Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : waarom Draag JIJ !! GEEN !! Hoofdoek ???

Pagina's : [1] 2

knaleiland
07-12-2004, 21:14

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=425862

knaleiland
07-02-2005, 01:13
up up up :o dames discuseer mee

loulouM
07-02-2005, 10:34
Ik ben nl en moslim . ik heb 2 jaar een hoofddoek gedragen en toen realiseerde ik me dat ik die hoofddoek eigenlijk alleen maar droeg om nl mensen en met name mijn ouders te provoceren. Dit vond en vind ik geen goede reden voor een hoofddoek. Ook vind ik mijn geloof niet in mijn hoofddoek zit, maar in mijn hart!

ahlam22
07-02-2005, 13:20
daar ben ik het niet helemaal mee eens louloum kijk islam zit in je hard dat klopt maar je moet er wel iets voor doen vindt ik kijk allah heeft bepaalde regels op gelegt en die zijn niet voor niks kijk je kan ook wel zeggen ik houd van mijn kinderen maar je moet dat wel laaten zien en hoe doe je dat om hun eeten tegeven hun aandacht schenken liefde tegeven hun onderhouden kijk zo is dat ook met je geloof je moet er iest voor doen je kan wel roepen het zit in mijn hard maar je doet er niks voor lekker makkelijk vindt ik dat maar ja dat is mijn mening ma3a salama ahlam22

Noer26
07-02-2005, 13:25

Ik draag zelf geen hoofddoek, maar ik hoop dat ik inschaalah de kracht zal krijgen om deze te dragen....Ik voel me elke dag weer schuldig, maar ja....

smileyy
08-02-2005, 13:51
ik heb geen flauw idee.. ik draag het gewoon niet..

MocroSiham
08-02-2005, 16:03
Ja maar die 'moslim' die je van binnen bent.. daar hebben de mensen in je omgeving geen weet van, totdat jij de hoofddoek gaat dragen :) Nu zeg ik niet dat je geen moslim bent wanneer je geen hoofddroek draagt, loulouM... goed van je dat je heb gerealiseerd dat je de hoofddoek om de verkeerde reden droeg/draagt. Maar als je er aan gaat werken, om de hoofddoek om de juiste reden te gaan dragen... profiteer je er alleen maar van. Dus niet gelijk denken van... howw.... :ego: ik draag hoofddoek om de verkeerde reden, dus AF dat ding. Is het niet beter om na te gaan denken over wat wel de juiste reden zou zijn?? En dan.. je draagt hoofddoek.. maar je gedraagt je er niet naar! Dan denk ik bij mezelf.... doe dat ding idd van je hoofd af.... Ik heb dit al vaker op verschillende forums gezet... waarbij ik commentaar kreeg.. van, ohh... nu zet je je zusters in het zwarte dag licht.. en alles... Neej.. dat is niet mijn bedoeling hiermee.. Ik zou het liefst zo'n iemand aan spreken... en uitleggen.. gewoon praten... maar aangezien de 'pogingen' tot nu toe op niets uitliepen... :( hou ik het erbij.... Wat ik ook uiterst belangrijk vind.. is dat je je hoofddoek van jezelf gaat dragen.. niet omdat je ouders, of iemand van je omgeving dat van je vraagt.... Want ook dan draag je hem om de verkeerde reden... Dusss.... :)

MocroSiham
08-02-2005, 16:04
Vind Ik ! :hadj:

samya_II
08-02-2005, 16:30
ik zelf kan geen reden geven waarom ik geen hoofddoek draag,geen idee

chanel
08-02-2005, 16:38
Kijk moslim ben je van binnen en niet alleen van buiten. :hadj: daar zit wat in, maar je ziet iets over het hoofd, een echte moslim van binnen betekent dus dat je voor de islam gaat en de islam heeft gewoon een aantal regels. En als je je niet aan de regels houd betekent het dus dat het islam van binnen niet compleet is. Dus dat moslim van binnen klopt niet helemaal, het is gewoon een gezegde om van de realiteit af te dwalen. Een moslim van binnen is een moslim van buiten. maar ik geloof best dat het niet makkelijk is, en ik hoop dat ALLAH ons ook daar mee wil helpen innsallah

chanel
08-02-2005, 16:46
Ik wilde nog wat tegen de meisjes zeggen die nog geen hoofddoek dragen, maar wel moslim zijn. Probeer meer te lezen over de islam desnoods op internet sites, ga naar lezingen, en vraag vooral om je heen. Verdiep je erin. Een hoofddoek lijkt moeilijk om te dragen vond ik ook een paar maanden geleden ook, maar het is zo mooi, ik ben altijd opzoek naar iets geweest, ik heb het overal gezocht winkelen, uitgaan etc. maar geloof mij leuk voor even en uiteindelijk is het het toch niet wat je zoekt. Ik ben me toen gaan verdiepen in de islam en el hamdoulileh ik leef op aarde en bereidt me voor op het hiernamaals, wat is mooier dan dat. Want zeg nou zelf hoe lang leef jij nog 10 20 30 40 50 60 70 80 dagen misschien jaren. dus wees slim en leef hier en bereidt je voor op daar.

Fadou
12-02-2005, 10:09
Ik ben geen moslim en draag dus geen hoofddoek. Maar als ik moslim zou zijn/worden zou ik denk ik wel een hoofddoek dragen.

marocloubna
12-02-2005, 17:33
De islam zit zeker van binnen, maar je moet het ook kunnen laten zien aan anderen dat je moslim bent en dat doe je dan doormiddel van hoofddoek dragen. Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat meisjes/vrouwen die geen hoofddoek dragen geen moslim zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat ik hoop dat Allah (S.W.T.) ons de kracht geeft om het te dragen en op de juiste manier........ Loubna

safaantje
12-02-2005, 20:27
hallo dames ik zit met een hoofdoek dillema,ik draag een hoofdoek,alleen nog niet op mojn werk,nou ga ik dinsdag voor het eerst na mijn zwangerschap weer werken,en wil ik hem eigenlijk gaan dragen,ik werk bij de albert heyn,en die hebben ook nog eens hun eigen hoofdoek,maar ja ik werk er al zo lang en heb hem daar nog nooit gedragen,maar ik wil niet meer scheinheilig doen snapje,maar die stap vind ik zo moeilijk.wat zouden jullie doen ,ik moet eigenlijk schijt hebben aan iedereen,ik hoor van jullie

moslimaaatje
12-02-2005, 20:39

salaamaleikom, ik vind dat als mensen zeggen de islam zit vanbinnen, ze hebben gelijk maar als de islam in je zit, dan accepteer je ook de regels van het geloof? allah heeft voorgeschreven om de prachtige hijaab te dragen elhamdoelilah om ons te beschermen! ik ben zelf ook een nederlandse moslima, en ben tot op de dag van vandaag nog altijd trots elhamdoelilah op mijn hijaab! de islam zit van binnen en buiten! je moet je ook gedragen naar de islam! je moet kennis opdoen, maar die kennis ook in praktijk brengen insha allah! ik ben zelf pas 2jaar bezig, maar insha allah zal ik nog meer leren en in daarna in praktijk brengen!!! voor de zusters die nog twijfelen, doe het insha allah, en allah zal je belonen! salaamaleikom

Pagina's : [1] 2