Chaimae
19-01-2003, 16:12
De drie basis-principes: ************************** De drie basisprincipes waar elke Moslim zich van bewust moet zijn, zijn de volgende: - Kennis over zijn / haar Rabb (Heer). - Kennis over zijn / haar religie (Islam). - Kennis over zijn / haar Profeet (Mohammed Allahs vrede en zegen zij met hem). Als er gevraagd wordt: Wie is jouw Rabb? Dan is je antwoord: Mijn Rabb is Allah, Die mij en alle werelden geschapen heeft en grootgebracht door Zijn Genade. Mijn aanbidding is alleen voor Hem. Het is zelfs zo dat er niemand het recht heeft aanbeden te worden naast Allah. Als er gevraagd wordt: Wat is jouw religie? Dan is je antwoord: Mijn religie is Islam, welke onderdanigheid aan Allah inhoudt, door erkenning van Zijn Eenheid, gehoorzaamheid aan Zijn Bevelen en vermijding van Shirk (polytheïsme) en haar aanhangers. Als er gevraagd wordt: Wie is jouw Profeet? Dan is je antwoord: Mijn Profeet is Mohammed (Allahs vrede en zegen zij met hem), zoon van Abdoellah bin Abdoel-Moettalieb Ibn Haashiem. Haashiem was een lid van de stam van de Qoeraysh, en de Qoeraysh was een Arabische stam. De Arabieren zijn de afstammelingen van Ismaaiel, zoon van Ibrahim Al-Khalil (moge Allahs genade en zegeningen met hen zijn en met onze Profeet). Bron van de Religie: ********************** De bron van de religie hangt af van twee dingen: - Ten eerste: de mensen te bevelen Allah te aanbidden, Die alleen is zonder deelgenoten, anderen aansporen om dat ook te doen, met hen vriendschap sluiten omwille van dit punt en hen beschouwen als ongelovigen als zij het verwerpen. - Ten tweede: waarschuwen tegen shirk in de aanbidding van Allah, omwille van dit punt (de beoefenaars ervan) hard behandelen, vijandelijkheid verdragen omwille van dit punt, en de beoefenaars ervan als ongelovigen te beschouwen. Voorwaarden van de getuigenis: ******************************** Er zijn zeven voorwaarden voor de Geloofsgetuigenis in Allah, bekend als La-ilaha illa-llah; er is geen godheid buiten Allah: 1. Kennis van haar betekenis met zowel de verwerpende als ook de bevestigende aspecten. 2. Zekerheid met volledige kennis, welke alle twijfels en achterdocht over de getuigenis opheft. 3. Oprechtheid en zuiverheid van intentie, in tegenstelling tot shirk. 4. Waarheidsliefde die de leugens opheft en schijnheiligheid verbiedt. 5. Liefde voor, en toewijding aan de Geloofsgetuigenis en haar vereisten, en dit doen met verheuging. 6. Onderwerping aan haar vereisten, waarbij verplichte godsdienstige handelingen horen, die opgedragen moeten worden aan Allah alleen, en Zijn welbehagen zoeken. 7. Aanname van de Geloofsgetuigenis, in tegenstelling tot verwerping of ontkenning ervan.