Bekijk originele versie : Oproep aan wie niet wil haten
VanBasten
20-01-2003, 01:45
Ik hang sinds een week of twee rond op dit forum en het valt me op dat de toon steeds hatelijker wordt. Ik ben juist op dit forum gekomen omdat ik me zorgen maak over de kloof tussen Marokkaanse Nederlanders en autochtonen (zoals ikzelf). Door het vooral te hebben over extremen (zoals de situatie in Israel) worden beide groepen (nog meer) uit elkaar gedreven. We leven in Nederland en hier gaat het al niet soepel, dus laten we het alsjeblieft hebben over wat we met dit land willen. Ik ben op zoek naar een ingang om dichterbij elkaar te komen, want volgens mij is dat van essentieel belang.
Daarom een oproep aan alle mensen die ook inzien dat we moeten ophouden met polariseren: Wat kunnen wij (moslims en niet-moslims; allochtonen en autochtonen) doen om de kloof te overbruggen? We moeten eens nadenken over wat wij kunnen doen, in plaats van naar de politiek te kijken of te ruziën op dit forum.
kijk op www.koerswijziging.nl
Van Basten, je hebt het karakter van een moslim. Je bent zachtaardig en medemenslievend. Goed van je hoor, ik steun je actie
Marocana
20-01-2003, 13:37
Een goede boodschap uit zich weer in een vijandelijk dialoog.
Origineel gepost door Marocana
Een goede boodschap uit zich weer in een vijandelijk dialoog.
Ik wou al zeggen ja :D
Marocana
20-01-2003, 14:09
In dit geval is Armie de verstandigste, ..hij reageert niet!
ferozkalloe34
20-01-2003, 16:55
ik haat enkel de haat zelf
VanBasten
21-01-2003, 01:48
tjaa, het was mijn bedoeling om mensen op te roepen met wat constructiefs te komen. Maar helaas kunnen sommigen het virtuele bekvechten niet laten. Heel bizar, want dit is toch niet echt een topic dat zich leent voor ruzie. Maar goed, ruziemaken kan je over alles en dat is nu juist het probleem. Ik wilde bijna voorstellen om met wat mensen, Marokkanen en autochtonen, bij elkaar te komen om elkaar te leren kennen en wat te discussiëren, maar bij nader inzien lijkt het me niet zo'n goed idee. Of we moeten in de buurt van een ziekenhuis afspreken....
VanBasten
21-01-2003, 07:37
Origineel gepost door armie
Begin je het stilaan door te krijgen?
Hier mag enkel gepost worden zolang men hun mening maar volgt.
Geen ander geluid, geen andere mening, geen begrip voor anderen.
Enkel hun mening telt, enkel hun wereld bestaat.
Een beetje medeleven met de Joden en je bent direkt een vuile jood, een hond en nog meer van dat. Want het gros neemt niet eens de moeite om een verschil te maken tussen joden en zionisten.Het is voor hen één grote hoop honden die allemaal afgemaakt moeten worden.
Veralgemenen is een normaal iets hier, maar ho als je zou veralgemenen in hun richting want dan ben je zo zeker als wat een racist.
En je krijgt de helft van dit forum over je heen die in simpele scheldpartijen hun wijsheid uiten en zeggen dat je mag oprotten.
Hun wereld is klein en loopt over van de haat, moet een zeer onaangename plaats zijn om tussen zulke mensen te wonen.
Dit is dus de Marokkaanse beschaving, bedroefend maar waar.
En weet je, ze schamen er zich niet eens voor.
Ze schijnen er nog fier op te zijn dat ze als een kudde schapen achter elkaar aan lopen, en wie de grootste bek heeft krijgt een duimpje omhoog.
Maar wat ze niet snappen, is dat vele mensen meekijken en meewarig het hoofd schudden.
Ik ben reeds verschillende strafbare uitspraken tegengekomen waar de moderator toch niets mee doet.
