Bekijk originele versie : vraagje aan de kuise ladies
NoisySilence
11-12-2004, 18:52
Hola kuise dames!,
Ik vraag me werkelijk af hoe sommige jonge vrouwen 't kunnen volhouden géén sexuele handelingen te verrichten voor het huwelijk. Vooral de jonge dames die geen weet hebben van de Islam, dus "onbewapend" de strijd aangaan met hun begeerte en lusten. Dit lijkt mij onbegonnen werk of zie ik dit verkeerd?
Ben benieuwd.
NoisySilence
Hananetje
11-12-2004, 18:58
Asalaam oe allaikoum wara7matoe allahie wabarakatahoe,
Kijk en leer broeder...inderdaad je zou denken onbegonnnen werk als je geen weet hebt van de islaam maar zoals je (hopelijk) weet is er bij ons marokkanen altijd nog de cultuur, en bij de meesten zit de cultuur altijd nog op een hogere stand dan de islaam. Dus maagd blijven wegens "culturele voorschriften" komt ook veel voor..
Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag..
Wa allaikoum oe salaam wara7matoe allahie wabarakatahoe..
HaagseHafida
11-12-2004, 19:00
Hola kuise dames!,
Ik vraag me werkelijk af hoe sommige jonge vrouwen 't kunnen volhouden géén sexuele handelingen te verrichten voor het huwelijk. Vooral de jonge dames die geen weet hebben van de Islam, dus "onbewapend" de strijd aangaan met hun begeerte en lusten. Dit lijkt mij onbegonnen werk of zie ik dit verkeerd?
Ben benieuwd.
NoisySilence
Tja eigenlijk is het ook onbegonnen werk maar goed je hoopt zonder al te veel kleerscheuren uit de strijd te komen....
NoisySilence
11-12-2004, 19:02
Kijk en leer broeder...inderdaad je zou denken onbegonnnen werk als je geen weet hebt van de islaam maar zoals je (hopelijk) weet is er bij ons marokkanen altijd nog de cultuur, en bij de meesten zit de cultuur altijd nog op een hogere stand dan de islaam. Dus maagd blijven wegens "culturele voorschriften" komt ook veel voor..
Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag..
Wa allaikoum oe salaam wara7matoe allahie wabarakatahoe..
Salaam Hananetje,
Kun je mij vertellen wat die culturele voorschriften inhouden?
Alvast dank.
NoisySilence
NoisySilence
11-12-2004, 19:09
Tja eigenlijk is het ook onbegonnen werk maar goed je hoopt zonder al te veel kleerscheuren uit de strijd te komen....
Waarom hoop je zonder al te veel kleerscheuren uit de strijd te komen? Geef je hiermee aan dat jij je wel eens hebt overgegeven aan jouw lusten?
Bedankt voor je reply.
NoisySilence
Hananetje
11-12-2004, 19:16
culturele voorschriften...je bent geen meisje maar ik heb van jongs af aan toch echt wel meegekregen en ik weet dat anderen met mij dat ook hebben meegekregen dat je als meisje maagd moet blijven tot aan de nacht van je huwelijk (huwelijksnacht). En meestal hing dit dan samen met het feit dat je anders niet gehuwd zou worden..ik heb niet vaak (wel eens) mensen horen zeggen je maagd moet blijven want sex voor het huwelijk is haram. Als we dit met z'n allen zo serieus zouden nemen dan zouden we ook met meerdere zijn die andere regels van de islaam zo serieus zouden nemen dan enkel alleen het maagd-zijn. Want je ziet vaak genoeg meisjes die vriendjes nemen maar desondanks toch wel maagd het huwelijk ingaan. Dit heeft echter niks met geloof te maken, want anders zou er nooit sprake zijn van het hierboven genoemde vriendje..dus uit angst voor familieschandaaltjes behouden de meesten hun maagdelijkheid. Maar dames die het wel goed begrepen hebben, voel je aub niet aangevallen want ik heb het alhamdoelillah maar over een beperekte groep...
wa allaikoum oe salaam wara7matoe allahie wabarakatahoe..
