Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jaloerse Turk (37) schoot gevluchte ex aan flarden

Pagina's : [1] 2

indy
07-12-2004, 08:19

Vrouw zelfs niet veilig in Blijf-van-mijn-Lijf Jaloerse Turk (37) schoot gevluchte ex aan flarden door Fred Soeteman HAARLEM, dinsdag Een pistool en vierenveertig kogels had Mustafa B. (37) bij zich. Hij wilde praten met zijn vrouw die met drie kinderen bij hem was weggelopen. Toen hij haar had gevonden, schoot hij haar vrijwel aan flarden. Minimaal twaalf projectielen doorzeefden haar toen ze na Mustafa’s eerste twee schoten door zijn opengedraaide autoraam ineengedoken op het plaveisel lag. Haar lichaam vertoonde 32 schotverwondingen. De vrouw was net op het politiebureau geweest en op de weg terug naar het blijf-van-mijnlijfhuis. Zij had haar aangifte tegen Mustafa aangevuld en verteld dat het haar dood zou zijn als hij haar vond. De moord op Gül Tanriverdi (32) op klaarlichte dag in de Boschjesstraat in Koog aan de Zaan veroorzaakte een schokgolf in Nederland, zei gisteren de Haarlemse officier van justitie mevr. mr. A. Peters. In de ’Blijf’-huizen realiseerden vrouwen zich eens temeer dat je zelfs daar niet altijd veilig bent. De officier eiste negen jaar gevangenisstraf en ter beschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging. Ofschoon Mustafa B. nu beweert dat hij ’absoluut niet’ van plan was zijn vrouw te doden, zijn er meer dan voldoende aanwijzingen voor de voorbedachten rade, meent de officier: het pistool had hij twee maanden vóór de fatale 12e maart aangeschaft, hij had het wapen ter plekke geladen en doorgeladen, hij had kunnen stoppen toen Gül na de eerste schoten gillend was weggerend, maar was achter haar aangereden en uitgestapt toen zij op straat was gevallen, had wéér doorgeladen en toen zijn wapen op haar leeggeschoten. Mustafa’s bezwering dat hij het wapen had gekocht om in het uiterste geval de hand aan zichzelf te slaan, pareerde de aanklaagster met: „Voor zelfmoord heb je geen vierenveertig kogels nodig.” Advocaat mr. A. Moszkowicz reageerde pijlsnel: „Maar voor moord óók niet!” Kinderen In november vorig jaar had mevrouw Tanriverdi haar man in Apeldoorn verlaten omdat zij naar haar zeggen veelvuldig werd mishandeld en omdat Mustafa ook was begonnen de kinderen te slaan. Wekenlang was hij vervolgens naar haar op zoek, postend bij scholen, overnachtend in zijn auto, speurend op straat en chattend op internet, gebruikmakend van Güls polisnummers om op websites van verzekeraars haar adres te achterhalen. Zo jaagde hij de vrouw het land door: Vlissingen, Zaandam, Alkmaar, Koog aan de Zaan. Er waren net plannen om haar onder te brengen op een ’supergeheim adres’. Toen hij haar, toch nog onverwacht, aantrof in de Boschjesstraat, werd hij ’zenuwachtig en verstijfd’, zoals hij gisteren zei. „Ik zei op een rustige manier: ’Kom in de auto’. Maar, ik zweer ’t je: ze keek vol haat en vernedering. ’Nee, ga weg’, zei ze. Toen was het duidelijk: ik was haar kwijt. Mijn reactie was als van een robot. Ik pakte mijn pistool en begon meteen te schieten.” Voor de aanvankelijke suggestie dat eerwraak in het spel zou zijn geweest, is in het onderzoek geen steun gevonden. Mr. Moszkowicz legde er veel nadruk op: „Iedereen heeft de mond vol over de geweldcultuur in allochtone kring, over de kwalijke invloed van het moslimgeloof op het handelen van moslims, op de oneigenlijke invloed van imams, maar dat speelt in deze zaak geen enkele rol. De drijfveren van B. staan los van welke geloofsovertuiging of culturele achtergrond dan ook.” Niettemin, zei de officier, had Mustafa zijn vrouw drie opties geboden: terugkomen naar Apeldoorn, scheiden en terug naar Turkije zónder de kinderen, of vermoord worden. „Ik hield heel veel van haar”, zei Mustafa B. gisteren keer op keer. Waaróm hij dan haar leven heeft vernietigd, kon hij niet uitleggen. Psychiater en psycholoog wel: er is een ernstig narcistische persoonlijkheidsstoornis met een onrealistisch opgeblazen gevoel van eigenwaarde om minderwaardigheidsgevoelens te compenseren. Güls vertrek tastte zijn eigenwaarde aan, leidde tot obsessieve jaloezie, krenking en woede, die zich bij haar overduidelijke afwijzing ontlaadde. Mustafa herkent zich niet in die beschrijving. Uitspraak: 20 december bron telegraaf

Juistem
07-12-2004, 10:05
Ik zie jou alleen misdaden plaatsen van allochtonen. wat wil je hier nou mee bereiken? dat iedereen gaat denken dat moslims slecht zijn of wat dan ook? Mens heb medelijden met je! Mij zie je toch ook geen dingen over nederlanders plaatsen :rolleyes:.

