Bekijk originele versie : help,help
Karima_Sal
07-12-2004, 13:11
Hallo dames ik hoop dat ik wat advies kan krijgen van jullie. Mijn dochtertje van twee slaapt de laatste 2 maanden heel moeilijk ze wil niet in haar bedje en blijf heel erg lang huilen. Als baby en eigenlijk tot 2 maanden geleden ging het allemaal makkelijk. Ik ben nou bang dat ik haar te lang laat huilen. Misschien is ze wel toe aan een groot bed wanneer zijn jullie begonnen met een groot bed?Heel graag wil ik wat advies heel erg bedankt alvast.
ik denk dat kinderen juist door blijven gaan met huilen omdat ze aandacht willen!
Dat herken ik bij me neefje van bijna 4 jaar.
Je kan alvast al aan een nieuw bedje beginnen.Maar zorg er dan wel voor dat je een oplossing vind zodat zij nie uit haar bedje valt!
groet,alyana
Karima_Sal
07-12-2004, 13:26
Dank je voor je reactie alyana maar is het niet te vroeg voor een groot bed ik dacht dat ze tot hun vierde jaar in een ledikantje kunnen slapen. Trouwens ik denk dat ze niet uit het bed valt want ze slaapt ook al op de bank.
het is nie te vroeg.
Waarom zou het te vroeg zijn? oke ze is 2 maar miss voelt zij zich nie fijn in der ledikantje.
Heb je een campingbedje? anders probeer het eerst daarin voordat je een bedje gaat aanschaffen.Als ze niet valt heb je geluk,sommige kindjes die draaien veel,en voordat je het weet. BOEM.......................
Neeeeeeeeeeee vol blijven houden , hoe moeilijk het ook is!
2 is precies de leeftijd dat ze allerlei dagbelevingen gaan verwerken en dat uit zich s nachts. Belangrijk is dat ze regelmaat gedurende de dag heeft, dus dat ze niet al te druk bezig is. Misschien probeert ze je ook nu uit dat ze haar grenzen aan het verkennen is. Wat je vooral niet moet doen is haar uit haar bedje halen want dat is wat ze wil. Ga regelmatig naar haar toe als je hoort dat haar huilen steeds gemeender wordt en klop haar geruststellend op haar rug of spreek haar geruststellend toe.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je kind is maar zolang ze nog in dit bedje past zou ik haar daar laten anders wordt ze nog onrustiger omdat ze ineens in een andere omgeving is.
Ik heb dit gevonden op www.kindjeopkomst.nl en ze hebben echt gelijk.
Ook het niet willen slapen is een machtig wapen. Luidkeels huilend of je nog 1 verhaaltje wil doen en of je niet toch nog even wil blijven.Ook hier is het advies geef er niet aan toe. Ga ook niet om de 5 minuten kijken, want je kind zal blijven schreeuwen tot hij van vermoeidheid in slaap valt. Geef je eraan toe door te gaan kijken dan zal bij de volgende bedpoging het hele spel worden herhaald, want ... zo denkt hij.... vorige keer kwam mama ook.
Ga liever niet meteen naar boven maar wacht tot je peuter een paar minuten stil is en beloon het goede gedrag. Of ga 1 keer troosten en zeg duidelijk dat je hierna niet komt....... en hou je daar ook aan.
Hoe moeilijk het ook is haar gehuil te negeren, hou vol en je zult zien dat het resultaat zal hebben (ik spreek uit ervaring :) )
HoneyBee
07-12-2004, 13:32
Hallo dames ik hoop dat ik wat advies kan krijgen van jullie. Mijn dochtertje van twee slaapt de laatste 2 maanden heel moeilijk ze wil niet in haar bedje en blijf heel erg lang huilen. Als baby en eigenlijk tot 2 maanden geleden ging het allemaal makkelijk. Ik ben nou bang dat ik haar te lang laat huilen. Misschien is ze wel toe aan een groot bed wanneer zijn jullie begonnen met een groot bed?Heel graag wil ik wat advies heel erg bedankt alvast.
Mijn dochtertje heeft dit probleem al veel langer. Ze gaat nooit zelfstandig in haar bedje slapen. Ze blijft net zolang bij ons in de woonkamer zitten totdat ze vanzelf in slaapt valt. Dan pas leggen we haar in haar bedje.
