Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofddoek af na bedreiging

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Rebel_1963
07-12-2004, 13:49

Moslimvrouw laat hoofddoek af na dreigement. LEDEGEM - Een 31-jarige Belgische vrouw van Marokkaanse origine gaat voortaan naar haar werk zonder hoofddoek. Dit nadat haar werkgever dreigementen had ontvangen over het gebruik van de sluier. Als de werkgever de vrouw niet zou ontslaan of verplichten de hoofddoek af te doen dreigde een ,,nachtmerrie'' voor zijn bedrijf, beloofde de anonieme bedreiger. De 31-jarige N. A. daarop de hoofddoek af te doen op haar werk, ,,want ik wil niet dat mijn familie of mijn werkgever iets overkomt'', zei zij dinsdag tegen de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. De werkgever, visgroothandel en delicatessenbedrijf Remmery in het West-Vlaamse Ledegem, noemt het besluit ,,een verstandige keuze, maar niet de juiste''. De firma Remmery ontving met een tussenpoos van ruim een week twee anonieme bedreigingen. De oproep werd ondertekend met de kreet 'Vrij Vlaanderen', tevens de naam van het jongerenblad van de extreemrechtse partij Vlaams Belang, de opvolger van het Vlaams Blok. De partij zegt niets met de bedreigingen te maken te hebben. De politie heeft een onderzoek ingesteld naar de bedreigingen. Een verstandige keuze, maar niet de juiste?

Juistem
07-12-2004, 13:50
Ik zou ontslag nemen, ga mijn hoofddoek niet af doen voor een idioot!

Bongo
07-12-2004, 13:51
Een verstandige keuze, maar niet de juiste? tja, als je het ziet als het voorkomen van geweld, dan wel ja.

1_L_1_A_2_2
07-12-2004, 13:53
Een verstandige keuze, maar niet de juiste? Verstandig: Geen nare afloop met fysieke geweld als thema. Niet de juiste: Niet de juiste in ethische zin (leer van goed en kwaad) omdat op deze manier de bedreiger zonder daden maar slechts met woorden op zijn wenken wordt bediend.

indy
07-12-2004, 13:54

dit is te erg voor woorden, ik hoop dat ze de briefschrijver(ster) snel pakken en een goede straf geven, kan je wel verzekeren dat die in belgie niet mild zal zijn ikzelf denk dat de afzender te vinden is in de fabriek, want hoe kan de briefschrijver nu weten dat zij in de fabriek een hoofdoek draagt??? maar om ontslag te nemen, tis niet zo dat je dan in belgie gelijk een uitkering krijgt hoor, tis nederland niet

Mernis
07-12-2004, 13:57
Die vrouw die haar hoofdoek af deed terwijl het een plicht is in de Koran heeft een zwakke imaan anders zou ze het nooit afdoen ongeacht wat....

Juistem
07-12-2004, 13:59
Die vrouw die haar hoofdoek af deed terwijl het een plicht is in de Koran heeft een zwakke imaan anders zou ze het nooit afdoen ongeacht wat.... inderdaad...

fire_fighter
07-12-2004, 14:02
Wat een gezeur over een hoofddoekje, gewoon iemand die NIET wilt provoceren. Waar maakt iedereen zich toch druk over. Het is toch de vrije keuze van die vrouw, ik vind haar motivatie wel ok, jammer dat niet meer moslima's er zo over denken.

Tim76
07-12-2004, 14:04
Ik zou ontslag nemen, ga mijn hoofddoek niet af doen voor een idioot! Zie je wel, jou wil ik niet op mijn bedrijf hebben hoor.

wackdack
07-12-2004, 14:05
tja, als je het ziet als het voorkomen van geweld, dan wel ja. er zijn meerder opties vind ik... de vrouw met betaald verlof op vakantie sturen..bijvoorbeeld

Juistem
Wat een gezeur over een hoofddoekje, gewoon iemand die NIET wilt provoceren. Waar maakt iedereen zich toch druk over. Het is toch de vrije keuze van die vrouw, ik vind haar motivatie wel ok, jammer dat niet meer moslima's er zo over denken. Sorry hoor maar het moet nou eenmaal en dan kun je er wel voor kiezen om het niet te dragen maar dat hoef je als moslima toch niet te steunen?

Juistem
Zie je wel, jou wil ik niet op mijn bedrijf hebben hoor. Nee Nee!! :huil: Doe me dit niet aan!! :huil: :rolleyes:

wackdack
07-12-2004, 14:06
Die vrouw die haar hoofdoek af deed terwijl het een plicht is in de Koran heeft een zwakke imaan anders zou ze het nooit afdoen ongeacht wat.... ja jammer hoor... nu heeft ze geen pijn...door geweld...maaar wie weet zal ze later nog veel meer pijn hebben... Allah weet het het beste

a.damse
07-12-2004, 14:09
Wat een gezeur over een hoofddoekje, gewoon iemand die NIET wilt provoceren. Waar maakt iedereen zich toch druk over. Het is toch de vrije keuze van die vrouw, ik vind haar motivatie wel ok, jammer dat niet meer moslima's er zo over denken. Ga jij nu ook dreigen? Om vrouwen te motiveren een "vrije keus' te maken?

Tim76
07-12-2004, 14:10

ja jammer hoor... nu heeft ze geen pijn...door geweld...maaar wie weet zal ze later nog veel meer pijn hebben... Allah weet het het beste Misschien, misschien ........ later ........ pijn ..... allah.. Ze heeft in dit leven keuzes te maken, en ze kiest voor haar baan. Een later leven doet niet terzake.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9