Bekijk originele versie : Sharia niet in Moderne Islam
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
BerberDude
09-12-2004, 12:41
De Moderne Islam ziet in het Westen af van de Sharia omdat het afhakken van handen en andere lijfstraffen niet meer thuishoren in onze moderne maatschappij.
Wetenschappers hebben allang aangetoond dat therapie in veel gevallen beter helpt dan straf en dat we moeten kijken waarom iemand een misdaad heeft begaan.
Laten we met zijn allen gaan kijken hoe we in de Moderne Islam omgaan met misdaad en wat redelijke straffen zijn en wanneer therapie beter op zijn plaats is dan straf.
Sowieso zal bv overspel of homofilie natuurlijk niet meer strafbaar zijn in de Moderne Islam maar stelen natuurlijk weer wel.
Samen komen we dan tot een Moderne Sharia.
beter de sharia helemaal weghalen dan!
Rebel_1963
09-12-2004, 12:44
De Moderne Islam ziet in het Westen af van de Sharia omdat het afhakken van handen en andere lijfstraffen niet meer thuishoren in onze moderne maatschappij.
Wetenschappers hebben allang aangetoond dat therapie in veel gevallen beter helpt dan straf en dat we moeten kijken waarom iemand een misdaad heeft begaan.
Laten we met zijn allen gaan kijken hoe we in de Moderne Islam omgaan met misdaad en wat redelijke straffen zijn en wanneer therapie beter op zijn plaats is dan straf.
Sowieso zal bv overspel of homofilie natuurlijk niet meer strafbaar zijn in de Moderne Islam maar stelen natuurlijk weer wel.
Samen komen we dan tot een Moderne Sharia.
Waarom kan ik de berichten van jou maar niet serieus nemen?
een moderne moslim kan op z'n minst goed nederlands schrijven, het is rouleren!
BerberDude
09-12-2004, 12:51
Roeleren is gewoon heel erg modern, het is straattaal.
De sharia discrimineerd doordat deze een onderscheid maakt tussen moslims en niet-moslims, zo mag een niet-moslim niet tegen een moslim getuigen.......Stel je eens voor dat de Moslims in Nederland niet tegen een niet-moslim zouden mogen getuigen :maf:
Honderd_Procent
09-12-2004, 13:03
We hebben de de Nederlandse wetgeving! Die dekt alles af volgens mij.
Sheikh_Yassin
09-12-2004, 13:08
De sharia discrimineerd doordat deze een onderscheid maakt tussen moslims en niet-moslims, zo mag een niet-moslim niet tegen een moslim getuigen.......Stel je eens voor dat de Moslims in Nederland niet tegen een niet-moslim zouden mogen getuigen :maf:
indianenverhalen
er bestaat ook helemaal niet zoiets als de sharia.... welke sharia hebben we het dan over ? van Iran ? S.A. ? Marokko ? Nigeria ? Egypte ? Soenieten ? Sjieten ? Alevieten ?
Waar is het grote "de Sharia" boek waar ik alles in terug kan vinden ?
indianenverhalen
er bestaat ook helemaal niet zoiets als de sharia.... welke sharia hebben we het dan over ? van Iran ? S.A. ? Marokko ? Nigeria ? Egypte ? Soenieten ? Sjieten ? Alevieten ?
Wat dacht je van de koran? :nijn:
Sheikh_Yassin
09-12-2004, 13:47
Wat dacht je van de koran? :nijn:
dan ben ik bijzonder benieuwd in welke vers jij hebt gelezen dat een niet-moslim niet tegen een moslim mag getuigen.
bespaar je eigenlijk ook maar de moeite want ik kan je vertellen dat het er niet staat.
indianenverhalen
wil dit inhouden dat nergens de sharia opgeschreven staat?
en impliceert dat dan ook, dat iedereen dat vrij interpreteert?
als dat zo is, is dat dan niet heel gevaarlijk?
