Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wordt het niet eens tijd dat de Nederlanders integreren????

Pagina's : [1] 2 3

Vin
20-01-2003, 01:00

Men heeft het over integratie terwijl men zelf er niets aan doet . Integreren is net liefde , moet van beide kanten komen. Heden worden 80% van de buitenlanders/allochtonen op grond van foute vooroordelen bestempeld. Vraag maar aan een gemiddeld nederlander waarom men aan de ramadan doet? En het is geen suikerfeest aan het eind van de ramadan maar Eid el fatr wat betekent " ontbijtfeest", want je mag voor het eerst weer ontbijten. De benaming suikerfeest komt van een hollander die toevallig op die dag op bezoek was bij een marokaan en al het lekkers zag.:D

C_OUJDIA
20-01-2003, 01:17
Gelijk heb je maar probeer nu eens dit duidelijk te maken aan een Hollandie. suc6:goedzo:

nadiaaa
20-01-2003, 03:57
Ja inderdaad. Maar dat geld alleen voor die Nederlanders die alsmaar zeuren over allochtonen. Ook allochtonen die zeuren over andere allochtonen. Daarom voor deze mensen speciaal een cursus integratie. Ook moeten er santies worden geheven op mensen die weigeren in hun eigen buurt te integreren en dus maar wegtrekken naar een andere stad of wijk. Door dit gedrag zijn er zwarte en witte wijken ontstaan en daar willen we iets aan doen. Ook moet men eens ophouden om een wijk vol te gooien met status woningen. Gewoon koophuizen naast lage huurzhuizen enz. Dan krijg je ok gemeleerd volk en niet alleen maar Hans de uitkering trekker naast Achmed de WAO-er. Gewoon verschillende huur/koop huizen met verschillende prijsklasse. Verschillend volk met veschillende economische status. Daarnaast moet vanaf nu aan instellingen zoals afkickcentra, asielzoekerscentra e.d in steden als Wassenaar en Bloemendaal worden geplaatst in plaats van in een wijk in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht enz.

dutchcamel
20-01-2003, 08:42
Integreren MOET helemaal niet. Het is iets wat je zelf wil en ook doet. Maarre, ben zo'n Hollander en behoorlijk geintegreerd mag ik wel zeggen. Mijn beste vrienden zijn van egyptische/marokkaanse afkomst en dat bevalt me prima. Lekker eten, drinken, heerlijke muziek. En mooie vakantielanden. Geen Spanje of zo voor mij. Misschien ooit nog eens maar voorlopig niet. Dus allemaal Ahlen wa Sahlen voor een koppie thee met nana/shiba. Byeeeee....... Dus er is hoop hhh....

Vin
20-01-2003, 10:40

Origineel gepost door dutchcamel Integreren MOET helemaal niet. Het is iets wat je zelf wil en ook doet. Maarre, ben zo'n Hollander en behoorlijk geintegreerd mag ik wel zeggen. Mijn beste vrienden zijn van egyptische/marokkaanse afkomst en dat bevalt me prima. Lekker eten, drinken, heerlijke muziek. En mooie vakantielanden. Geen Spanje of zo voor mij. Misschien ooit nog eens maar voorlopig niet. Dus allemaal Ahlen wa Sahlen voor een koppie thee met nana/shiba. Byeeeee....... Dus er is hoop hhh.... kijk eens aan :goedzo: een geintegreerde nederlander :D

dutchcamel
20-01-2003, 10:42
Right, Couscous, Mashi, Kufta, Tamiya, Tahina, Zetoun, Samak, Om Ali, Bilila, Saghleb allemaal lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr......................