Je kunt voor je dochtertje een peuterbed kopen. Deze is speciaal gemaakt voor kinderen vanaf ongeveer 2 jaar. Ze hebben aan de zijkant een verhoogd stuk zodat ze er niet uit kunnen vallen. De eerste dag dat mijn dochtertje dit bedje had gekregen is ze er gelijk in gaan slapen. Ze vond het fantastisch dat ze een groot bed had. We waren erg blij, en dachten dat alle problemen voorbij waren. Maar helaas, de volgende dag begon het opnieuw.
Volgens mij kun je er niet veel aan doen, ze groeien er vanzelf weer een keer overheen.
Mijn dochtertje heeft dit probleem al veel langer. Ze gaat nooit zelfstandig in haar bedje slapen. Ze blijft net zolang bij ons in de woonkamer zitten totdat ze vanzelf in slaapt valt. Dan pas leggen we haar in haar bedje.
.
Mijn dochtertje past nog goed in haar huidige bedje, ze heeft nog alle ruimte dus voorlopig voor haar geen nieuw bed en ze voelt zich veel veiliger in haar eigen bedje heb ik inmiddels gemerkt..
Maar jouw dochtertje is toch een jaartje ouder dan de mijne? (3?) Bij alles wat jij schrijft denk ik ga ik dit ook krijgen :confused: :confused:
Wanneer begon ze te weigeren te slapen??
Ik ben juist zo blij dat we weer een normale nachtrust hebben..
Karima_Sal
07-12-2004, 13:37
Hallo dames, bedankt voor jullie reacties ik heb haar altijd laten huilen maar de laatste paar dagen is het huilen heel erg geworden het is net als of ze gek word. Ik vindt het best wel eng en mijn man en ik hebben er ook ruzie om want hij vind dat ik haar te lang laat huilen. Wie herkent dit?
Veel liefs karima
HoneyBee
07-12-2004, 13:44
Mijn dochtertje past nog goed in haar huidige bedje, ze heeft nog alle ruimte dus voorlopig voor haar geen nieuw bed en ze voelt zich veel veiliger in haar eigen bedje heb ik inmiddels gemerkt..
Maar jouw dochtertje is toch een jaartje ouder dan de mijne? (3?) Bij alles wat jij schrijft denk ik ga ik dit ook krijgen :confused: :confused:
Wanneer begon ze te weigeren te slapen??
Ik ben juist zo blij dat we weer een normale nachtrust hebben..
Mijn dochtertje is nu 2,5 jaar oud. Het begon eigenlijk toen ze 1,5 was. Het is vervelend, maar uiteindelijk is ze zo moe dat ze op de bank in slaapt valt. Hoe oud is jouw dochtertje ook al weer?
HoneyBee
07-12-2004, 13:46
Hallo dames, bedankt voor jullie reacties ik heb haar altijd laten huilen maar de laatste paar dagen is het huilen heel erg geworden het is net als of ze gek word. Ik vindt het best wel eng en mijn man en ik hebben er ook ruzie om want hij vind dat ik haar te lang laat huilen. Wie herkent dit?
Veel liefs karima
Ik zou haar niet laten huilen. Huilen is meestal een teken van angst in dit geval. Als je haar negeert geef je haar misschien het gevoel dat je haar in de steek laat. Probeer haar te troosten en erbij te blijven totdat ze in slaapt valt. Misschien helpt dit wel. Mijn dochtertje weigert gewoon om naar boven te gaan naar haar bed, dus daar is verder niets aan te doen.
mocrolatina
07-12-2004, 23:44
Vol blijven houden.Ik heb er zelf een .Die leeftijd gaan ze op onderzoek .kijken of jij het volhou Maar pas op ze zullen echt alles proberen Huilen ,schreeuwen laat ze maar lekker uithuilen ,maar wat je ook doet troost ze niet na een huilbui.Komt ze er achter dat het niet helpt maar je moet er echt doorzettingsvermogen voor hebben.Met 3-4 jaar wordt het wat makkelijker. succes
wittewarda
08-12-2004, 15:34
Heel erg sneu als ze zo erg huilen. Heb je geprobeerd om haar eerst een verhaaltje te vertellen voor het slapen gaan. Je moet van het slapen een heel ritueel maken.
