Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Genaaid door de media?!

Trabandoe
06-12-2004, 22:23

Deze discussie laaide op school op toen bleek dat er heel veel studenten waren die vonden dat "wij", Marokkanen, altijd maar de media de schuld geven. Jaa......de media dit of de media dat........ In grote lijnen kwam het neer op het volgende: De media liegt niet als het gaat om Marokkanen. Ze vertellen toch gewoon wat er gebeurd is? Dit is wat ik denk: Aangezien de media in mijn ogen een commercieel bedrijf is dat haar goed probeert te verkopen en dat de "Marokkaanse gemeenschap" haar best lopende product is, vind ik het niet vreemd dat wij wekelijks in het nieuws komen. Marokkanen zijn hot items en zijn gewoon zo leuk om over te praten, dan bedoel ik in negatiefe zijn natuurlijk, want het positieve wil toch niemand aanhoren en is toch zo vergeten. Ik denk dat als de media haar goed niet probeerde te "verkopen" maar gewoon zonder enige achterliggende gedachtes, want ja die zijn er zeer zeker, probeerde mee te delen dat veel mensen tegenwoordig een ander beeld hadden van de "Marokkaanse gemeenschap". Ik zie nou bijna nooit een artikel waarin wij ook maar enigszinds worden geprezen, of waarin de "goede" marokkanen in beeld werden gebracht en werd verteld wat hun positieve bijdrage is aan de maatschappij! Door al die negativiteit, zijn we denk ik zelf een stuk negatiever over ons zelf gaan denken.........wat denk jij?!

mumuslem
06-12-2004, 22:28
Kijk hier maar (http://poststuff2.entensity.net/120304/crash.wmv)

goede_vriendin
06-12-2004, 22:31
Er zit in bovenstaande zeker een kern van waarheid. Het is namelijk bewezen dat als je maar vaak genoeg op een negatieve manier over iemand praat, die persoon er zich uiteindelijk naar gaat gedragen. In het Engels wordt dit 'self-fulfilling prophecy' genoemd. Er is hier een tijdje geleden onderzoek naar gedaan in Amerika en daar bleek de 'zwarte' bevolking steeds op een negatieve manier door blanke Amerikanen te werden benaderd. Vooral 'zwarte' jongeren waren hier gevoelig voor en hadden zoiets hadden van 'als ze toch negatief over ons blijven praten, dan kunnen we er ons er net zo goed naar gedragen'. Zelf vind ik niet dat wij het zover moeten laten komen. Wij moeten met zijn allen juist het tegenovergestelde bewijzen en met opgeheven hoofd ervoor zorgen dat we over een paar jaar kunnen zeggen dat 'de Nederlanders' het toch niet bij het rechte eind hadden. Alleen al de Marokkanen die ik ken zijn bijna allemaal hoogopgeleide ontwikkelde personen. Als ik naar mijn eigen broertjes kijk dan doen ze allemaal HBO/Universiteit. Niet alleen zij maar ook vele neefjes en nichten. Ik denk niet dat al deze negativiteit vanuit de Nederlandse media hen in de koude kleren gaat zitten. Zij krijgen alleen maar nog meer de drang om zich te bewijzen. Niet omdat ze vinden dat ze zich moeten verantwoorden maar wel om ervoor te zorgen dat ze het respect van autochtone Nederlanders krijgen die ze verdienen.

Scythe
06-12-2004, 22:47
"De media" publiceert waarover mensen willen horen, over wat nieuwswaarde heeft. Een demonstrerende moslimsgemeenschap heeft ook nieuwswaarde, en het is in het nieuws geweest (echter het waren er slechts 150). Een ontspoorde minderheidsgroep, die wijkagenten met de dood bedreigd en raps maakt waarin politici met de dood bedreigd worden; dat heeft nieuwswaarde. Ik moet zeggen dat de marokkaanse jeugd het de media wel heel gemakkelijk maakt met al die incidenten. Mag ik jou een advies geven: identificeer je niet meer "verkeerde" marokkaanse jongeren en voel je niet meer gestigmatiseerd. Dat helpt. En als een domme hollander toch een oordeel klaar heeft over jou: jij weet beter, toch?

fire_fighter
06-12-2004, 22:52

Het zijn toch echt de Moslims die er voor zorgen dat ze negatief in het nieuws komen, wat had de media dan moeten doen na de moord of van Gogh? Niet melden? Zeggen dat van Gogh in de weg liep van de kogels van Mo B.? en dat zielige Mo B. nu zijn kogels kwijt is? Wat? Moslims doen het toch echt zelf !

