Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geen stage voor handweigerende moslim

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Raihana
12-12-2004, 01:47

Hagenaar Mike Boon is een stageplek geweigerd omdat hij vrouwen weigert de hand te schudden. De tot de islam bekeerde Boon volgt een lerarenopleiding geschiedenis aan de Hogeschool Rotterdam. Sinds hij in 2002 moslim werd noemt hij zich Redouan. Tijdens een kennismaking op het Johan de Witt College werd Redouan afgelopen maand voorgesteld aan een docente. Hij weigerde echter zijn toekomstige vrouwelijke collega een hand te geven. Mike 'Redouan' Boon: ''Zij bood mij een hand aan, maar die moest ik weigeren. De islam verbiedt mij om vreemde vrouwen een hand te geven. Dat heb ik haar uitgelegd. Ik heb me ervoor geëxcuseerd en bovendien een lichte buiging gemaakt met mijn hand op het hart. Toen ik later op de dag bij de directeur kwam voor een gesprek, vertelde die me dat ik me moest aanpassen aan de omgangsvormen die zij daar hanteren. Anders ging de stage niet door.'' Directeur van het Johan de Witt College is oud Kamerlid en voormalig-lijsttrekker van de ChristenUnie Kars Veling. Hij zegt over het voorval: ''Wij vinden het handen schudden gewoon bij de omgangsvormen tussen collega's horen. Meer zit er niet achter, het staat ook los van dat incident laatst met minister Verdonk. Wij hebben hier ook collega's met een hoofddoekje op, dus het is zeker niet zo dat wij mensen zouden weigeren omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben.'' Boon zegt teleurgesteld te zijn. Hij probeert nu een stage te krijgen op een islamitische school. De hogeschool waar hij studeert staat daar voor open zegt hij. Nou heel simpel dan maar geen stage! :ego:

HollandseVriend
12-12-2004, 01:50
nou zie je wat voor problemen dit soort onzinnige regels kunnen veroorzaken in de praktijk. Ik vind ook dat die jongen iemand gewoon een hand moet kunnen geven op het professionele vlak. Gaat gewoon te ver.

aishaqandisha
12-12-2004, 01:52
Logisch. Als je jezelf zo asociaal opstelt moet je niet denken dat je een stageplek krijgt. Er worden mensen voor minder geweigerd. De islam verbiedt niemand om zich wellevend en hoffelijk te gedragen. Arogantie en kortzichtigheid worden nergens in de qor'an geprezen als deugden. Die jongen heeft gewoon een ernstige vorm van aanstelleritus. Ik zou hem aanraden om eerst maar eens volwassen te worden en dan pas naar een lerarenopleiding te gaan. Ik vind het wel weer jammer dat zo'n nono aandacht van de media krijgt. (blijkens dit stukje) Slechte reclame voor gewóne moslims.

Raihana
12-12-2004, 02:00
nou zie je wat voor problemen dit soort onzinnige regels kunnen veroorzaken in de praktijk. Ik vind ook dat die jongen iemand gewoon een hand moet kunnen geven op het professionele vlak. Gaat gewoon te ver. Dit is gewoon moeilijk doen, wat maakt die hand nou uit? Als je geen hand geeft ben je dan gelijk een ander mens, of minder..

aspegic
12-12-2004, 02:07

Ik heb me ervoor geëxcuseerd en bovendien een lichte buiging gemaakt... Vreemd dat hij dat dan weer wel doet. Hij had niet mogen buigen. Er staat duidelijk in de koran dat je alleen mag buigen voor Allah.

MahdiX
12-12-2004, 02:08
Dit is gewoon moeilijk doen, wat maakt die hand nou uit? Als je geen hand geeft ben je dan gelijk een ander mens, of minder.. Ja, je bent een ander mens, je bent een in onze cultuur een alien. Doe toch normaal, mens of ga terug naar je planeet

Raihana
12-12-2004, 02:25
Ja, je bent een ander mens, je bent een in onze cultuur een alien. Doe toch normaal, mens of ga terug naar je planeet Onze cultuur, wat moet ik daar onder verstaan? Mijn planeet is touwens voorlopig NL met haar aliens.. Maar wel lopen zeuren dat je tolerant was, maat nu niet meer... hoe zou dat toch komen? :rolleyes:

HollandseVriend
12-12-2004, 02:26
Dit is gewoon moeilijk doen, wat maakt die hand nou uit? Als je geen hand geeft ben je dan gelijk een ander mens, of minder.. Nee maar Raihana sorry hoor,.. kijk dat zo'n Imam dat doet Allah:D ,.. maar mensen die dagelijks met ons moeten werken moeten zich ook aanpassen. Allah stuurt je er echt niet voor naar de hel hoor.

