Bekijk volle/desktop versie : voor- nadelen emigreren naar belgie...



Pagina's : [1] 2

27-07-2012, 13:12
nou de titel zegt t al.... wie kan me helpen, zit er serieus over na te denken om weg te gaan uit dit crisis land, zijn er mensen die sprong hebben gewaagd?? wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de voor en nadelen... shokran!

27-07-2012, 13:26


Diee heb ik voor je;

Voordelen:-Geld; Je verdient er veel veel meer dan hier in Nederland.
-Je krijgt daar sneller kans op een baan.
-Naar school gaan is daar geen probleem.

Nadelen: -Het is er erg duur; fruit, groente en supermarkten.
-Huizen zijn vaak klein en kapot.
-Het is altijd druk waar je ook bent.
-Geen normale wegen etc. tis best smerig overal.
-Wachtijden voor ziekenhuizen, basisscholen, gemeentes enz. zijn altijd erg lang.

Ik praat uit ervaring. Belgie is een land waar je geld kan maken maar waar je niet echt een leuk leven hebt.
Daarom zie je ook veel Marokkaanse Nederlanders naar Belgie verhuizen voor vier jaar en dan komen ze terug. Genoeg geld gemaakt en dan terug om het uit te geven!:P

27-07-2012, 13:30

Citaat door Kitchen94:
Diee heb ik voor je;

Voordelen:-Geld; Je verdient er veel veel meer dan hier in Nederland.
-Je krijgt daar sneller kans op een baan.
-Naar school gaan is daar geen probleem.

Nadelen: -Het is er erg duur; fruit, groente en supermarkten.
-Huizen zijn vaak klein en kapot.
-Het is altijd druk waar je ook bent.
-Geen normale wegen etc. tis best smerig overal.
-Wachtijden voor ziekenhuizen, basisscholen, gemeentes enz. zijn altijd erg lang.

Ik praat uit ervaring. Belgie is een land waar je geld kan maken maar waar je niet echt een leuk leven hebt.
Daarom zie je ook veel Marokkaanse Nederlanders naar Belgie verhuizen voor vier jaar en dan komen ze terug. Genoeg geld gemaakt en dan terug om het uit te geven!:P
Nee ; ze wassen drugsgeld wit met bakkerijen en weet ik veel wat in Antwerpse en andere streken en ze komen daarna terug zehmaa als
ex-ondernemers

27-07-2012, 13:35

Citaat door hafid_freak:
Nee ; ze wassen drugsgeld wit met bakkerijen en weet ik veel wat in Antwerpse en andere streken en ze komen daarna terug zehmaa als
ex-ondernemers

Ja kan dat is niet goed nee, maar ik heb het eerlijk gezegd over de witwerker, de strijdende zwetende werker.

05-08-2012, 01:24


UP, nog andere ervaringen ben namelijk ook benieuwd ?

05-08-2012, 20:10
België is 3x niks.

een en al racisten

05-08-2012, 20:21
ik zag vorige week een filmpje op youtube over de armoede in belgie. het begint als iemand ze werk kwijt raakt door de crisitijd. mensen moeten een voetselpakket aanvragen, vele wonen ook in slechte, kleine huizen die ze huren van parteculieren. mensen hebben vele jaren niet naar marokko kunnen gaan wegens lage inkomen en schulden. een man vertelde dat hij niet eens naar zijn moeder kan bellen omdat dat er gewoon niet in zit. en het ergste is dat alochtonen moelijk aan werk komen in belgie maar ja dat is in nederland ook.

dit vind ik echt triest voor de mensen die jaren lang hard hebben gewerkt en als ze onslagen worden of arbeidsongeschikt worden in een hel terecht komen met hun gezin.

09-08-2012, 00:33
Belgie betaal je meer inkomstenbelasting dan in nederland, dus je houdt netto minder ovver. Gemiddelde salaris kan dit paar honderd euro zijn. Maar ja, ziektenkosten is heel laag, autobelasting ook, eten/drinken is over het algemeen goedkoper. kinderbijslag is hoog. huurprijzen zijn wel hoger in verhouding met de kwaliteit.
Verschil tussen nederland en belgie is financieel niet echt groot, anders zou heel nederland emigreren.

