Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dood in Gaza !!

Pagina's : [1] 2

LadyBerkania
06-12-2004, 13:44

Dood in Gaza Generatie na generatie in het Midden-Oosten groeit op in een cultuur van haat. De vaak onderscheiden James Miller en Saira Shah maakten begin 2003 de documentaire Death in Gaza. Ze filmden het leven van drie Palestijnse kinderen die opgroeien in de onrustige Gaza-strook. Tijdens de productie werd Miller doodgeschoten door Israëli’s. Volgende generatie Hoe kan iemand zó intens haten dat hij bereid is zelf te sterven, als hij zo zijn vijanden kan doden? Dat is de vraag die Miller en Shah centraal stellen in hun documentaire. Zij gingen op zoek naar de volgende generatie in Israël en de bezette gebieden: kunnen de kinderen van nu de situatie straks veranderen? Gewone kinderen In de documentaire maken we kennis met Ahmed (12), Mohammed (12) en Najla (16). Het zijn gewone kinderen, die op straat spelen en dromen over de toekomst. Ze wonen alleen in Rafah, een grensstad in de Gaza-strook. Het is een plaats waar kinderen hun testament klaar hebben liggen en het martelaarschap mooier lijkt dan hun normale leven. Reactie Ahmed zag hoe een vriendje in zijn hoofd werd geraakt door een Israëlische scherpschutter en stierf. Als reactie sluit Ahmed zich als boodschapper aan bij paramilitairen en hij gaat voor hen op de uitkijk staan. Zijn vriendje Mohammed volgt hem uit loyaliteit. Rekrutering Najla woont op de plek waar de Israëli’s een veilige zone willen instellen. Ze slopen daarom de Palestijnse huizen die daar staan. Acht van Najla’s familieleden zijn gedood. Als haar jonge neef wordt doodgeschoten, grijpen de Palestijnen de gelegenheid aan om meer kinderen te rekruteren. Dramatische wending Dan krijgt de film van Miller en Shah ongewild een dramatische wending. Miller wil ’s nachts tijdens het filmen een huis verlaten. Zwaaiend met een witte vlag wordt hij doodgeschoten door een Israëlische soldaat. Zo wordt hij slachtoffer van het conflict dat hij in kaart bracht. Israëlische kinderen Miller wilde met Death in Gaza vooral de hopeloze situatie van de kinderen benadrukken. Hij wilde een soortgelijke documentaire maken over Israëlische kinderen. Doordat hij werd doodgeschoten, zijn die plannen van de baan. EmmyJames Miller en Saira Shah werkten eerder samen aan de documentaires Beneath the veil, over Afghanistan onder de Taliban, en Unholy war, over de bombardementen op dat land. Beide documentaires wonnen een Emmy in 2002. Geen streams Omdat Netwerk dit onderwerp heeft aangekocht kunnen de videostreams niet op de site worden gezet. De rechten liggen namelijk niet bij Netwerk. Onze excuses hiervoor. Bron: Klik hier.. (http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=145605) Links: Officiële site van Death in Gaza (http://www.hbo.com/docs/programs/death_in_gaza/index.html) Justice for James Miller (http://www.justice4jamesmiller.com/home.htm) Wie heeft ie uitzending ook gekeken?! Ik heb 't nie droog kunnen houden.. Verschrikkelijk.. :verdriet: wat die kinderen mee moeten maken.. :traan1:

LadyBerkania
07-12-2004, 08:55
Niemand ligt er wakker van! :jammer: best triest...

peterc
07-12-2004, 09:28
Nee ik lig niet wakker van dat kleine conflict waar moslims zelf schuldig aan zijn. Kinderen die opgevoed worden met het idee dat martelaarschap het unicum is op deze aarde... ongelovelijk. Wat achterlijk zeg.

ffeiza
07-12-2004, 10:08
Ik zelf heb die documentaire gezien Indrukwekkend Prachtig en zeker goed om te zien, zo weet he ook hoe het ertoe gaat aan de andere kant.

BARBARIAN
07-12-2004, 10:12

Niemand ligt er wakker van! :jammer: best triest... Ik heb het ook gezien. Heel aangrijpend. :( :( :(

Bongo
07-12-2004, 10:14
ook ik heb de documentaire bekeken, en ik moet zeggen dat er bij sommige beelden het kippenvel mij over de armen liep. Het is vrijwel onmogelijk om uit deze geweldsspiraal te breken, zeker als haat en vooroordelen al op zo'n jonge leeftijd er in worden gebracht. Ontzettend triest

BARBARIAN
07-12-2004, 10:22
Nee ik lig niet wakker van dat kleine conflict waar moslims zelf schuldig aan zijn. Kinderen die opgevoed worden met het idee dat martelaarschap het unicum is op deze aarde... ongelovelijk. Wat achterlijk zeg. Kleine conflict? Moslims schuldig aan? zie hier: http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/israel_en_palestijnen/balfourverklaring.html Daar begon het mee..... Gelukkig beginnen steeds meer mensen in het westen door te krijgen wat het zio-gezwel met deze wereld aan wil. En zelfs Joden zien wat voor misdaden er gepleegd worden. http://www.nkusa.org/aboutus/index.cfm Achterlijk is als je in een westerse land leeft en nog steeds in je bekrompen leventje niets meer weet dan de prijzen van de buurtsuper. Das pas achterlijk! Gooit de prijzen weer omhoog, Barbarian.......