Ik zal het maar op de voet volgen.
In discussie gaan met hen is toch onmogelijk.
Dat is niet waar; er zijn genoeg mensen op dit forum die wel redelijk zijn, mensen die genoeg hebben van al dat gescheld. Het is alleen de kunst deze mensen te vinden en dat wilde ik doen met dit topic. Die paar mensen die lopen te schelden zijn helemaal niet representatief voor 'de Marokkaanse beschaving'. Je moet op zoek gaan naar wat je gemeen hebt met elkaar, naar punten waarop je nader tot elkaar kunt komen. En sorry Armie, je bedoelt het vast goed, maar ik merk dat jij er vaak keihard op gaat en daarmee ook een bijdrage levert aan de polarisering. Nog even iets over mensen die alleen maar schelden: die zullen er altijd zijn, daar moet je dus niet op ingaan. Vaak komen de scheldpartijen voort uit emotie en dat is soms ook wel begrijpelijk. Ga op zoek naar mensen die wel redelijk zijn en probeer zelf ook niet te extreem te zijn in je standpunten. Ik denk dat het grote probleem op dit forum het gebrek aan inlevingsvermogen is. Daarom moeten we elkaar ook beter leren kennen. Vandaar dit topic. En iedereen die wil schelden en haten moet dus maar een ander topic opzoeken.....
VanBasten
21-01-2003, 07:56
Origineel gepost door armie
Dat klopt, zolang je maar geen medeleven uit met de joden.
Ik mag zeggen dat ik medeleven heb met de Palestijnen, maar niet dat ik medeleven heb met de Palestijnen EN de joden.
En inderdaad, ik zeg mijn mening, ik draai niet rond de pot.
Maar begin niet gelijk te schelden, en kijk maar eens goed rond hoe weinig verdraagzaamheid er hier is tegenover mensen met een andere
mening. Als ik mensen beter moet leren kennen door ze naar de mond te praten hoeft het niet voor mij.
Daarom heb ik reeds aangehaald dat discussiëren er steeds op gericht moet zijn om tot elkaar te komen, niet om elkaar scheldwoorden naar het hoofd te werpen. En scheldpartijen zijn hier veelvuldig aan de orde, net als walgelijke uitspraken tegenover de joodse gemeenschap.
En dacht je nou heus dat de schelders en idioten vrijwillig gaan verdwijnen omdat jij dat voorstelt.
Ik zou in alle vriendelijkheid willen zeggen, wees niet te naïef.
Maar dat is uiteraard jou zorg.
Mvg
Ik stel helemaal niet voor dat die idioten verdwijnen. Ik zeg alleen dat ik op zoek ben naar mensen met wie ik wat kan. Ik meng me niet eens in scheldpartijen, in tegenstelling tot jij.
missenna
21-01-2003, 12:26
beste VanBasten,
Ik denk ook dat het de verkeerde kant opgaat en dat de polarisatie moet stoppen. Ben zelf ook nederlandse en maak me ernstige zorgen om de ontwikkelingen in ons land. Ik denk dat het alleen valt op te lossen wanneer mensen eens uitgelegd krijgen hoe ze zelf in elkaar zitten. Bijna iedereen heeft vooroordelen. Je vraagt je af waarom. Nou puur theoretisch maakt de mens gebruik van vooroordelen zodat hij ongeveer weet waar hij/zij aantoe is. Voor veel mensen zou het leven zonder vooroordelen een stuk chaotischer en ingewikkelder zijn. Toch heb je vaak niets aan je vooroordelen. Het woord zegt het al; een oordeel voor je iemand hebt leren kennen. Mensen moeten zich elke seconde van de dag liefst bewust zijn van hun vooroordelen en deze blijven toetsen aan de werkelijkheid zodat je ze kunnen bijstellen. Dat is mijn boodschap. Mensen wees je bewust van de onjuistheid van je vooroordelen en stel ze bij!!
