Bekijk originele versie : Sonja de R, moeder van Savanna....
_Mercurius_
13-12-2004, 18:13
Familie en vrienden van Sonja de J moeder van Savanna omschrijven haar als in-en-in slecht maar wel toerekenings vatbaar
Saillant is de angst die velen voor Sonja blijken te hebben
ook de mogelijke biologische vader van Savann, een 24 jarige man uit Woerden die door de recherche is gehoord stond doodsangsten uit voor Sonja. Zijn moeder vertelde dat hij voortdurend werd geslagen door Sonja. Drie jaar geleden heeft zij onze zoon opgesloten en kon hij ternauwernood vluchten door uit een raam te springen
hij werd opgejaagd door drugsverslaafde vrienden van Sonja. Wij konden hem nog net op tijd redden door hem in onze auto te sleuren en snel weg te rijden
Volgens de familie en vrienden was de onlangs geboren Rowena - mogelijk een kind van Mario - het oogappeltje van Sonja en haatte zij Savanna. Nooit kreeg de peuter liefde of aandacht, zeggen bronnen in de naaste omgeving van de familie.
Zo heefd het kind nooit leren praten, was ze zwaar ondervoed en beduidend kleiner dan haar leeftijdsgenoten. Ook zou haar moeder de peuter mishandeld hebben en in de wintermaanden in een zomerjurkje naar buiten hebben gestuurd. Sonja zou het kind gekneveld en met afgeplakte mond met grote regelmaat hebben opgesloten in de nauwe gangkast terwijl Ma lief zich tot vroeg in de morgen vermaakte met bar en disco bezoek ook toen de vrouw in het geheim trouwde met haar eveneens opgepakte partner Mario (27) lag de peuter uren alleen en vastgebonden thuis in de smerige flat aan de Castorstraat in Alphen aan den Rijn. Volgens talloze getuigen werd het kind voortdurend afgerost zij waarschuwde meermalen vergeefs de politie en kinderbescherming. Iedere keer als hulpverleners langs kwamen voor een huisbezoek werd dat vooraf aangekondigd zaodat Savanna's blauwe plekken en wonden onder kleding werd verborgen. De 2 kinderen uit de vorige relatie van Sonja woonden al lang niet meer bij haar na haar poging om een van hen om te brengen werden de kleintjes uit huis geplaatst en later onder de hoede van hun vader gebracht. Jeugdbeschermingsinstanties zijn van de schokkende feiten uit het verleden op de hoogte maar hebben peuter Savanna jaren later toch bij Sona gelaten, alleen als baby is het meisje 5 maanden lang uit huis geplaatst geweest.
_Mercurius_
13-12-2004, 18:13
Hoorde het net op het nieuws, werd er compleet ziek van :kwaad:
AlHoceima_Leila
13-12-2004, 18:17
Verschrikkelijk man hoe kan je nou een kind uit liefde maken en het dan zo verwaarlozen :confused:
dit is inderdaad om te kotsen...ben ook totaal verbijsterd door het tekortschieten van hulpverlening...wordt inderdaad hoog tijd dat de heilige onaanraakbaarheid van 'het gezin' of 'de familie' getemperd wordt...mensen voelen zich nu bemoeial wanneer ze naar de politie stappen als hun buurkind of leerling tekenen van huiselijk geweld en/of misbruik vertoont...voor scholen moet een duidelijke richtlijn worden ingesteld hoe en wanneer te handelen en wellicht moet er een vertrouwenspersoon komen op school, met name voor heel jonge kinderen. ook vind ik het een goed idee om bij elk kind dat thuis overlijdt een post mortem te doen...nu gebeurt dat niet.
arme savanna, rust in vrede. ..
Deze "ouders" wens ik een heel erg lang sterfbed toe....en dan ben ik nog mild.
Verschrikkelijk man hoe kan je nou een kind uit liefde maken en het dan zo verwaarlozen :confused:
het is niet te bevatten wat dat arme meisje in haar korte leven heeft moeten doorstaan...verschrikkelijk.
voor EEN keer geef ik je gelijk.
Rebel_1963
13-12-2004, 18:24
Arm kind, je zou haast zeggen 'gelukkig leeft ze niet meer', wie weet wat ze nog meer aan ellende zou hebben meegemaakt.
