Bekijk originele versie : Programma op tv!!!!
N_oujdia
19-01-2003, 19:44
Salaam aleikom
Ik heb een vraagje, vandaag zou er als het goed is, een programma of documantaire op tv komen over Mohammed op Ned 1 of 3.
Maar ik weet alleen niet meer hoelaat.
Weet iemand hier misschien wat meer vanaf, zo ja laat het me dan weten.
Alvast bedankt.
Ma3salama
Het begint om 22:45uur..;)
N_oujdia
19-01-2003, 19:59
Salaam aleikom
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb al op teletekst gekeken, maar ik kon daar niets over terug vinden, vandaar dat ik het zo probeer.
Het begint om 22:45uur..
Oke, bedankt.
Ma3salama
oujdia_s16
19-01-2003, 21:03
nes key kouloe Mohamed saloe halih wa salaam
Juf_Nora
19-01-2003, 21:06
22.30 begint het...
chadia00
19-01-2003, 21:59
22:45
Titel Dokwerk: Mohammed
Genre Documentaire
Culturele documentaire uit 2001 van Chris Westendorp. In de Nederlandse grote steden staat de naam Mohammed op de eerste plaats van de top 20 van jongensnamen. Het is een Marokkaanse traditie om de oudste zoon te noemen naar de grondlegger van de islam. Deze documentaire is een filmische impressie van een diverse groep Marokkaanse jongens en mannen in de Schilderswijk en Transvaal in Den Haag. Met open blik bekijkt Westendorp de wereld van de Marokkaans-Nederlandse Mohammeds in hun dagelijkse leven. 'Als je honderd zonen krijgt, noem ze allen Mohammed.' De komende jaren zullen de Marokkaanse kinderen een grotere stempel op de steden in Nederland drukken. Wie zijn deze kinderen en hoe ziet de wereld eruit waarin zij opgroeien, vroeg regisseuse Chris Westendorp zich af. Zij ging op zoek naar de Mohammeds in de stad van haar jeugd, Den Haag. Westendorp ontmoette meer dan honderd jongens met de naam Mohammed, Mohamed, Mohamad en Mohammedi. Zo gelijk als hun namen zijn, zo divers zijn de jongens en mannen die deze naam dragen. In deze film volgt Chris Westendorp een aantal van hen. De NPS en het Prins Bernhard Cultuurfonds bieden elk jaar een jonge filmmaker de gelegenheid een culturele documentaire te realiseren. De winnares van 2001, Chris Westendorp, maakte de film Mohammed.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.