EN VOOR ARMIE! Hun wereld is niet klein en loopt vol van haat; Nee DE wereld loopt helaas vol van haat.
Missenna
VanBasten
22-01-2003, 02:28
Origineel gepost door missenna
beste VanBasten,
Ik denk ook dat het de verkeerde kant opgaat en dat de polarisatie moet stoppen. Ben zelf ook nederlandse en maak me ernstige zorgen om de ontwikkelingen in ons land. Ik denk dat het alleen valt op te lossen wanneer mensen eens uitgelegd krijgen hoe ze zelf in elkaar zitten. Bijna iedereen heeft vooroordelen. Je vraagt je af waarom. Nou puur theoretisch maakt de mens gebruik van vooroordelen zodat hij ongeveer weet waar hij/zij aantoe is. Voor veel mensen zou het leven zonder vooroordelen een stuk chaotischer en ingewikkelder zijn. Toch heb je vaak niets aan je vooroordelen. Het woord zegt het al; een oordeel voor je iemand hebt leren kennen. Mensen moeten zich elke seconde van de dag liefst bewust zijn van hun vooroordelen en deze blijven toetsen aan de werkelijkheid zodat je ze kunnen bijstellen. Dat is mijn boodschap. Mensen wees je bewust van de onjuistheid van je vooroordelen en stel ze bij!!
EN VOOR ARMIE! Hun wereld is niet klein en loopt vol van haat; Nee DE wereld loopt helaas vol van haat.
Missenna
Beste Missenna,
Ik ben het helemaal met je eens. Mensen moeten zich bewust zijn van hun vooroordelen. Ik denk trouwens dat veel vooroordelen voortkomen uit angst. Veel Nederlanders zijn bang voor de Islam. Ze associëren het met terrorisme en aanslagen en intollerantie. Dat is niet goed. Nederlanders moeten de Islam niet beoordelen op het extremisme van bij voorbeeld Osoma Bin Laden, maar kijken naar de werkelijke boodschap die de Islam uitdraagt. Ik ben zelf geen moslim, maar ik geloof wel in de goede essentie van de Islam. Zo lang men mij als ongelovige ook maar respecteert. Zoals ik al eerder heb gezegd: we moeten elkaar leren kennen, in plaats van elkaar bestoken vanaf een toetsenbord. Daarom zou het goed zijn om een keer oog in oog met elkaar te staan.
Origineel gepost door VanBasten
Ik hang sinds een week of twee rond op dit forum en het valt me op dat de toon steeds hatelijker wordt. Ik ben juist op dit forum gekomen omdat ik me zorgen maak over de kloof tussen Marokkaanse Nederlanders en autochtonen (zoals ikzelf). Door het vooral te hebben over extremen (zoals de situatie in Israel) worden beide groepen (nog meer) uit elkaar gedreven. We leven in Nederland en hier gaat het al niet soepel, dus laten we het alsjeblieft hebben over wat we met dit land willen. Ik ben op zoek naar een ingang om dichterbij elkaar te komen, want volgens mij is dat van essentieel belang.
Daarom een oproep aan alle mensen die ook inzien dat we moeten ophouden met polariseren: Wat kunnen wij (moslims en niet-moslims; allochtonen en autochtonen) doen om de kloof te overbruggen? We moeten eens nadenken over wat wij kunnen doen, in plaats van naar de politiek te kijken of te ruziën op dit forum.
Eindelijk een verstandig mens hoop ik maar de vraag is voor hoelang.
Aangezien je pas lid bent vanaf 6.1.2003.
Ach ja het niveau schommelt hier wel eens heen en weer.
Origineel gepost door VanBasten
Ben het echt helemaal met jou eens :goedzo:
Ik ben het zeker eens met Van Basten, en het lijkt mij ook wel wat om een keer bij elkaar te komen om van gedachten te wisselen en kijken hoe we het anders moeten aanpakken. Het zal niet veel helpen maar het is wel een begin.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.