Bekijk originele versie : Een vraagje
anoniem_girl
18-01-2003, 20:44
hey iedereen
ik zit al heel lang met een vraagje
ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft
Is een tampon haraam?
alvast bedankt
yasminne
18-01-2003, 23:33
Ja ik heb gehoord van wel, maar ja ik kan je zeggen om het beter te vermijden.
marocbella
18-01-2003, 23:37
Ik zou niet weten of het haram is maar je bestaat zoiets als tamponziekte wat je kan oplopen.
Volgens sommige raak je er van ontmaagd.
Dus ik zou het risico niet nemen en het gewoon bij het verbandje houden
marocbella
18-01-2003, 23:38
je = er
Bent_Fes
19-01-2003, 15:25
Waarom wil je een tampon gebruiken...een maandverband is toch handiger?? Een tampon moet je helemaal in brengen...en je kan er een aantal ziektes daar door krijgen....dus waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan??
salam lieve mensen
waarom stellen jullie sommige vragen. in de islam mogen we echt geen vragen stellen, want dan maken we hem moeilijk voor ons zelf.
als tempo's haram waren dan had jij het al lang gehoord.
en als je denkt dat het toch haram is dan moet jij gewoon maandverbant gebruiken.
nb wat haram is staat vast in koran en sounnah.
wasima2000
19-01-2003, 18:05
Salaam alaikum,
Een tampon is niet haram je moet kijken naar wat het doel van een tampon: bloed opvangen tijdens de menstruatie...daar is niets mis mee...
Maar voor meiden die niet getrouwd zijn kan het als gevolg hebben dat het maagdenvlies wordt opgerekt waardoor je dus niet daadwerkelijk bent ontmaagd maar wel bent opgerekt wat dus eigenlijk technisch gezien precies hetzelfde effect heeft: het maagdenvlies wordt wijder.
En we weten allemaal hoe daar over wordt gedacht door de mannen... dus ik zou zeggen begin met tampons te gebruiken als je getrouwd bent en hou het voor nu (ik ga ervan uit dat je niet getrouwd bent) gewoon nog even bij de maandverbandjes!
Groetjes Wasima
camiliaa
19-01-2003, 18:13
het tampon is niet haram maar voordat jij gemeenschap hebt zou ik het je niet aanraden...waarom niet?? omdat bij te frequent gebruik je (naar horen en zeggen) je vlies kan scheuren...(ik weet niet of dat dit waar is) maar wees slim en neem het zekere van het onzekere en gebruik em niet vordat jij getrouwd bent en voor het eerst met je man gemeenschap hebt gehad........
Origineel gepost door delft
salam lieve mensen
waarom stellen jullie sommige vragen. in de islam mogen we echt geen vragen stellen, want dan maken we hem moeilijk voor ons zelf.
als tempo's haram waren dan had jij het al lang gehoord.
en als je denkt dat het toch haram is dan moet jij gewoon maandverbant gebruiken.
nb wat haram is staat vast in koran en sounnah.
wie zegt dat we geen vragen mogen stellen in de islam???
hoe kunnen we of iets haram of halal is als we er niet naar vragen en het antwoord op ons vraag zoeken ??
Narimane
19-01-2003, 21:22
Origineel gepost door AdamX
hoe kunnen we of iets haram of halal is als we er niet naar vragen en het antwoord op ons vraag zoeken ??
Broeder, je haalt me de woorden uit de mond ;)...
De islam is juist DE religie bij uitstek waarin alles bespreekbaar wordt gemaakt (taboe komt voort uit onwetendheid en misschien wel cultuur...)...
anoniem_girl
19-01-2003, 22:19
thnx adamX en narimane
Origineel gepost door Narimane
Broeder, je haalt me de woorden uit de mond ;)...
De islam is juist DE religie bij uitstek waarin alles bespreekbaar wordt gemaakt (taboe komt voort uit onwetendheid en misschien wel cultuur...)...
:goedzo:
Alles is gezegd denk ik... :D
chadia_b
20-01-2003, 18:24
ik zou zeggen ippi, neem het advies dat is gegeven: gebruik gewoon maandverband en laat de tampons voor na het huwlijk!
(en ik denk niet dat het haram)
groetjes chadia
Origineel gepost door AdamX
salam, er is een hadith sahih die zegt dat we sommige vragen niet mogen stellen, niet alle vragen natuurlijk, maar sommige vragen niet.
door blijven vragen is joods, daarom is hun relegie zo moeilijk, on goed voorganger hebben een les geleerd, ze stellen niet zo veel vragen, daarom is islam makkelijk.
om inzicht te krijgen in wat ik zeg, denk eens aan sourrat albakara, het ging over de joden, hoe de joden door bleven vragen en Allah beantwoorde ze met moeilijk dingen,
vragen die zeker niet gesteld mogen worden, jij gaat bij mensen op visite, jij hebt salat gedaan bij hun, en dan stel jij bijvoorbeeld een vraag , wat een mooie sajada waar hebben jullie het gekocht, is dit nieuw, dan herinnerde de gastevrouw die de baby op de sajada geplaasd heeft. en zegt ze dat tegen.
als jij niets gevraad heeft dan was je salat goed, omdat door je vragen weet jij nu dat de baby daarop geplaast heeft moet jij salat opnieuw doen
Origineel gepost door Saya
salaam ou 3allaikoum
ik wil ook ff reageren op Delft, hoe kom je erbij dat we geen vragen mogen stellen in de Islam. de Islam moedigt ons juist aan dingen te onderzoeken. en hoezo 'dan zou het wel in de Koran of Soennah staan'
bestonden er in die tijd al tampons dan ofzo nee toch?!
hoe kan het er dan instaan?! denk logisch na ajb.
Saya
salam
ik had moeten zeggen ( niet alle vragen ipv vragen)
tampns bestaan nu meer dan 15 jaar, als haram waren dan had het iedereen geweten.
overbodige vragen stellen mag niet binnen de islam. daar blijven ik bij
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.