Bekijk originele versie : Werken na je eerste kind
Safira75
06-12-2004, 12:02
Meeste moeders blijven werken
VOORBURG (ANP) - Steeds meer vrouwen blijven werken na de geboorte van hun eerste kind.
In 2003 bleef 90 procent aan de slag. In 1997 was dat nog 75 procent. Wel kiezen veel moeders ervoor minder uren te gaan werken, zo blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag heeft gepubliceerd.
Wat vind je ervan dat steeds meer vrouwen doorwerken na het krijgen van hun eerste kind?
wat vind je ervan als vrouwen na het krijgen van hun eerste kind thuis blijven om voor het kind te zorgen?
Heb je deze keuze zelf moeten maken en zo ja waar heb je toen voor gekozen?
ik heb respect voor vrouwen die thuis blijven en die werken, er is niets mis mee met die 2 keuzes. Zelf als ik een kind heb wil ik een paar maanden niet werken, maar daarna wel parttime, dus van 8 tot 1 uur ofzo, en dan laat ik mijn kind bij mijn moeder, maar je weet maar nooit wat er allemaal in de toekomst gebeurt
zjihaniem
06-12-2004, 21:22
ikzelf ben blijven werken met mijn eerste kind (hij is onderhand 3 jaar) wel parttime 20 uur in de week en dat gaat prima . vooral als je een goede oppas hebt. mijn lieve zussie zij heeft ook 1 kind dus blijft ook werken we passen om en om op elkaars kinderen dus beter kun je niet treffen .alhamdoelilah ya rabej :D
ik zou blijven werken als ik mijn eerste kind zou krijgen .partime
Ik heb een kind en ben ook blijven werken. Het is geen enkel probleem en als vrouwen ervoor kiezen om gewoon thuis te blijven dan moet dat ook kunnen.
Ikzelf heb voor het krijgen van mijn kind jaren gewerkt en om het nu op te geven...nee zou ik niet zo makkelijk kunnen. Maar bij onze tweede ga ik er wel aan denken om minder te werken.
HoneyBee
07-12-2004, 10:26
Ik heb 2 kinderen en heb ervoor gekozen om te blijven werken. Tegenwoordig is het heel erg moeilijk om van 1 salaris rond te komen, en je kinderen te kunnen geven wat ze willen. Vooral dit laatste vind ik erg belangrijk. De kinderbijslag is niet eens genoeg om de creche die maand mee te betalen. En ook nog eens het feit dat alles nu super duur is. Dus eigenlijk zijn we een beetje verplicht om te werken in deze tijd.
Atlas_Gebergte
07-12-2004, 11:39
Ik ga insha allah ook partime werken na me eerste kindje. Want met 1 salaris red je het in deze tijd niet jammer genoeg.
ben ook van plan om te blijven werken ==>1dag minder gaan werken!(36uur per week)
ben ook moeder en werk 40uur in de week maar zal incha allah volgend jaar 32uur gaan werken want zo is het veel te zwaar.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.