HollandseVriend
09-12-2004, 15:17
wil dit inhouden dat nergens de sharia opgeschreven staat?
en impliceert dat dan ook, dat iedereen dat vrij interpreteert?
als dat zo is, is dat dan niet heel gevaarlijk?
nou en of....
BerberDude
09-12-2004, 16:07
Berberdude lijkt mij een pragmatische man die bruggen bouwt en oplossingen biedt zonder zijn geloof, waarschijnlijk een devote, eerlijke en oprechte persoonlijke relatie met Allah, te verloochenen. Met deze instelling zijn alle moslims in heel Europa meer dan welkom (voor dit punt dan he). Er zijn natuurlijk nog meer noten te kraken maar dit is een verfrissend geluid.
Dank je voor de mooie woorden! Eindelijk iemand die mijn oprechtheid herkent, erkent en respekteert.
RECHTUIT
09-12-2004, 16:25
Sharia is de beste oplossing voor de problemen van mensheid.
Moest in Afrika en de rest van de wereld de sharia worden toegepast dan verzeker ik je dat de 3miljoen Aids doden van deze jaar nog zouden leven.Sharia schakelt een paar mensen uit door keiharde publieke straffen om duizende andere mensenlevens te sparen.
Godswet is altijd perfect en de wetten van de mensen zijn altijd onrechtvaardig.
Op zijn minst zijn er al 60miljoen doden gevallen door aids de laatste 40jaar aan een ziekte die te danken is aan het overtreden van een eeuwenoude Islamitsche wet die de mensen erop wijst om geen sex te hebben voor huwelijk .En ook een wet die verbiedt om te penetreren via verboden ingang .Moest sharia worden toegepast dan zouden de honderden miljoenen hongerdoden van de laatste 100jaar ook gespaard zijn.
Want elke moslim is verplicht om een jaarlijks een vast gelegde percentage van al zijn bezit af te staan voor de armen(verplicht).Maar ja wij moslims zijn voor het welzijn van alle mensen in de wereld .JA nu en dan gaat er iemand opgehangen worden maar als ge daar duizenden anderen mee afschrikt en daardoor honderden miljoenen mensenleven spaart dan zeg ik waarom niet,hang ze maar op.(enkel geldig in Islamitsche landen).
Honderd_Procent
09-12-2004, 16:27
We zijn nog een aantal artikeltjes vergeten, homo's van daken gooien, vrouwen onderdrukken, ongelovigen aan wetten van de koran houden etc. De Nederlandse wetgeving voldoet niet meer sinds de "vooruitgang" ik Nederland.
Kijk nu naar mohammed B. die wordt behandelt alsof hij een crimineel is :rolleyes:
Je eigenlijk wel gelijk:D
Honderd_Procent
09-12-2004, 16:31
Sharia is de beste oplossing voor de problemen van mensheid.
Moest in Afrika en de rest van de wereld de sharia worden toegepast dan verzeker ik je dat de 3miljoen Aids doden van deze jaar nog zouden leven.Sharia schakelt een paar mensen uit door keiharde publieke straffen om duizende andere mensenlevens te sparen.
Godswet is altijd perfect en de wetten van de mensen zijn altijd onrechtvaardig.
Op zijn minst zijn er al 60miljoen doden gevallen door aids de laatste 40jaar aan een ziekte die te danken is aan het overtreden van een eeuwenoude Islamitsche wet die de mensen erop wijst om geen sex te hebben voor huwelijk .En ook een wet die verbiedt om te penetreren via verboden ingang .Moest sharia worden toegepast dan zouden de honderden miljoenen hongerdoden van de laatste 100jaar ook gespaard zijn.
Want elke moslim is verplicht om een jaarlijks een vast gelegde percentage van al zijn bezit af te staan voor de armen(verplicht).Maar ja wij moslims zijn voor het welzijn van alle mensen in de wereld .JA nu en dan gaat er iemand opgehangen worden maar als ge daar duizenden anderen mee afschrikt en daardoor honderden miljoenen mensenleven spaart dan zeg ik waarom niet,hang ze maar op.(enkel geldig in Islamitsche landen).
Lekkere vent ben jij zeg.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.