LadyBerkania
08-12-2004, 14:36
Nee ik lig niet wakker van dat kleine conflict waar moslims zelf schuldig aan zijn. Kinderen die opgevoed worden met het idee dat martelaarschap het unicum is op deze aarde... ongelovelijk. Wat achterlijk zeg. Achterlijk?!! De enige die achterlijk is dat bent U!! Wees vooral gegroet, Berkania

Ben-Hadj
08-12-2004, 14:40
Ik heb die docu ook gezien. Het is echt zielig. Die kinderen daar worden verneukt. Ze worden daar gewoon aangespoord door volwassenen. Zelfs de moeders, hoe kan een moeder nou haar eigen kind de dood in wensen?

LadyBerkania
08-12-2004, 14:46
Ik zelf heb die documentaire gezien Indrukwekkend Prachtig en zeker goed om te zien, zo weet he ook hoe het ertoe gaat aan de andere kant. Zeker indrukwekkend :verdriet: Ik heb het ook gezien. Heel aangrijpend. :( :( :( Ja hé! Die uitzending blijft lang hangen (in je hoofd) aangrijpend!

LadyBerkania
08-12-2004, 14:48
Kleine conflict? Moslims schuldig aan? zie hier: http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/israel_en_palestijnen/balfourverklaring.html Daar begon het mee..... Gelukkig beginnen steeds meer mensen in het westen door te krijgen wat het zio-gezwel met deze wereld aan wil. En zelfs Joden zien wat voor misdaden er gepleegd worden. http://www.nkusa.org/aboutus/index.cfm Achterlijk is als je in een westerse land leeft en nog steeds in je bekrompen leventje niets meer weet dan de prijzen van de buurtsuper. Das pas achterlijk! Gooit de prijzen weer omhoog, Barbarian....... Barbarian has spoken!! :nijn: ;)

RECHTUIT
08-12-2004, 14:49
Wij moslims zijn met 1,5miljard .Geen schrik wij zijn daar.

Ben-Hadj
08-12-2004, 14:50
Ik heb die dag toen jullie die docu keken, een andere gezien namelijk over darfur, sudan. Waar moslims afrikanen uitmoorden en vrouwen verkrachten, geloof me deze docu was nog aangrijpender. Zeker het stuk waar je hoorde dat een dertien jarig meisje was vastgebonden meerdere malen door verschillende mannen verkracht en afgeranseld. Het meisje zelf kwam ook in beeld, en ze zei dat ze niet kon lopen omdat het zo pijn deed. Dat meisje was trouwens ongeveer de enige overlevende uit haar hele familie.

LadyBerkania
08-12-2004, 14:53
Ik heb die docu ook gezien. Het is echt zielig. Die kinderen daar worden verneukt. Ze worden daar gewoon aangespoord door volwassenen. Zelfs de moeders, hoe kan een moeder nou haar eigen kind de dood in wensen? Verschrikkelijk.. Alhoewel ik me kan "indenken" (begrijpen) als je jaren in oorlog leeft dat zo'n ouder denkt dat de kind 't beste af is als 't dood is! Als Martelaar sterft..'T lijkt me zoo moeilijk om in zo'n gebied te wonen.. En met die doden elke dag zal ieder mens wel een beetje ziek worden geestelijk en fysiek!.... Moge Allah hun alle bijstaan! Ik vond die zus zooo zielig.. Meskienaa toen haar broertje overleed! :verdriet: en hier maken we ruzie om de scheet en de meeste zijn nooit blij met wat ze hebben! Nou alles behalve daar wonen.. en leven.. Gegroet, Berkania

LadyBerkania
08-12-2004, 14:55

Ik heb die dag toen jullie die docu keken, een andere gezien namelijk over darfur, sudan. Waar moslims afrikanen uitmoorden en vrouwen verkrachten, geloof me deze docu was nog aangrijpender. Zeker het stuk waar je hoorde dat een dertien jarig meisje was vastgebonden meerdere malen door verschillende mannen verkracht en afgeranseld. Het meisje zelf kwam ook in beeld, en ze zei dat ze niet kon lopen omdat het zo pijn deed. Dat meisje was trouwens ongeveer de enige overlevende uit haar hele familie. Mijn god dat lijkt me erg! Hebben ze geen uitzending op internet? Zodat ik 't eventueel nog kan kijken?! En wat voor zender heb je 't gezien!?..

Pagina's : [1] 2