Aldebaran
12-12-2004, 02:37
Die jongen (Mike Boon) wil gewoon aandacht. Welnu, dat is gelukt. Heeft geen donder met de Islam te maken. /edit1(oeps daar gingen weer wat reputatiepunten, maar wel zonder commentaar, dat is nou jammer :p ) /edit2(en meteen het dubbele weer terug!!! met commentaar ook! dank, dank)

MahdiX
12-12-2004, 02:52
Onze cultuur, wat moet ik daar onder verstaan? Mijn planeet is touwens voorlopig NL met haar aliens.. Maar wel lopen zeuren dat je tolerant was, maat nu niet meer... hoe zou dat toch komen? :rolleyes: Door de reacties van mensen zoals jij. Mensen die in onze cultuur opgegeroeid zijn en zo een onzin uitkramen. Altijd zeuren en zijken, maar nooit de consequenties ervan trekken. Ga toch naar Saoedi-Arabie, daar zul je je vast en zeker thuis voelen en kun je ons niet verder lastig vallen

peterjong
12-12-2004, 03:02
Dit is gewoon moeilijk doen, wat maakt die hand nou uit? Als je geen hand geeft ben je dan gelijk een ander mens, of minder.. Precies je kunt het ook omdraaien, wat maakt het nu uit of ik haar een hand geef, ik geef haar die hand, zijn de gewoontens van een land, maar sinds kort heeft de media er een tintje aan gegeven en wat dacht je ik geef lekker geen hand sta ik in de belangstelling. En moet jij mer kindren gaan werken. FF voor de duidelijkheid 2 derde van de wereld geeft elkaar een hand. Alle jongeren die ik kan en dat zijn er heeeeeel veel gevenm elkaar een hand en maakt het neit uit wat of wie je bent. Stop met die onzin je geeft hier elkaar gewoon de hand en gaat gewoon naast elkaar zitten ruimte of niet. Doe je nie mee, dan doe je toch niet mee, maar niet zeueren dat ze je overal weigeren he, want niet heel de wereld is dom en jij hebt het bij het goede eind , maar het ligt net iest anders. Als goed christen deed je ook elkaar omhelzen, maar om praktiesche reden is dat ook verdwenen, soms moderniseerd een geloof, als wass het om een beter omgang met elkaar te hebben. Moet je een s bij stil staan, dan valt zo'n handje wel te overzien

ItsJamal
12-12-2004, 04:07
Een hand geven...Zou je eigenlijk geen probleem van moeten maken. Niet meneer Boon en ook niet de directeur van die school, of de media. Kom op, een nieuwsbericht over een moslim die een hand weigert...Dan zie je in wat voor verwend land je leeft. De media draaien al genoeg op anti-moslim berichten.

MahdiX
12-12-2004, 04:11
Een hand geven...Zou je eigenlijk geen probleem van moeten maken. Niet meneer Boon en ook niet de directeur van die school, of de media. Kom op, een nieuwsbericht over een moslim die een hand weigert...Dan zie je in wat voor verwend land je leeft. De media draaien al genoeg op anti-moslim berichten. Idd dan zie je met wat voor pietluttigheden we ons hier in Nederland moeten bezighouden.

KlawieMontana
12-12-2004, 06:40
nou zie je wat voor problemen dit soort onzinnige regels kunnen veroorzaken in de praktijk. Ik vind ook dat die jongen iemand gewoon een hand moet kunnen geven op het professionele vlak. Gaat gewoon te ver. tis ff onzinnig dat je mij verplicht jou een hand te geven.

Pista
12-12-2004, 07:13

aanpassen aan de omgangsvormen die zij daar hanteren Nog erger dat zelfs een Nederlander zich moet gaan aapassen omdat ie plots de omgangsregels die gangbaar zijn in Nederland en die hij steeds zelf hanteerde niet meer wil toepassen door een boek. Gewoon te gek, goed dat ie die stage in zijn je weet wel kan steken. De jongen gaat achteruit.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18