NoisySilence
11-12-2004, 19:17
nou jongen niet veel reacties tot nu toe zo te zien:)) Maar een antwoord op jouw vraag!! Oke het is voor mij wel lang geleden dat ik maagd was, ongeveer 15 jaar, ondertussen 3 kids rijker.....wat je niet weet mis je ook niet....na dat ik er van had geproefd vond ik het geweldig maar als ik terug denk aan de tijd dat ik maagd was had ik er nooit behoefte aan. Oke de tijden zijn veranderd en de jeugd van tegenwoordig worden constant geconfronteerd met sex, dus weet niet precies of dat een drijfveer voor ze is om hun sexualiteit te ontdekken,hoop het niet natuurlijk!!!!! Maar jou vraag is eigenlijk wel een onderwerp waar men vaak niet bij stil staat.......Maar het is een feit....wat je nooit hebt geproefd zal je ook niet missen......dat denk ik dus....corrigeer mij als ik het bij het verkeerde einde heb..mazzel
Liever een paar serieuze reacties dan vele onnozele. Maar dit terzijde. ;)
Komt dit misschien omdat jij al op vroege leeftijd het huwelijksbootje betrad? Bij Turken komt het vaker dan bij Marokkanen voor dat jongens en meisjes op jonge leeftijd trouwen. Daar heb ik eerlijk gezegd veel bewondering voor!
Bedankt voor je reply.
NoisySilence
HaagseHafida
11-12-2004, 19:20
Waarom hoop je zonder al te veel kleerscheuren uit de strijd te komen? Geef je hiermee aan dat jij je wel eens hebt overgegeven aan jouw lusten?
Bedankt voor je reply.
NoisySilence
Helaas wel ja, maar ja shit happens....
NoisySilence
11-12-2004, 19:26
Nou gewoon, lukt best alleen met veel frustratie :hihi:
Het is algemeen bekend dat vrouwen steviger in hun schoenen staan dan mannen als het aankomt op sex. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een week zonder sex een week niet geleefd is door mij.
NoisySilence :hihi:
NoisySilence
11-12-2004, 19:29
culturele voorschriften...je bent geen meisje maar ik heb van jongs af aan toch echt wel meegekregen en ik weet dat anderen met mij dat ook hebben meegekregen dat je als meisje maagd moet blijven tot aan de nacht van je huwelijk (huwelijksnacht). En meestal hing dit dan samen met het feit dat je anders niet gehuwd zou worden..ik heb niet vaak (wel eens) mensen horen zeggen je maagd moet blijven want sex voor het huwelijk is haram. Als we dit met z'n allen zo serieus zouden nemen dan zouden we ook met meerdere zijn die andere regels van de islaam zo serieus zouden nemen dan enkel alleen het maagd-zijn. Want je ziet vaak genoeg meisjes die vriendjes nemen maar desondanks toch wel maagd het huwelijk ingaan. Dit heeft echter niks met geloof te maken, want anders zou er nooit sprake zijn van het hierboven genoemde vriendje..dus uit angst voor familieschandaaltjes behouden de meesten hun maagdelijkheid. Maar dames die het wel goed begrepen hebben, voel je aub niet aangevallen want ik heb het alhamdoelillah maar over een beperekte groep...
wa allaikoum oe salaam wara7matoe allahie wabarakatahoe..
Salaam Hananetje,
Helder geformuleerd, waarvoor mijn dank! Wat is jouw motto in het leven voor het huwelijk dan?
NoisySilence
Hananetje
11-12-2004, 19:37
Asalaam oe allaikoum wara7matoe allahie wabrakatoehoe,
Allereerst graag gedaan broeder, en mijn motto is eigenlijk gewoon mijn tijd zo goed mogelijk vullen tot mister perfect voor de deur staat ;)
Haha ja Gair inshallah we doen ons best en diegenen die op dit punt een steek laten vallen hebben zo weer hun sterkere punten maar het is maar in welk opzicht je het bekijkt: islaam of cultuur..
Wa allaikoum oe salaam wara7matoe allahie wabarakatoehoe..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.