Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verschil in moraal

LZN
13-12-2004, 23:11

Wij Nederlanders worden in de diverse fora nogal eens aangevallen op onze seksuele moraal. Wij zijn er aan gewend, maar ik begrijp dat dat in de ogen van de moslimgemeenschap vreemd overkomt. Tenslotte dacht men in Nederland tot de jaren 60 er ook zo over, zij het iets gematigder. Wat mij als autochtone Nederlander altijd verbaast is dat, ondanks de strenge seksuele voorschriften van onze moslim-Nederlanders, een huwelijk tussen neef en nicht geen enkele weerstand oproept. Ik vind het persoonlijk ronduit weerzinwekkend als mensen met een bloedband het bed met elkaar delen. Het druist tegen ieder gevoel van familie zijn in. Onder autochtonen komt dit verschijnsel dan ook heel weinig voor. Vroeger was het zelfs verboden en moest je toestemming vragen voor een dergelijk huwelijk. Waarom het tegenwoordig wel mag is mij onbekend. Over het verhoogde risico op het krijgen van kinderen met een aangeboren afwijking wil ik het dan niet eens hebben. Het gaat mij om het lichamelijke contact tussen een neef en een nicht. Ik moet er niet aan denken dat ik zou trouwen met een neef. Een neef is een neef, en geen echtgenoot. Hoe denken jullie hier over?.

MahdiX
14-12-2004, 10:10
Over het idee dat je een familielid trouwt zou ik hog wel kunnen heenstappen. Het zou wetenschappelijk gezien echter verboden moeten zijn om incestueus te trouwen. Daar krijg je inteelthoofdjes van. Kijk maar eens op de Veluwe. Is dat echt toegestaan in de islam? brrrrr. Dit heeft mij ook al altijd enorm verbaasd. Wat mij nog meer verbaast, is dat er geen van onze Koranvaste medeposters op reageert. Dus UP en kijken wat er gebeurt.

MahdiX
14-12-2004, 11:26
Toch typisch. Gezien door 40 prikkers, maar geen antwoord. Zeker een heet hangijzer. Maar ongenuanceerde meningen over Nederlanders, pedofielen, homoseksuelen - geen probleem. Komop, goede gelovigen, verklaar ons domme Nederlanders waarom incest gepropageerd wordt. En UP

arabchrstn
14-12-2004, 11:37
Wij Nederlanders worden in de diverse fora nogal eens aangevallen op onze seksuele moraal. Wij zijn er aan gewend, maar ik begrijp dat dat in de ogen van de moslimgemeenschap vreemd overkomt. Tenslotte dacht men in Nederland tot de jaren 60 er ook zo over, zij het iets gematigder. Wat mij als autochtone Nederlander altijd verbaast is dat, ondanks de strenge seksuele voorschriften van onze moslim-Nederlanders, een huwelijk tussen neef en nicht geen enkele weerstand oproept. Ik vind het persoonlijk ronduit weerzinwekkend als mensen met een bloedband het bed met elkaar delen. Het druist tegen ieder gevoel van familie zijn in. Onder autochtonen komt dit verschijnsel dan ook heel weinig voor. Vroeger was het zelfs verboden en moest je toestemming vragen voor een dergelijk huwelijk. Waarom het tegenwoordig wel mag is mij onbekend. Over het verhoogde risico op het krijgen van kinderen met een aangeboren afwijking wil ik het dan niet eens hebben. Het gaat mij om het lichamelijke contact tussen een neef en een nicht. Ik moet er niet aan denken dat ik zou trouwen met een neef. Een neef is een neef, en geen echtgenoot. Hoe denken jullie hier over? Ga jij maar eens ff op de Veluwe kijken. Overigens schijnt het wetenschappelijk gezien maar een klein beetje meer risico te zijn, dan binnen een relatie zonder familieband. Ik kan mij voorstellen dat ik verliefd zou worden op een nicht (VROUWELIJK:)). Iemands persoonlijke keuze. Ik zie mijn neven en nischten nooit, en beschouw het dusdanig niet als mensen waar ik een band mee heb. Terwijl vroeger een buurmeisje kind aan huis was, en ik werd er ook verliefd op. Let trouwens op je woorden. Ik behoor ook tot 'wij Nederlanders', zoals bijna iedereen hier op dit forum.

Smirnoff
14-12-2004, 12:56

Tot recentelijk (een jaar of 20 geleden of zoiets) was het in Nederland bij wet verboden te trouwen met een volle neef of nicht. Deze wet is afgeschaft, omdat de Nederlanders inmiddels zover ontwikkeld waren, dat het praktisch niet meer voorkwam. Er zijn in de politiek stemmen opgegaan om die wet weer in te voeren, gezien het aantal huwelijken tussen neven en nichten onder Marokkanen en Turken. Grootste probleem ligt vooral in het feit dat je je kinderen en/of kleinkinderen opzadelt met erfelijke ziekten. Het is op dit moment al zo dat het aantal (geestelijk) gehandicapte kinderen en de kindersterfte bij Marokkanen en Turken relatief veel hoger ligt dan bij Hollanders. Dat vindt vooral de oorzaak in de genen van de ouders die teveel hetzelfde zijn, zowel door familiebanden, maar ook door afkomst uit hetzelfde kleine dorp.

Smirnoff
14-12-2004, 14:06
Dit heeft mij ook al altijd enorm verbaasd. Wat mij nog meer verbaast, is dat er geen van onze Koranvaste medeposters op reageert. Dus UP en kijken wat er gebeurt. ?

Juistem
14-12-2004, 14:10
Het is toegestaan. Ik zelf zou nooit met mijn neef trouwen, maar het mag wel..

MahdiX
14-12-2004, 14:30
Het is toegestaan. Ik zelf zou nooit met mijn neef trouwen, maar het mag wel.. Dus "halal". Gatverdamme