Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moeilijke raadsel voor intelligenten onder ons

Pagina's : [1] 2

piraat
18-01-2003, 00:01

een moeilijke raadsel: drie mannen staan achter elkaar, dus de achterste ziet voorste twee, de middelste ziet alleen de voorste en de voorste ziet niemand. In een bak zitten twee rode en drie witte hoeden, ok Ze krijgen allemaal willekeurig een hoed opgezet, dus kan het rood en wit zijn. Zij zelf weten niet welke hoed ze krijgen. Nu wordt aan de achterste gevraagd (dus degene die de voorste twee ziet en dus ziet welke kleur hoed zij op hebben) of hij weet welke hoed hij op heeft. Nee is zijn antwoord. Dezelfde vraag wordt aan de middelste gevraagd en ook hij weet het niet. De voorste (hij kan niemand zien) weet dit echter wel. Nu is mijn vraag aan jullie: 'Welke kleur heeft hij op en hoe weet hij dit?' Als je het antwoord al weet reageer dan niet. dat is nep. En vooral niet komen met antwoorden als: Hij heeft het in de spiegel gezien of hij heeft een smsje gekregen van de achterste. er zit een logische verklaring achter. veel suksex

piraat
18-01-2003, 00:12
kom op mensen, laat die grijze massa eens goed kraken.

piraat
18-01-2003, 00:13
en wat stond daarin

Nounousa
18-01-2003, 00:14
Je hebt je avatar van MIJ gejat!!!!!!!!!!!! :p

piraat
18-01-2003, 00:16

he, dat wist ik echt niet wallah. Maar de mijne is een gedeelte van de jouwe. Nogmaals sorry

tonk
18-01-2003, 00:16
De eerste heeft een witte hoed op. Als hij een rode hoed op zou hebben dan zou nummer 2 weten wat hij op zijn hoofd heeft, namelijk een witte. Want als nummer 2 een rode hoed op zou hebben, dan zou 3 twee rode hoeden zien, en dus weten dat hij een witte op zijn hoofd heeft. Maar dat wist 3 niet, want hij zei niet te weten welke kleur hoed hij droeg. Dus 3 ziet een witte en een rode.

jawhara1
18-01-2003, 00:18
ik denk dat ik het weet?????

piraat
18-01-2003, 00:19
fout, nummer drie kan ook twee rode gezien hebben. Maar toch goed geprobeerd. Je gaat wel de goede kant op.

piraat
18-01-2003, 00:23
Origineel gepost door Kadir Als hij 2 rode zou zien, zou die weten wat hij ophad;) Dan zou hij weten dat hij een witte had, anyways, ik weet wat nr. 1 draagt en dat is een rode hoed, en dat werd naar hem gesmsed je hebt gelijk, ik dacht dat er drie rode hoeden in de bak zaten. solly

tonk
18-01-2003, 00:24
Origineel gepost door piraat fout, nummer drie kan ook twee rode gezien hebben. Maar toch goed geprobeerd. Je gaat wel de goede kant op. Maar er waren toch 2 rode en 3 witte hoeden? Dus als 3 twee rode ziet, dan weet hij dat hij een witte moet dragen. En hij weet het niet. Dus hij ziet een rode en een witte. Maar als hij bij 1 een rode ziet en bij 2 een witte, dan weet 2 doordat hij 3 hoort zeggen dat hij het niet weet, daardoor dat hij een witte op zijn hoofd heeft en 2 weet het ook niet, dus ziet 1 niet een rode en een witte, maar een witte en een rode en kan 3 uit de 2 ontkennende antwoorden afleiden dat hij dan dus een witte op zijn hoofd moet hebben.

jawhara1
heeft die eerste twee hoeden op een rode en een witte ????? dat was wel niet wat ik eerst dacht ik dacht net hetzelfde als tonk aangezien dat fout was?????

piraat
Origineel gepost door tonk De eerste heeft een witte hoed op. Als hij een rode hoed op zou hebben dan zou nummer 2 weten wat hij op zijn hoofd heeft, namelijk een witte. Want als nummer 2 een rode hoed op zou hebben, dan zou 3 twee rode hoeden zien, en dus weten dat hij een witte op zijn hoofd heeft. Maar dat wist 3 niet, want hij zei niet te weten welke kleur hoed hij droeg. Dus 3 ziet een witte en een rode. tonk, je hebt gelijk. Ik keek effe verkeerd. Alle eer naar jou. Solly

tonk
18-01-2003, 00:25
O, het fout was niet naar mij. Dan is het goed.

jawhara1
18-01-2003, 00:25
was het toch juist!!!!!!! foei foei foei TONK proficiat

piraat
18-01-2003, 00:26

gefeliciflipstaart

Pagina's : [1] 2