Bekijk originele versie : Marokkaanse doet aangifte van gedwongen abortus
Marokkaanse doet aangifte van gedwongen abortus
Van onze verslaggeefster Ellen de Visser
AMSTERDAM - Een Marokkaanse vrouw uit Leiden heeft aangifte gedaan van zware mishandeling tegen de abortuskliniek in haar woonplaats, omdat zij daar in oktober tegen haar wil zou zijn geaborteerd. De 32-jarige vrouw zegt dat ze door haar schoonzus, die voor haar tolkte, is misleid. Ze dacht dat ze in een ziekenhuis was voor onderzoek.
De Marokkaanse, die op het moment van de abortus drie maanden zwanger was, heeft de politie verteld dat haar man en schoonzus niet wilden dat ze een kind kreeg. Ze zou pas na de ingreep, die onder narcose werd uitgevoerd, door haar schoonzus van de abortus op de hoogte zijn gesteld.
Directeur Bert van Herk van het Leidse Medisch Centrum voor Geboorteregeling zegt dat de kliniek doorgaans familie inschakelt om te tolken. 'Het komt voor dat wij de zaak niet vertrouwen en vermoeden dat de vrouw onder druk wordt gezet. Dan nemen wij haar apart en schakelen alsnog een professionele tolk in.' Van Herk laat intern onderzoeken waarom het personeel in dit geval heeft geoordeeld dat alles in orde was.
De kliniek beschikt over voorlichtingsmateriaal in het Frans, Duits en Engels. Van Herk beraadt zich nog op de vraag of er folders in het Arabisch en Turks moeten komen. Je mag van mensen die in Nederland wonen verwachten dat ze Nederlands spreken, vindt hij.
Volgens Van Herk heeft de Marokkaanse zich twee keer onder een valse naam bij de kliniek gemeld. 'De eerste keer gaf ze de naam op van haar schoonzus. Later kwam ze terug om een nieuwe naam op te geven, die ook vals bleek.'
De politie onderzoekt of de echtgenoot en de schoonzus van de vrouw zich strafbaar hebben gemaakt aan misleiding.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1042870897781.html
hafidaxxx
19-01-2003, 09:07
Verschrikkelijk dat er zulke mensen bestaan en dit soort dingen doen.
Wat voor een hart hebben die mensen die haar dit hebben aangedaan....
Zelfkritiek
19-01-2003, 12:10
Ennu moet ze natuurlijk nog een keer naar het ziekenhuis voor een maagdenvliesherstel-operatie... :(
Chatefemqemamu
20-01-2003, 13:37
Check de andere topic hierover... geloof er nog steeds geen snars van :rolleyes:
Volgens mij zitten er een heleboel leugentjes achter... dat mens kan wel aangifte doen maar weet vrijwel zeker dat ze 't hele verhaal niet vertellen...
Ik vind het vreemd al die wantrouwende reacties, denk je dat zij niet goed nagedacht heeft over het feit dat dit in de publiciteit zou komen? En dat er met schande en afschuw over haar zal worden gepraat?
Ipv haar te helpen, veroordelen jullie al nog voor dat je weet wat er daadwerkelijk is gebeurd..is het zo vreemd dat deze vrouw opkomt voor haar recht..nl. om haar ongeboren kind te behouden?
Ik vind haar moedig, en ik hoop dat ze de kracht heeft om verder te gaan...zonder man en kind!
Origineel gepost door Zelfkritiek
Ennu moet ze natuurlijk nog een keer naar het ziekenhuis voor een maagdenvliesherstel-operatie... :(
Lees eens wat beter .......er staat toch duidelijk haaaaaar man.
Dus is ze al getrouwd en is die maagdenvliesherstel-operatie niet nodig.
Wat een boer ben jij zeg pfffffffffffffffff :D
Chatefemqemamu
23-01-2003, 13:52
Origineel gepost door sahira
Ik vind het vreemd al die wantrouwende reacties, denk je dat zij niet goed nagedacht heeft over het feit dat dit in de publiciteit zou komen? En dat er met schande en afschuw over haar zal worden gepraat?
Ipv haar te helpen, veroordelen jullie al nog voor dat je weet wat er daadwerkelijk is gebeurd..is het zo vreemd dat deze vrouw opkomt voor haar recht..nl. om haar ongeboren kind te behouden?
Ik vind haar moedig, en ik hoop dat ze de kracht heeft om verder te gaan...zonder man en kind!
Jaja... ga dit soort dingetjes maar lekker bij Oprah bléren meissie....
Geef dan een mogelijke verklaring waarom de vrouw zich al 2 (!!) keer onder een valse naam heeft aangemeld??? Je gaat niet zomaar naar een abortuskliniek.... :rolleyes:
Die *#@&^#** heeft er nu spijt van, en waarom haarzelf de schuld geven als ze mensen om zich heen ook kan beschuldigen en met zichzelf samen naar beneden kan halen...
Ufff.. heb echt medelijden met de politie want zij moeten dit soort dingen dus serieus behandelen... pffff :rolleyes:
(wie is zo dom om zichzelf zomaar onder de narcose te laten brengen?? kan toch niet ... :confused: )
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.