09-08-2012, 11:12
Ik zit al sinds januari in België en heb al enigszins spijt.

k heb een eigen zaak geopend , wat Fouad_Fouad zegt klopt voor geen meter.

Ik betaal wel degelijk belasting , en niet zo een beetje ook.
Winkels/Voedsel:

boodschappen doen in België is schandalig duur , de mensen hier worden gewoon voor de gek gehouden.
Gelukkig hebben we een huis vlakbij de grens , dus boodschappen doen we gewoon bij de appieheijn .
je betaalt in Nederland letterlijk 50% minder bij de kassa , vooral als je kijkt naar Alvo en delhaize ...
Lidl is wel qua prijsverhouding gelijkwaardig , maar het assortiment in Nederland is vele malen breder ( bv verse melk heb je hier niet , alleen houdbare)

Huizen :

Wij hebben gelukkig een huis gevonden aan de overkant van onze zaak , we betalen hiervoor 540 euro , is wel een ruime huis , maar heeeel onlogisch ingericht . prijs valt wel mee , maar in Nederland is het zeker goedkoper.

Belgen:

Belgen zijn een rare volk , veel racisten , goedemorgen zeggen ze hier amper , heel afstandelijk vooral bij ''buitenlanders'' .

Auto:

We zijn al 4 maanden bezig om een Nederlandse bedrijfswagen in te voeren naar Belgie ( enough said ).
Je word overal weggestuurd , het duurt ongelofelijk lang, wij hebben de hoop al opgeven .auto staat sindsdien stil.
In Nederland betaal je misschien wel veel wegenbelasting , maar alles is daar goed geregeld.


Conclusie!

Je zit in Nederland goed , zeg alhamdoulilah en leef je leven. geloof me , je komt van een koude kermis thuis.
Wij zullen binnenkort ook teruggaan naar Nederland..

09-08-2012, 14:36
Werk is vnl te vinden in Brussel , en wonen in brussel is tergend duur en over de kwaliteit huizen en buurten is het echt downgrade in vergelijking met NL.

Enige voordeel van Belgie is dat je weinig post krijgt , je krijgt post voor je internet en telefoon meer niet !

Kwa autos ben je hier alleen goedkoper als je een splinternieuwe bak koopt verder zijn de tweedehandswagens hier duurder dan in NL vooral als het dieseltjes zijn.
Kwa autobelasting ben je schijnbaar goedkoop uit maar de wet is ook verandert dit jaar je hebt nu de BIV dat is een soort inschrijving voor je auto dus bijvoorbeeld een BMW diesel kost je rond de 2500 euro al deze 1 jaar oud is dit is eenmalig maar stel je verkoopt deze en koopt een andere BMW dan moet je alsnog die 2500 BIV betalen en dat geld ook voor de koper die jou BMW koopt die moet ook die BIV betalen van 2500.

Kwa eigen zaak is het hier niet gunstig als je niet sjoemelt met je boekhouding want de belasting is meedogeloos tenzij je een BV opent wat inhoud een hoge startkapitaal en hogere boekhoudings kosten omdat je jaarcijfers moet publiceren.

09-08-2012, 18:17
voordeel is kraamgeld: 1ste kind 1199 euro , 2de kind 899 euro en je krijgt maandelijks kinderbijslag. ziekenfonds is ook goedkoop. de rest is het zelfde .

09-08-2012, 18:22
België is een zooitje. De straten daar doen me denken aan die van Egypte..

30-09-2013, 19:04


Hoe gaat het nu met de mensen die naar België zijn geëmigreerd?
nog steeds zelfde voordelen en nadelen of is er iets verandert?
ben benieuwd

30-09-2013, 20:26
Dus als je 8 kinderen hebt hoef je niet meer te werken in belgie

30-09-2013, 21:11
weet iemand hoeveel je aan de zorgverzekering kwijt bent , de totale pakket met hospitaliteit?

Pagina's : [1] 2