Bekijk originele versie : Moderne Islam en plastische chirurgie
BerberDude
09-12-2004, 16:53
Allah de Verhevene schiep sommige mensen in al zijn wijsheid als lelijkerds.
Tegenwoordig is het heel modern om je uiterlijk te laten veranderen als je daar het geld voor hebt.
Ik ben er nog steeds niet uit of we dat als Moderne Moslim wel kunnen doen. Je kan natuurlijk ook redeneren dat Allah ons de mogelijkheid heeft gegeven om ons uiterlijk aan te passen maar dat wil nog niet zeggen dat het dan ook mag.
We weten tenslotte dat het dreinken van varkenssperma goed is voor de huid maar dat is en blijft een van de haramste dingen die je kan doen.
Ik zeg dus: als Moderne Moslim keuren we plastische chirurgie af tenzij je lelijk bent geworden door een ongeluk, bv als je huid verbrand is ofzo.
Wael_progressiv
09-12-2004, 17:14
:lol: Het wordt met de dag gekker hier...drinken van varkens-sperma!!! :hihi:
BerberDude
09-12-2004, 17:34
Ja ik snap ook niet dat iemand varkenssperma door zijn keel kan krijgen!
Ik snap niet dat jij steeds met zulk soort onzin komt :maf:
Mr_innocent
09-12-2004, 18:09
Allah de Verhevene schiep sommige mensen in al zijn wijsheid als lelijkerds.
Tegenwoordig is het heel modern om je uiterlijk te laten veranderen als je daar het geld voor hebt.
Ik ben er nog steeds niet uit of we dat als Moderne Moslim wel kunnen doen. Je kan natuurlijk ook redeneren dat Allah ons de mogelijkheid heeft gegeven om ons uiterlijk aan te passen maar dat wil nog niet zeggen dat het dan ook mag.
We weten tenslotte dat het dreinken van varkenssperma goed is voor de huid maar dat is en blijft een van de haramste dingen die je kan doen.
Ik zeg dus: als Moderne Moslim keuren we plastische chirurgie af tenzij je lelijk bent geworden door een ongeluk, bv als je huid verbrand is ofzo.
Weet jij wat jij moet doen op zoek gaan naar een psychiater want het wordt met de dag gekker met jou.......of beter gezegd jij wordt met de dag gekker!!
Ik wil het niet zeggen maar je komt aardig in een buurt van een"kneus" :D
Miss. Poes
09-12-2004, 21:16
Ik heb drie dagen geleden een ooglid correctie gehad. Maandag mogen de hechtingen eruit.
Nee het was geen cosmetische iets maar een 'nodig'iets.
Mijn oogleden kregen de overhand en ik kreeg steeds meer rare tikken (om mijn ogen maar open te houden)
Maar......
Neh........ik vind al die cosmetische shit helemaal niks. Kijk eens naar vanessa en Marijke.....
Prima als het moet maar het is mij veels te plastisch hoor. Ik vind het eng!
minous21
09-12-2004, 22:08
Onze nieuwe moderne Islam Imam die een Fatwa uitspreekt :maf: :D
Ik ben tevreden met mezelf...(en mijn schatje ook, ook met mij) :D
Als het nodig is!
Maar wat voor de een nodig is en voor de andere ongehoorde luxe(overbodig).
Maar als je de centjes ervoor heb en je zit met een probleem waardoor de kwaliteit van jouw leven verknoeit wordt tja waarom niet.
Mijn neus was scheef en beinvloede mijn ademhaling, toen is ie recht gezet, anderen doen het omdat ie dan niet mooi is, wie ben ik om dat te beoordelen!!
zo zullen andere mensen andere problemen hebben, moet dat dan zonde zijn :confused:
Zelfkritiek
09-12-2004, 22:22
Allah de Verhevene schiep sommige mensen in al zijn wijsheid met een voorhuid aan de penis.
Moet ik mijn betoog afmaken, of is het al wel duidelijk waar ik naar toe wil???
Weet jij wat jij moet doen op zoek gaan naar een psychiater want het wordt met de dag gekker met jou.......of beter gezegd jij wordt met de dag gekker!!
Ik wil het niet zeggen maar je komt aardig in een buurt van een"kneus" :D
:hihi:
Radio-WAF
10-12-2004, 01:22
Ik snap niet dat jij steeds met zulk soort onzin komt :maf:
De goedkoopste manier om aan de plastische chirurgie te ontsnappen is nog steeds de burka :D
Mr_AnouAr
10-12-2004, 01:44
salaam wa aleykoum wr wb,
Beste leden ik heb onlangs een topic op deze rubriek geopend met de naam; betrouwbare hadiets, of duidelijkheid bij problemen. In deze topic probeer onder andere ik zoveel vragen over de islam te beantwoorden. Dit echter alleen met betrouwbare hadiets of teksten uit de Koran. Vaak geef ik een eigen toelichting erbij.Ook vraag ik Broeders en zusters met betrouwbare hadiets en Koran teksten daar te plaatsen, zodat iedereeen met een vraag daar terecht kan. Je kan de topic bekijken door op deze link te klikken (waar ook dit onderwerp uitleg over wordt gegeven) http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=429834 maar je kan het ook gewoon in deze rubriek opzoeken.
asalaam wa aleykoum wr wb
Anouar
De goedkoopste manier om aan de plastische chirurgie te ontsnappen is nog steeds de burka :D
Ben je weer back in town :D
BerberDude
10-12-2004, 09:09
Onze nieuwe moderne Islam Imam die een Fatwa uitspreekt :maf: :D
Ik ben tevreden met mezelf...(en mijn schatje ook, ook met mij) :D
Misschien heb je wel gelijk; een fatwa past niet in de Moderne Islam.
Ik ben blij dat je me daar op wees en ik zie mijn fout in zuster. Je bent een goede Moderne Moslim en ik dank Allah daarvoor!
Dus nog even voor de duidelijkheid: plastische chirurgie is gewoon toegestaan in de Moderne Islam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.