Bekijk originele versie : Islam Wedding
supersoesje
12-12-2004, 17:06
:o Salaaaaampjes
Hoe hou je een bruidsfeest zo Islamitisch mogelijk, Anasheed bands? Men gescheiden houden? Maar wat ik weles hoor is dat ansheed bands geen dans accepteren? Wie kan mij hier meer over vertellen?? :(
a salamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatuhoe oegti
het is helemaal niet moeilijk om een islamtische huwelijk te houden!heel simpel!indien je veel familie hebt, kan je de trouwfeest houden in een zaal, niet teveel uitgeve aan allerlei onnodige zaken, zoals ziana's(met dat geld, kan je honderd armen mensen voeden),geen muziek maar anasheeds, maar aangezien het zo duur is die bands 400 a 500 euro voor een groep, dan koop ik liever cassetes en cd's, komt veel goedkoper uit en je weet wat je al te horen zal krijgen!ik heb al bij een paar trouwfeesten meegemaakt dat gwoon die groepen soms niet komen opdage, dan zit je daar zonder niks en ook soms gebruiken ze de verkeerde instrumenten! oegti er is zoveel over de islamitische huwelijk!
ga naar www.moslimgezin.tk, www.al-islaam.com --moslimvrouw
daar kom je gewoon alles te weten!
salamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatuhoe
oegtik fi dien
sanaeb
slimblondje
12-12-2004, 19:52
ik wou eerst ook islmitische bruiloft,maar toen ik had gehoort dat je niet op anasheed kunt dansen.safi wou ik het niet meer.ik vind het heel jammer.
Olijfje1984
12-12-2004, 20:04
Je mag enkel en alleen dansen als ze niet aan het zingen zijn
En je mag ook niet dansen met een sjaaltje om je heupen ofzo
Er zijn sommige Anasheedgroepen die het helemaal niet zouden appreciëren als je zou dansen en er zijn sommigen die wat meer tolerant zijn
Dus het hangt ervan af
Ben op bruiloften geweest waar je mocht dansen op Anasheed, en ook al zouden we niet gemogen hebben zou het nog altijd supergezellig geweest zijn ...
supersoesje
13-12-2004, 01:02
ik wou eerst ook islmitische bruiloft,maar toen ik had gehoort dat je niet op anasheed kunt dansen.safi wou ik het niet meer.ik vind het heel jammer.
Daag schat, ik dacht er 2 jaar geleden ook zo over, ik wilde tahour en khaled bennani huren. Gruwelijk, vuurwerk, gliters and glamour. Dat was mijn huwelijksfeest. Ik begon me meer te verdiepen in de islam. Had er in begin ook geen beeld van ansheed, wist niet eens dat het bestond :maf: Maar goed wat ik wilde zeggen, is dat een huwelijksfeest van korte duur is en het huwelijk zelf je levenlang is. Er zijn anasheedgroepen die muziek kunnen spelen en bijvoorbeeld zonder tekst dat je gewoon uit je dak kan gaan. Misschien geen sta7 rdah en takzdakk trakk bakkk zdakk maar je hebt be3dek chwiya bewegende mensen. Het kan heel mooi zijn heb ik gehoord :o
Veel dingen zijn haram, oa: gemengde zalen, muziek met sexistische teksten, bepaalde instrumenten en ga zo door:o
:rolleyes: Ieder zijn lot ofcourse... ik geef me menig alleen!
supersoesje
13-12-2004, 01:03
Je mag enkel en alleen dansen als ze niet aan het zingen zijn
En je mag ook niet dansen met een sjaaltje om je heupen ofzo
Er zijn sommige Anasheedgroepen die het helemaal niet zouden appreciëren als je zou dansen en er zijn sommigen die wat meer tolerant zijn
Dus het hangt ervan af
Ben op bruiloften geweest waar je mocht dansen op Anasheed, en ook al zouden we niet gemogen hebben zou het nog altijd supergezellig geweest zijn ...
Kortom: als je maar geen swepende billen heen en weer ziet gaan, beetje rustig en geen gekte:maf:
Ik zou graag, indien je dit weet.. welke anasheedbands muziek of teksen maken waar wel gedanst op mag worden? :p
soukran, ou ma3a salama :D
supersoesje
13-12-2004, 01:05
a salamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatuhoe oegti
het is helemaal niet moeilijk om een islamtische huwelijk te houden!heel simpel!indien je veel familie hebt, kan je de trouwfeest houden in een zaal, niet teveel uitgeve aan allerlei onnodige zaken, zoals ziyana's(met dat geld, kan je honderd armen mensen voeden),geen muziek maar anasheeds, maar aangezien het zo duur is die bands 400 a 500 euro voor een groep, dan koop ik liever cassetes en cd's, komt veel goedkoper uit en je weet wat je al te horen zal krijgen!ik heb al bij een paar trouwfeesten meegemaakt dat gwoon die groepen soms niet komen opdage, dan zit je daar zonder niks en ook soms gebruiken ze de verkeerde instrumenten! oegti er is zoveel over de islamitische huwelijk!
ga naar www.moslimgezin.tk, www.al-islaam.com --moslimvrouw
daar kom je gewoon alles te weten!
salamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatuhoe
oegtik fi dien
sanaeb
Salaam sis ;)
Soukran bezaf voor het geven van die internetsite's, heb veel gelezen en zeer interresant, ook over opvoeding van kids en zo :nijn:
Kortom: bedankt voor de tips dames....
