Bekijk originele versie : Euthanasie
Thuggylife
07-12-2004, 12:23
Is het volgens de Islam verboden om een patient Morfine toe te dienen, wanneer deze patient een einde wil maken aan het lijden??
ja dat wel vpijn te verdoven bedoel je
Oem_Ayoub
07-12-2004, 14:35
Is het volgens de Islam verboden om een patient Morfine toe te dienen, wanneer deze patient een einde wil maken aan het lijden??
Dit is nou een goede vraag..
neee dat mag niet god S.W.T geeft je je leven en neemt ook je leven. je mag het niet zelf doen. ovrigens mensen die veel hebben geleden in hun ziektebed, vlak voor hun dood. lijden daarna minder.
Smirnoff
07-12-2004, 14:47
Als je (als moslim) hebt gestemd op PvdA, GroenLinks, D'66, SP of VVD dan ben je VOOR euthenasie, abortus, homohuwelijk en legale softdrugs !!!
Als je (als moslim) hebt gestemd op PvdA, GroenLinks, D'66, SP of VVD dan ben je VOOR euthenasie, abortus, homohuwelijk en legale softdrugs !!!
mijn papa had voord pvda gestemd, maar ik denk eerder vor andere redenen. iedereen moet ook kunnen doen wat hij wilt, als je gaat stemmen op een partij die hier allemaal tegen is , hoor je denk IK hier niet thuis. zo een partij zal den ik ook nooit een kans van slagen hebben ook, maar corrigeer me als ik het fout heb.
wat als je morfine krijgt voor je pijn en indirekt overlijd je als gevolg van die morfine
dan heb je dus gewoon een overdosis genomen
Smirnoff
07-12-2004, 14:55
mijn papa had voord pvda gestemd, maar ik denk eerder vor andere redenen. iedereen moet ook kunnen doen wat hij wilt, als je gaat stemmen op een partij die hier allemaal tegen is , hoor je denk IK hier niet thuis. zo een partij zal den ik ook nooit een kans van slagen hebben ook, maar corrigeer me als ik het fout heb.
Eh, ken je de grootste partij van dit moment?!
Ik zal je even helpen: CDA
wat bedoel je daarmee te zeggen, ik begrijp jer niet hellemaal denk ik.
Alas je bedoeld is het dan ook euthenasie, nee dan is het toch een foutje.
Eh, ken je de grootste partij van dit moment?!
Ik zal je even helpen: CDA
lieve schat , ik weet hellemaal niks over politiek, maar is die er allemaal tegen en als nog gekozen? betekent dat dat dat allemaal niet meer mag?
:eek:
Oem_Ayoub
07-12-2004, 15:03
neee dat mag niet god S.W.T geeft je je leven en neemt ook je leven. je mag het niet zelf doen. ovrigens mensen die veel hebben geleden in hun ziektebed, vlak voor hun dood. lijden daarna minder.
Van euthanasie is het bekend dat het haram is....
Het ging om morfine toe dienen..
Van euthanasie is het bekend dat het haram is....
Het ging om morfine toe dienen..
ik denk het niet als het is om te pijn te verz8en.
Ben-Hadj
07-12-2004, 15:05
morfine is drugs, dus dan mag het toch niet volgens de islam?
Oem_Ayoub
07-12-2004, 15:06
weet ik niet valt hetonder drugs?
Ik verwachtte niet dat je mij een antwoord zou geven :) maar gayr..
't is een opiaat...
Ben-Hadj
07-12-2004, 15:08
je hebt ook mensen die in plaats van morfine heroiine gebruiken om de pijn te verzachten, is er dan een verschil?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.