Juistem
07-12-2004, 10:46
Ga nou niet de situatie bagetaliseren... zo blijkt dat Ayaan toch het juiste doet, eerwraak blijft iets bij het achterlijk cultuur dat de islam meebrengt.. Dit is weer een bevestiging op weer een situatie.. Triest, en wat vertellen ze die kinderen??? De islam brengt geen cultuur met zich mee. Eerwraak is cultuur gebonden het heeft niks met de islam te maken, ook al zeggen de daders van wel. Iemand die een moord pleegt weet dat ie iets slechts doet en probeert zich achter de islam te verschuilen...

Juistem
07-12-2004, 10:48
Allochtonen voeren alle criminaliteitsranglijsten aan. Dat is een feit. Dat is een probleem van de samenleving. Daar moet je dus over praten. Allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Op zich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen. Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers: Marokkanen worden dan (veralgemeend) 12 Turken 7 Antillianen 23, Surinamers 14 en de overige allochtonen 5 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders. bron. Ministerie van justitie (cijfers 2000) Ja, en dan? Ik denk niet dat ze dat bespreekbaar wil maken, aangezien ze alleen die dingen plaatst omdat ze de islam een slechte naam wil geven. Niet alles wat een moslim doet is islamitisch!!!!!!!!!!!

mohammedALI
07-12-2004, 18:13

Zou ik nooit doen , dan haal ik liever een ander. btw , wat moet je met iemand die niet bij je wil zijn. gewoon 30 jaar opsluiten

fire_fighter
07-12-2004, 18:19
Ongelovelijk WEER een moslim ..... zucht, dat soort loopt echt 1500 jaar achter. Nog niet rijp voor een beschaafde maatschapij.

MadEd
07-12-2004, 18:27
Ik denk dat eerwraak onterecht gekoppeld wordt aan het moslimgeloof. Eerwraak komt voor in wat minder ontwikkelde gebieden, zoals op het platteland van Turkije, Pakistan etc. Maar in het westerse Japan komt op het nog erg traditioneel gerichte platteland en of bergdorpen ook eerwraak voor, sterker nog ik denk dat als ergens eer belangrijk is het wel in Japan is. Landen waar Moslims wonen hebben dus niet het "alleenrecht" op eerwraak. Wat niet wegneemt natuurlijk dat het een barbaarse manier van problemen oplossen is en zwaar gestraft dient te worden :maf:

a.damse
07-12-2004, 18:27
Voor de aanvankelijke suggestie dat eerwraak in het spel zou zijn geweest, is in het onderzoek geen steun gevonden Het staat er duidelijk in.

Diams
07-12-2004, 19:46
... je vraagt je af waarom er niet gewoon "moslim" staat. LOL :o Zulke gasten verdienen om levenslang opgesloten te zitten.

Marueccoss
07-12-2004, 19:49
Dit is bij mij

.Aicha.
07-12-2004, 19:51
Het is vreselijk wat er gebeurd is met deze vrouw: Allah rahmet eylesin! Allah i rahmu! Ik vind het onterecht dat mensen dit meteen weer zien als iets typisch Turks/Islamitisch. Wat is er ook alweer eerder dit jaar in Limburg gebeurd?? Daar heeft een man zijn ex-vriendin, haar nieuwe vriend en zijn ex-schoonouders vermoord omdat hij boos was dat zij een nieuwe vriend had....Dit was een autochtone Nederlander...Dit heeft trouwens ook niets met eerwraak te maken. Deze Mustafa deed het niet om zijn eer te redden. Zoals hij zelf al zei, hij kon er niet tegen dat zijn vrouw hem zou verlaten...Mensen moeten hier eerst maar eens het verschil tussen eerwraak en 'gewone' moord gaan leren. Moszkowicz heeft gelijk!

Scottie
07-12-2004, 20:34
Nou, en als Hirshi Ali zegt dat de islam achterlijk is omdat imams zeggen dat de islam zegt dat eerwraak God welgevallig is, dan is niet dat geloof achterlijk, nee dan wordt Hirshi Ali met de dood bedreigd. Bedenk dat Hirshi Ali Allah welgevallig is, en al al die zuipenden en rondhoerende moslimmannen niet. Scottie.

crescendo
07-12-2004, 21:43
Allochtonen voeren alle criminaliteitsranglijsten aan. Dat is een feit. Dat is een probleem van de samenleving. Daar moet je dus over praten. Allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Op zich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen. Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers: Marokkanen worden dan (veralgemeend) 12 Turken 7 Antillianen 23, Surinamers 14 en de overige allochtonen 5 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders. bron. Ministerie van justitie (cijfers 2000) Dat criminele is nog niet eens het ergste, er zijn meer criminele groepen, zoals de Antilianen. De islam is er op uit om de wereld te overheersen en daarom een dodelijke bedreiging voor vrijheid en democratie.

Cicatrice
07-12-2004, 21:57
Dat criminele is nog niet eens het ergste, er zijn meer criminele groepen, zoals de Antilianen. De islam is er op uit om de wereld te overheersen en daarom een dodelijke bedreiging voor vrijheid en democratie. door de islam te zien als deze is jouw beeld een die overal thuispast behalve in een gemeenschap die vrijheid en democratie in het vaandel pretendeert te hebben :rolleyes: *snif snif*....ruik gevoel van superioriteit bah :ego:

mohammedALI
07-12-2004, 22:30

Ongelovelijk WEER een moslim ..... zucht, dat soort loopt echt 1500 jaar achter. Nog niet rijp voor een beschaafde maatschapij. hoe weet je zo zeker dat hij een moslim is ?

Pagina's : [1] 2