat er wel veel mensen rondlopen die je tot het diepste willen kwetsen. Het gaat erom dat ik me me vrij voel om alles te zeggen wat ik wil zeggen en dat ik het recht heb om mijn religie en mijn cultuur te verdedigen. Natuurlijk zijn er ook mensen die geen moskeeen of marokkaanse theehuizen in hun stad willen, maar een groot deel van de autochtonen is toch wel heel vriendelijk.
wrattenzwijn
14-12-2004, 20:07
Met allochtonen bedoel ik alle buitenlanders, dus marokkanen, turken, surinamers, antillianen, somaliers en alle andere bevolkingsgroepen.
-criminaliteit
-respect voor elkaar
-cultuurverschillen
-werkloosheid
-integratie
-intolerantie
Mijn beeld als allochtoon over autochtonen is tamelijk postief, ondanks dat er wel veel mensen rondlopen die je tot het diepste willen kwetsen. Het gaat erom dat ik me me vrij voel om alles te zeggen wat ik wil zeggen en dat ik het recht heb om mijn religie en mijn cultuur te verdedigen. Natuurlijk zijn er ook mensen die geen moskeeen of marokkaanse theehuizen in hun stad willen, maar een groot deel van de autochtonen is toch wel heel vriendelijk.
ik heb eigenlijk geen negatieve ervaringen ;)
-criminaliteit
-respect voor elkaar
-cultuurverschillen
-werkloosheid
-integratie
-intolerantie
Jaaaaa dus gewoon medelanders!!!!
Mijn man vertelde me over een zegswijze uit zijn streek(zal wel voor heel het land gelden) "we zijn allemaal mensen van 9 maanden". Voor degene die het niet snappen we hebben allemaal 9 maanden nodig gehad om van een eitje tot een mens uit te groeien.
Zo zijn dus alle mensen voor mij gelijk en vertrouw ik een ieder, totdat die persoon zelf het tegendeel waar maakt.
We zullen toch samen ons vertrouwen moeten waarmaken. SAMEN.
In alle gemeenschappen heb je een paar rotte appels, daarom bekijk ik de ander als individu en kijk niet naar zijn afkomst ;)
Autochtoon tamelijk positief over allochtonen...(naar woord blijft het wat is een allochtoon, ik vind iemand die of een nederlands paspoort heeft, of hier geboren is, of iemand die hier bv al 10 jaar woont gewoon een nederlander).
Niet heel positief omdat we met z'n allen toch wel redelijk wat problemen hebben, maar er zitten zoveel hele goede mensen tussen dat ik goede hoop heb voor een toekomst samen...
Overal heb je rotte appels, maar daardoor moet je je niet laten verleiden tot het generaliseren van een hele groep, het overgrote gedeelte van de "allochtonen" heeft het beste voor met dit land, haar inwoners en zichzelf...
Uiteindelijk wil iedereen hetzelfde, gewoon je leven kunnen leiden, vreedzaam naast elkaar leven.
Zo denk ik er ook over ;)
NoisySilence
14-12-2004, 21:24
Wie ad ooit gedacht dat ik de kaaskoppen 24u-24u 7 dagen in de week, zou vervloeken. De drang naar revange is zo immens sterk, dat ik al tegen de klok van 5 opsta om de kaaskoppen alle verwensingen die ik maar kan opnoemen, uit mijn hart richting de Heer zend, opdat Hij deze zal horen. Ik wend dan mijn aangezicht richting mekka, zak door mijn knieen, ontspan me, handpalmen op smeek-stand en dan.....
O Allah verlos me uit mijn leed en reken af met de kaaskoppen
O Allah wat heb ik U misdaan waardoor ik bestraft word met die kaaskoppen in mijn leven
O Allah ze blijven geloven in de evolutie theorie, maak van hen zwijnen en apen
O Allah zus
O Allah zó!
Duidelijk genoeg? :D
Wie ad ooit gedacht dat ik de kaaskoppen 24u-24u 7 dagen in de week, zou vervloeken. De drang naar revange is zo immens sterk, dat ik al tegen de klok van 5 opsta om de kaaskoppen alle verwensingen die ik maar kan opnoemen, uit mijn hart richting de Heer zend, opdat Hij deze zal horen. Ik wend dan mijn aangezicht richting mekka, zak door mijn knieen, ontspan me, handpalmen op smeek-stand en dan.....
O Allah wat heb ik U misdaan waardoor ik bestraft word met die kaaskoppen in mijn leven
O Allah zus
O Allah zó!
:maf:
Ik ben een moslima en denk positief over iedereen.. :o
O Allah zus
O Allah zó!
heel duidelijk...klaarblijkelijk heb je heel wat op je onreine geweten dat je zo zwaar bestraft wordt...maar misschien kun je het nog goedmaken door je diensten in irak aan te gaan bieden.
Geef uw mening hier over wat u voelt over de andere bevolkingsgroep.
U kunt kiezen:
Ik ben allochtoon en denk negatief over Nederlanders
Ik ben allochtoon en denk tamelijk negatief over nedrl
Ik ben allochtoon en denk redelijk over Nederlanders
Ik ben allochtoon en denk tamelijk positief over nedrl
Ik ben allochtoon en denk postief over nederlanders
Ik ben autochtoon en denk negatief over allochtonen
Ik ben autochtoon en denk tamelijk negatief over alloch
Ik ben autochtoon en denk redelijk over allochtonen
Ik ben autochtoon en denk tamelijk positief over allocht
Ik ben autochtoon en denk postief over allochtonen
Hoe kijk jij aan tegen allochtonen als autochtoon en
hoe kijk jij aan tegen autochtonen als allochtoon
bedoel je met 'allochtonen' : mensen in je omgeving die niet van nederlandse ouders zijn? in dat geval: hetzelfde als over autochtonen, want ik beoordeel ze als individu en als mens.
NoisySilence
14-12-2004, 21:37
:maf:
Kijk niet zo lelijk joh, je lijkt mijn schoonmoeder wel! :D
Ik ben een moslima en denk positief over iedereen.. :o
Goed zo meid ;)
Jaaaaa dus gewoon medelanders!!!!
Mijn man vertelde me over een zegswijze uit zijn streek(zal wel voor heel het land gelden) "we zijn allemaal mensen van 9 maanden". Voor degene die het niet snappen we hebben allemaal 9 maanden nodig gehad om van een eitje tot een mens uit te groeien.
Zo zijn dus alle mensen voor mij gelijk en vertrouw ik een ieder, totdat die persoon zelf het tegendeel waar maakt.
We zullen toch samen ons vertrouwen moeten waarmaken. SAMEN.
Koelna wlad tsa3 chhoor :D
Kijk niet zo lelijk joh, je lijkt mijn schoonmoeder wel! :D
Als je schoonmoeder ook zo kijkt als ze jou zo hoort praten, dan kan ik mezelf in haar vinden :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.