goede_vriendin
06-12-2004, 23:03
"De media" publiceert waarover mensen willen horen, over wat nieuwswaarde heeft. Een demonstrerende moslimsgemeenschap heeft ook nieuwswaarde, en het is in het nieuws geweest (echter het waren er slechts 150). Een ontspoorde minderheidsgroep, die wijkagenten met de dood bedreigd en raps maakt waarin politici met de dood bedreigd worden; dat heeft nieuwswaarde. Ik moet zeggen dat de marokkaanse jeugd het de media wel heel gemakkelijk maakt met al die incidenten. Mag ik jou een advies geven: identificeer je niet meer "verkeerde" marokkaanse jongeren en voel je niet meer gestigmatiseerd. Dat helpt. En als een domme hollander toch een oordeel klaar heeft over jou: jij weet beter, toch? Ik denk dat het erg makkelijk is om te zeggen dat je je niet meer gestigmatiseerd moet voelen. Gevoelens kun je namelijk niet onderdrukken en de manier waarop veel autochtone Nederlanders over Marokkanen praten maakt het er sowieso niet makkelijker op. Als Marokkaanse vrouw met een goede baan (werk alleen tussen de autochtone Nederlanders...;)) merk ik dat ik steeds weer op een negatieve manier door collega's wordt benaderd als het Marokkanen gaat. Als ik dan doorvraag dan blijken ze zelf geen 1 Marokkaanse vriend/kennis te hebben of zelf een negatieve ervaring met een Marokkaan te hebben gehad...... Dus een objectieve mening kunnen zijn niet vormen. Hoe durf je dan nog steeds te ontkennen dat heel veel Nederlanders gewoon beinvloed worden door de negatieve berichtgeving vanuit de media?

Scythe
06-12-2004, 23:07
Als mensen een individu aankijken op wat een groep doet, zijn ze dom. Daarvan moet je hen de schuld geven, niet de media.

goede_vriendin
06-12-2004, 23:13
Het zijn toch echt de Moslims die er voor zorgen dat ze negatief in het nieuws komen, wat had de media dan moeten doen na de moord of van Gogh? Niet melden? Zeggen dat van Gogh in de weg liep van de kogels van Mo B.? en dat zielige Mo B. nu zijn kogels kwijt is? Wat? Moslims doen het toch echt zelf ! Het gaat in deze topic niet over Moslims maar over Marokkanen. Beetje flauw om te doen alsof de media alleen op een objectieve manier nieuws weergeeft zonder iets aan te dikken/verdraaien. Inderdaad, de moordenaar van TvG was een Marokkaan. Ik zeg niet dat dit niet gemeld had mogen worden. Waar het mij om gaat is dat er in zulke situaties op allerlei mogelijke manieren (krant, tv, radio enz enz) de oorzaken van de moord op de Marokkaanse afkomst wordt gegooid. Waarom is dat destijds bij Volkert vd G niet gedaan? Waarom werd er toen niet gekeken wat er mis gaat in de opvoeding van 'de Nederlanders'? Waarom kwam hij bij opsporing verzocht niet 'zonder balkje' op de TV? Waarom heb ik geen enkele Marokkaan een Nederlander om verantwoording horen vragen over waarom Volkert vd G Pim Fortuyn heef vermoord? Think about it!

Trabandoe
06-12-2004, 23:18
"De media" publiceert waarover mensen willen horen, over wat nieuwswaarde heeft. Een demonstrerende moslimsgemeenschap heeft ook nieuwswaarde, en het is in het nieuws geweest (echter het waren er slechts 150). Een ontspoorde minderheidsgroep, die wijkagenten met de dood bedreigd en raps maakt waarin politici met de dood bedreigd worden; dat heeft nieuwswaarde. Ik moet zeggen dat de marokkaanse jeugd het de media wel heel gemakkelijk maakt met al die incidenten. Mag ik jou een advies geven: identificeer je niet meer "verkeerde" marokkaanse jongeren en voel je niet meer gestigmatiseerd. Dat helpt. En als een domme hollander toch een oordeel klaar heeft over jou: jij weet beter, toch? Ik en vele met mij weten beter. Maar onze obstakels nemen wel toe denk ik zelf. Al weet jij en ik dat het niet zo is, zijn er toch nog veel onwetende. Ik zag laatst een docu over het discriminerende bedrijfsleven in Nederland. Veel geschikte Marokkaanse kandidaten werden/worden afgewezen vanwege hun afkomst (dit klinkt je vast bekend in de oren). Maar denk je dat dit ooit zal ophouden als de media maar blijft smijten met de negativiteit die betrekking heeft op "ons", en dus ook op mij en jou, aangezien zij onwetend zijn?

mumuslem
06-12-2004, 23:24
Als mensen een individu aankijken op wat een groep doet, zijn ze dom. Daarvan moet je hen de schuld geven, niet de media. MARK THOSE WORDS