Mijn dochter had ook moeite met slapen, maar door het voorlezen vond ze het slapen gaan een feest. Ik nam altijd een half uurtje de tijd voor haar. Gewoon wij 2tjes.
En als ze bang was of begon te huilen dan gaf ik haar altijd een knuffel (tijger) en ik zei niet bang worden hoor deze tijger is heeeel sterk en hij gaat jou beschermen tegen alles. Niemand durft in de buurt te komen van jou bed, want de tijger houdt de wacht.
Misschien is een nachtlampje een optie. Ik denk ook dat het gewoon een fase is waar je dochter doorheen moet. Ik zou haar ook niet te lang laten huilen. Ze is nog zo klein en heeft echt alle liefde nodig die je haar kunt geven. Meestal wil het ook wel helpen als je haar uit bed neemt en afspreekt dat ze nog een uurtje bij jullie mag blijven zitten als ze beloofd daarna wel gelijk en zonder gehuil te gaan slapen. Als ze hiermee instemt kun je een kookwekker gebruiken en samen met haar deze zetten. Zodat ze zelf weet dat als het kookwekkertje afgaat ze naar bed moet. Natuurlijk zet je hem maar een klein kwartiertje, voor haar lijkt het een uur.
En als de wekker gaat, moet je alleen zeggen. Kom je moet je nu aan onze afspraak houden anders mag je morgen niet meer bij ons zitten. Afspraak is afpraak. Ga maar vast naar je bed dan kom ik er zo aan.
Ik wens je veel sterkte.
Mijn zoontje bijna 2 slaapt vanaf 1 1/2 jaar in een meegroeibed en zijn zus bijna 4 in een 1pers bed.
Wat jij nu meemaakt heb ik met mijn 2 kids meegemaakt ik moest erbij bijven tot dat ze sliepen en hun handje vasthouden.
Ik heb het opgelost door ze in hun bed te stoppen,verhaaltje lezen en dan een beetje hun kamer opruimen en heeeeel langzaam weg gaan en overdag niet laten slapen.
Nu slapen ze allebei om 7uur zonder problemen.
groetjes cookie
Salam alaikoum,
ik had hetzelfde probleem met mijn zoontje van 2. Ik kon hem niet laten huilen, mijn man wou niet en ik kan ook niet goed tegen dat gehuil. De eerste dag nam ik een stoel en een boek en ging naast hem zitten tot hij in slaap viel, de volgende dag ging ik verder zitten en daarna nog verder en liet ik mijn stem horen en na 4 dagen was het opgelost elhamdoelah.
Maar ja, sommige avonden kan hij weer zijn kuren krijgen, dus ik ben er nog niet vanaf!
Mijn dochtertje is nu 2,5 jaar oud. Het begon eigenlijk toen ze 1,5 was. Het is vervelend, maar uiteindelijk is ze zo moe dat ze op de bank in slaapt valt. Hoe oud is jouw dochtertje ook al weer?
Mijn dochter is bijna 2 en is een expert in nee zeggen.
Ik laat haar dus wel huilen (met pijn in mijn hart) maar als ik naar haar toe ga om te troosten dan wil ze helemaal niet meer terug. Terwijl als mijn man naar haar gaat en streng toespreekt dan berust ze erin en gaat braaf slapen. We laten altijd het licht op de overloop bij haar kamertje aan dus bang hoeft ze niet te zijn.
Dat voorlezen helpt ook geen meter bij mij, ze vind het maar al te leuk en denkt dat het speeltijd is, ze blijft ook nooit rustig bij mij op schoot zitten tijdens het voorlezen. Toen ze s avonds maar niet wilde slapen een jaartje geleden heb ik ook dat geprobeerd: bij haar zitten en voorlezen en iedere keer een eindje verder op gaan zitten, ze dacht dat ik aan het spelen was met haar en werd er nog aktiever door hahaha. Vreselijk joh, ik denk dan voortdurend aan hoe onze moeders het hebben klaargespeeld met 4 of 5 van die eigenwijze koters die alleen maar nee zeggen..
Maar ja hamdoelilah is die tijd voorbij en hebben wij onze nachtrust weer terug.
Ze proberen je echt gewoon uit, hoe klein ook dat ze zijn ze weten dondersgoed wie en hoe ze kunnen manipuleren hoor :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.