Vin
20-01-2003, 12:07
Origineel gepost door dutchcamel Right, Couscous, Mashi, Kufta, Tamiya, Tahina, Zetoun, Samak, Om Ali, Bilila, Saghleb allemaal lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................... Boerenkool, stampot , huts pot, spruitjes enz enz. Kijk nu hebben we al 2 geintegreerde mensen :goedzo:

Liefste
20-01-2003, 12:21
Zelf denk ik dat de nederlands er aan willen werken, maar moeten de marokanen dat zzelf dan ook niet doen. IK vind dat ze gelijk hebben hoor, bijvoorbeeld net als me oma die woont al 35 jaar in Nederland an kan nog niet eens een fatsoenlijke nederlande zin maken. Dat is toch te gek voor woorden.

Vin
20-01-2003, 13:22
Origineel gepost door Mustapha AA word het niet eens tijd dat je gaat werken ofzo :D wordt het niet eens tijd dat jij langskomt? :confused: :D

Rosanna
20-01-2003, 13:27
Wij verstaan onder intergreren dat je de nederlandse taal beheerst en dat je een baan hebt. Das misschien niet alles.. maar wel grotendeels wat er van je verwacht wordt. Alle Islamitsche studenten van mijn school krijgen vrij met het 'Ontbijtfeest'. En wij niet eens op de dag dat onze Verlosser aan t kruis werd geslagen... Maar niemand zeurt erom hoor. En sorry hoor.. Ik interesseer me echt voor andere culturen, maar ik vind niet dat ik moet weten wat het 'Ontbijtfeest' enzo inhoud. Laat de Christenen maar eerst hun eigen regels fatsoenlijk naleven zoals t hoort. En als er dan nog tijd overblijft kunnen ze zich met andere culturen bezig gaan houden. (die zich trouwens wel meer aan hun geloof houden.. :goedzo: ) hmm de meesten dan..

dutchcamel
20-01-2003, 13:33
Kijk, Als je hier in Nederland komt wonen en je wilt de taal niet leren enz. nou, da moet je zelf weten. Maar je maakt het jezelf wel erg lastig en je wereldje is best klein. Nederland zorgt trouwens best goed voor de anderstaligen. Kijk maar naar allerlei formulieren enzo in andere talen. dat zie ik andersom niet gauw gebeuren. Zo denk ik wel eens. Dus als je niet wil integreren dan niet. Kansen krijgt iedereeen daarvoor. Maar klaag niet als je tegen problemen aanloopt en wel eens raar aangekeken wordt of slecht behandeld. Dat kun je verwachten. Ik haat discriminatie zoals je wel weet maar toon goede wil, dat is al heel wat. Als ik in Egypte Sjee, masboet zucker bestel dan gaat de wereld voor je open. En zo gaan we nog uren door.

Vin
20-01-2003, 13:34
Origineel gepost door Rosanna Wij verstaan onder intergreren dat je de nederlandse taal beheerst en dat je een baan hebt. Das misschien niet alles.. maar wel grotendeels wat er van je verwacht wordt. Alle Islamitsche studenten van mijn school krijgen vrij met het 'Ontbijtfeest'. En wij niet eens op de dag dat onze Verlosser aan t kruis werd geslagen... Maar niemand zeurt erom hoor. En sorry hoor.. Ik interesseer me echt voor andere culturen, maar ik vind niet dat ik moet weten wat het 'Ontbijtfeest' enzo inhoud. Laat de Christenen maar eerst hun eigen regels fatsoenlijk naleven zoals t hoort. En als er dan nog tijd overblijft kunnen ze zich met andere culturen bezig gaan houden. (die zich trouwens wel meer aan hun geloof houden.. :goedzo: ) hmm de meesten dan.. we hebben het niet over geloof :rolleyes:

Rosanna
20-01-2003, 13:34
Origineel gepost door Vin we hebben het niet over geloof :rolleyes: Jij begon toch met je ontbijtfeest.... :rolleyes:

Vin
20-01-2003, 13:44
ja over de betekenis van de Eid el Fitr niet over de dag dag zelf

Rosanna
20-01-2003, 13:46

Origineel gepost door Vin ja over de betekenis van de Eid el Fitr niet over de dag dag zelf Oke ik zal onthouden dat Eid el Fitr niks met jullie geloof te maken heeft, dank je wel..

Pagina's : [1] 2 3