Als moeder kan ik me niet voorstellen dat je dit doet met je kind, vreselijk. En dan te bedenken dat ze dit alles ontkent, ongelooflijk. Zij mag wat mij betreft jarenlang therapie en vast blijven, zo'n vrouw hoort niet meer in de maatschappij terug te keren. Ze is ziek en gestoord! Wat heeft zij meegemaakt om tot zo'n monster te worden? Dezelfde jeugd en mishandelingen gehad?
Mensen die nog geen kinderen hebben, denk aub na. Kinderen heb je te leen, en zijn niet je eigendom, zorg je niet goed voor ze dan kunnen ze monsters worden als deze vrouw.
AlHoceima_Leila
13-12-2004, 18:27
het is niet te bevatten wat dat arme meisje in haar korte leven heeft moeten doorstaan...verschrikkelijk.
Daarom juist, ik hoop dat die moeder gemarteld zal worden in de gevangenis.......
Miss. Poes
13-12-2004, 18:29
Anders ik wel.
Wat walgelijk zeg :traan1:
Daarom juist, ik hoop dat die moeder gemarteld zal worden in de gevangenis.......
waarom? daarmee doe je helemaal niets af aan het lijden van de arme savanna...en onze rechtspraak is niet gebaseerd op wraak. ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het afschrikwekkend zou werken, want mensen die dit doen zijn ofwel zwakzinnig (en dan snappen ze het toch niet) ofwel door en door slecht (en dan interesseert het ze niet...).
laten we alleen hopen dat de wet zo gewijzigd kan worden dat dit soort afschuwelijkheden in de toekomst zoveel mogelijk vermeden kan worden.
_Mercurius_
13-12-2004, 18:34
Dan te beseffen dat we hier elkaar met het vingertje nawijzen! :kwaad:
We hier gelukkig wel het gelijke besef hebben.
Zegt meer dan genoeg over het innerlijke van ons als mens.
Arm kind, je zou haast zeggen 'gelukkig leeft ze niet meer', wie weet wat ze nog meer aan ellende zou hebben meegemaakt.
Als moeder kan ik me niet voorstellen dat je dit doet met je kind, vreselijk. En dan te bedenken dat ze dit alles ontkent, ongelooflijk. Zij mag wat mij betreft jarenlang therapie en vast blijven, zo'n vrouw hoort niet meer in de maatschappij terug te keren. Ze is ziek en gestoord! Wat heeft zij meegemaakt om tot zo'n monster te worden? Dezelfde jeugd en mishandelingen gehad?
Mensen die nog geen kinderen hebben, denk aub na. Kinderen heb je te leen, en zijn niet je eigendom, zorg je niet goed voor ze dan kunnen ze monsters worden als deze vrouw.
mooi gezegd, rebel...
AlHoceima_Leila
13-12-2004, 18:38
waarom? daarmee doe je helemaal niets af aan het lijden van de arme savanna...en onze rechtspraak is niet gebaseerd op wraak. ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het afschrikwekkend zou werken, want mensen die dit doen zijn ofwel zwakzinnig (en dan snappen ze het toch niet) ofwel door en door slecht (en dan interesseert het ze niet...).
laten we alleen hopen dat de wet zo gewijzigd kan worden dat dit soort afschuwelijkheden in de toekomst zoveel mogelijk vermeden kan worden.
Weet je waarom ?Dan voelt dat wijf misschien wat ze haar dochter heeft aangedaan en gaat ze dan pas beseffen hoe ernstig het is en ik hoop dat ze dan gek wordt van het schuldgevoel
Rebel_1963
13-12-2004, 18:39
Dan te beseffen dat we hier elkaar met het vingertje nawijzen! :kwaad:
We hier gelukkig wel het gelijke besef hebben.
Zegt meer dan genoeg over het innerlijke van ons als mens.
Ik zit bijna te huilen hier, het is oneerlijk. Ik ken echtparen die al jarenlang smachten om een kind te mogen opvoeden, de liefde die ze hebben stroomt bij wijze van uit hun lichaam. Was Savanna maar een kind van hen geweest.
Op dit soort moment vraag ik me echt af, waarom Allah (swt), waarom moet een kind dit meemaken?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.