Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Allochtonen zijn de dupe van discriminatie op werk!

Pagina's : [1] 2

Farkoessa
07-12-2004, 23:15

Discriminatie allochtonen onderzocht Onderzoek moet uitwijzen of allochtonen belemmeringen ondervinden op de arbeidsmarkt. Dat laat staatssecretaris Henk van Hoof van Sociale Zaken en Werkgelegenheid dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer weten. Hij wil weten in hoeverre discriminatie, culturele problemen en meer objectieve problemen zoals opleidingsniveau, een rol spelen op de arbeidsmarkt. Aanleiding van het onderzoek zijn signalen die Van Hoof kreeg, dat allochtonen minder kans maken bij sollicitaties en promoties. Van Hoof wil onderzoeken welke belemmeringen er zijn voor allochtonen bij het vinden van een stage of werk en welke problemen op de werkvloer spelen. Van Hoof zegt niet alleen de problemen in kaart te willen brengen, maar ook de mogelijke oplossingen. In de brief laat Van Hoof verder weten dat het Landelijk Netwerk Diversiteitsmanagement van start is gegaan. Deze organisatie gaat werkgevers ondersteunen om in hun personeelsbeleid aandacht te besteden aan verschillende groepen in de samenleving. Het netwerk wil bedrijven bewust maken van het belang van een gevarieerd personeelsbestand. bron: nieuws.nl

ElAlamein
07-12-2004, 23:40
"Herhaal vaak "La Haula wa la qoewwata illa billah" (er is geen macht en geen kracht buiten Allah), omdat het tot de schatten van het Paradijs behoort." En alle discriminatie-uitvluchten vluchten weg!

fire_fighter
07-12-2004, 23:44
Het netwerk wil bedrijven bewust maken van het belang van een gevarieerd personeelsbestand. Wat voor belang hebben bedrijven daar dan bij :confused:

minous21
07-12-2004, 23:50
Wat voor belang hebben bedrijven daar dan bij :confused: :ego: ken je mij nog niet :ego: Maar daar kan jij je niets bij voorstellen...he..?

fire_fighter
07-12-2004, 23:53

:ego: ken je mij nog niet :ego: Maar daar kan jij je niets bij voorstellen...he..? Ik faal inderdaad de toegevoegde waarde te zien, ja eigenlijk wel. Ik zou echt geen argument kunnen bedenken waarom dat positief zou kunnen uitpakken voor bedrijven.

minous21
07-12-2004, 23:56
Ik faal inderdaad de toegevoegde waarde te zien, ja eigenlijk wel. Ik zou echt geen argument kunnen bedenken waarom dat positief zou kunnen uitpakken voor bedrijven. Ik had niet anders van je verwacht..... :D Maar je hebt gelijk, ik zie het ook allemaal niet meer zitten....... Maar nog een paar jaartjes en dan ga ik ook weg....... Weer een Marokkaan minder...jij blij...ik blij...(mijn werkgever minder blij.....)

Farkoessa
07-12-2004, 23:57
"Herhaal vaak "La Haula wa la qoewwata illa billah" (er is geen macht en geen kracht buiten Allah), omdat het tot de schatten van het Paradijs behoort." En alle discriminatie-uitvluchten vluchten weg! alhamdoelillah

Farkoessa
07-12-2004, 23:58
Ik had niet anders van je verwacht..... :D Maar je hebt gelijk, ik zie het ook allemaal niet meer zitten....... Maar nog een paar jaartjes en dan ga ik ook weg....... Weer een Marokkaan minder...jij blij...ik blij...(mijn werkgever minder blij.....) waar ga je dan minous :( :(

minous21
08-12-2004, 00:03
waar ga je dan minous :( :(Marokko over drie jaartjes. Ben nu bezig met het behalen van mijn master en ga ook intensief frans en arabisch leren. We hebben hier nu wel een leuk huisje maar t.z.t. verkopen. Het is tijd om te gaan :) (over drie jaar) Liefs mInousje