Als er meer reacties zijn.. barst los:D
:zwaai: slamaaa
slimblondje
15-12-2004, 19:18
salaam lieverds
me vriend wil geen muziek maar anasheed,maar ik heb tegen hem gezegt dat als je er niet op kunt dansen dan wil ik toch muziekmaar ik ben nog steeds aan het twijfelen.ik weet niet wat ik moet doen.ik ben zelf ook nooit op zo een islamitische feest geweest.maar ik denk er nu wel anders over dan vroeger.vroeger wou ik echt groot groot feest.nu hoeft het niet meer echt zo groot.maar ga insallah pas over 1 of 1,5 jaar trouwen dus heb nog effe tijd om na te denken.wat ik wil gaan doen.insallah kom ik eruit.AMIEN
supersoesje
15-12-2004, 19:26
amien blondje:D:D
Maar bij mij is het tegenovergestelde, mijn toekomstige inshaallah houdt van die derdek muzieke en so.....ik ook daar niet van maar probeert natuurlijk te minderen dezer tijden!!:o Maar anasheed kan ook erg mooi zijn, heb weleens muziek van gehoord: je hebt dan misschien geen discotheek op je dansvloer maar wel rustig en kalme bruiloft zonder hsoemaat of on-halal praktijken: Insha allah allesh komt goet:D:D
Olijfje1984
15-12-2004, 20:09
Kortom: als je maar geen swepende billen heen en weer ziet gaan, beetje rustig en geen gekte:maf:
Ik zou graag, indien je dit weet.. welke anasheedbands muziek of teksen maken waar wel gedanst op mag worden? :p
soukran, ou ma3a salama :D
Er mag op geen enkele tekst gedanst worden, enkel de muziek
En inderdaad die billen mogen niet opvallen :nijn:
Hopelijk heb je hier wat aan ;)
Salam zuster
Ik ken een super Anachiedgroep uit Belgie en die zingen anachied en ook ander anachied waar je kan dansen (bijvoorbeeld ze zingen alleen op la3roessa enz..) dit vind ik geweldig want het is ook een feest dus een beetje ambiance in al-halaal is niet verboden ;) !!!
Weet je die groep is machallah zoals een echt bent maar met anachied !!!! :D
En het is toch een trouwfeest dus zingen, dansen, klappen is toch normaal !!! De Islam is niet zo streng, Islam is blijheid !!!! :)
Ik vind het belangrijk op een trouwfeest sorry.
EN DAT IS MIJN MENING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kwaad:
oeghtkoem
15-12-2004, 23:55
salaam oe 3alaikoem dames,
ik hoor allerlei meningen wat betreft het dansen op anasheed, maar heeft er iemand daliel daar van.. staat het ergens in een hadieth.. als het zo is wil ik het graag weten.. want heb ook namelijk mn twijfels
djazakullahoe gairan
Fi Amanillah
oeghtkoem fi dien
supersoesje
16-12-2004, 00:28
Salam zuster
Ik ken een super Anachiedgroep uit Belgie en die zingen anachied en ook ander anachied waar je kan dansen (bijvoorbeeld ze zingen alleen op la3roessa enz..) dit vind ik geweldig want het is ook een feest dus een beetje ambiance in al-halaal is niet verboden ;) !!!
Weet je die groep is machallah zoals een echt bent maar met anachied !!!! :D
En het is toch een trouwfeest dus zingen, dansen, klappen is toch normaal !!! De Islam is niet zo streng, Islam is blijheid !!!! :)
Ik vind het belangrijk op een trouwfeest sorry.
EN DAT IS MIJN MENING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kwaad:
:hihi: ben jij der weer:D?
Maar jah ik deel je mening:maf: enneh welke groep is dat en wat zijn de tariefen voor een avondje Halal ambiance?
supersoesje
16-12-2004, 00:29
salaam oe 3alaikoem dames,
ik hoor allerlei meningen wat betreft het dansen op anasheed, maar heeft er iemand daliel daar van.. staat het ergens in een hadieth.. als het zo is wil ik het graag weten.. want heb ook namelijk mn twijfels
djazakullahoe gairan
Fi Amanillah
oeghtkoem fi dien
:eek: :) jah ik wil t ook weten
TranQuility
27-02-2010, 22:39
Als die anasheeds gewoon over de bruid gaan dan mag je er toch wel op dansen? Waarom zou dat niet mogen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.