fire_fighter
08-12-2004, 00:13
Ik had niet anders van je verwacht..... :D Maar je hebt gelijk, ik zie het ook allemaal niet meer zitten....... Maar nog een paar jaartjes en dan ga ik ook weg....... Weer een Marokkaan minder...jij blij...ik blij...(mijn werkgever minder blij.....) Je zal het best goed doen op je werk hoor, daar twijfel ik niet aan .... mare wat is de toegevoegde waarde, een autochtoon kan jouw werk toch even goed doen. Ik zie het voordeel van een allochtoon niet omdat het een allochtoon is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

minous21
08-12-2004, 00:21
Je zal het best goed doen op je werk hoor, daar twijfel ik niet aan .... mare wat is de toegevoegde waarde, een autochtoon kan jouw werk toch even goed doen. Ik zie het voordeel van een allochtoon niet omdat het een allochtoon is. Als je begrijpt wat ik bedoel. Toen ik afstudeerde had ik onderzoek gedaan naar het intercultureel personeelsbeleid van de overheid: Conclusie (tijdens het eindgesprek): Mijn eigen visie als allochtoon: Ik wil aangenomen worden vanwege mijn kwaliteiten, diploma's enzo en niet vanwege etnische afkomst. In het dagelijks leven hou ik me ook bezig met het PAVEM gebeuren "het bevorderen van participatie van allochtone vrouwen op de arbeidsmarkt" (je met als Hoofd prinses Maxima). Maar ik zie ook niet de meerwaarde van de wet samen en alles wat daaruit is voortgekomen. Je moet een groep coachen/ begeleiden enzo maar ook werkgevers benaderen en voorlichten maar niet DWINGEN via een achterlijke wet (die achterhaald is). En nu gaat minousje slapen...morgen om 6.00 op....

fire_fighter
08-12-2004, 00:22
Toen ik afstudeerde had ik onderzoek gedaan naar het intercultureel personeelsbeleid van de overheid: Conclusie (tijdens het eindgesprek): Mijn eigen visie als allochtoon: Ik wil aangenomen worden vanwege mijn kwaliteiten, diploma's enzo en niet vanwege etnische afkomst. In het dagelijks leven hou ik me ook bezig met het PAVEM gebeuren "het bevorderen van participatie van allochtone vrouwen op de arbeidsmarkt" (je met als Hoofd prinses Maxima). Maar ik zie ook niet de meerwaarde van de wet samen en alles wat daaruit is voortgekomen. Je moet een groep coachen/ begeleiden enzo maar ook werkgevers benaderen en voorlichten maar niet DWINGEN via een achterlijke wet (die achterhaald is). En nu gaat minousje slapen...morgen om 6.00 op.... en nog steeds geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag gehad, truste en handjes boven de deken.

minous21
08-12-2004, 00:27
en nog steeds geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag gehad, truste en handjes boven de deken. Ik dwaal af....uhmmm werk voor de overheid en kan zo de politiek in.... Je kan beter mij aannemen omdat: ik mooi donker lang haar heb. . . :o grote donkere ogen heb.....:bril: Maar je hebt gelijk....!!! Het heeft geen speciale toegevoegde waarde om mij aan te nemen (behalve dan dat ik ergens op een formuliertje kan invullen dat mijn ouders uit Marokko komen/ en de werkgever dat dan mooi door kan rapporteren). :stout: handen boven de dekens....

Roos100
08-12-2004, 00:32
[QUOTE=minous21] Je moet een groep coachen/ begeleiden enzo maar ook werkgevers benaderen en voorlichten maar niet DWINGEN via een achterlijke wet (die achterhaald is).QUOTE] Dag Minous, Wat bedoel je met een groep coachen / begeleiden???

minous21
08-12-2004, 00:35

[QUOTE=minous21] Je moet een groep coachen/ begeleiden enzo maar ook werkgevers benaderen en voorlichten maar niet DWINGEN via een achterlijke wet (die achterhaald is).QUOTE] Dag Minous, Wat bedoel je met een groep coachen / begeleiden??? Begeleiden richting werk (ik heb het nu over allochtone vrouw/ herintreedsters), feedback geven, klankboord enzo...

Pagina's : [1] 2