Bekijk originele versie : Stugheid
Prolific
05-12-2004, 15:15
Hoe komt het dat het merendeel van de Marokkaanse posters hier, zo stug is over zijn/haar opvattingen over de Islamd, Christendom, Jodendom of welk ander geloof dan ook?
Er zijn talloze topics waarin er wordt gepraat (soms lijkt het meer op kreten posten) over of je nu wel of niet voor het huwelijk seks mag hebben, de positie van de vrouw, het scholingssysteem, discriminatie, politici, media etc.
Ik kan constateren dat vrijwel iedere Marokkaanse user op dit forum het slachtoffer rol speelt. Dat ze het nooit schuld zijn en dat vooral die autochtone varkens alle schuld hebben.
Dan heb je een handje vol Nederlanders en andere nationaltiteiten hier die vaak inhoudelijk erop ingaan en meestal de tegenovergestelde mening verkondigen.
Twee van mijn beste vrienden zijn van Marokkaanse afkomst. Ik ga met hen vaak op stap en zie dan dat ze zich, helaas, vaak schuldig maken aan dingen die de Islam verbiedt. Zoals bijvoorbeeld alcohol. Toch, als ik met hen praat, zeggen ze dat ze zo goed mogelijk die Islam proberen te beoefenen. Respect. Maar wat mij opvalt is dat zij en nog velen andere Marocs een veel genuanceerder beeld van die islam hebben, en er veel soepeler mee omgaan dan de meeste mensen die hier op dit forum komen!
Mijn algemene vraag is dan ook, hoe komt dat?
Komen die Mocros, die een soepelere vorm van islam beleiden, hier gewoonweg niet, of doen ze zich hier opeens voor als geweldige pure 100% gelovigen?
Cheers,
P.
Prolific
05-12-2004, 15:22
Niemand? Allemaal zo lief en eerlijk, dan? :nerd:
Lady_Fortuna
05-12-2004, 15:25
Niemand? Allemaal zo lief en eerlijk, dan? :nerd:
Nou, ik kan wel voor me zelf zeggen dat ik wel zo lief en eerlijk ben. En wat anderen doen kan me een worst wezen....
Komen die Mocros, die een soepelere vorm van islam beleiden, hier gewoonweg niet, of doen ze zich hier opeens voor als geweldige pure 100% gelovigen?
P. In hun eigen land hebben ze met hun opvattingen geen schijn van kans, die 100% gelovigen. Alleen hier kun je het recht van vrije meningsuiting tot op het bot toe exploiteren. Bovendien heeft m. i. de radikale islam de functie van extreem-links uit de jaren 70 en 80 overgenomen: mensen die door en door ontevreden zijn met de maatschappij waarin ze leven. Eerstgenoemden ecvhter te laf echter om hun comfortabel leventje hiero op te geven.
Prolific
05-12-2004, 23:20
Brave mensen hier of durft niemand ervoor uit te komen, dat ze op internet zich als een betere moslim presenteren dan dat ze in het dagelijks leven zijn?
Brave mensen hier of durft niemand ervoor uit te komen, dat ze op internet zich als een betere moslim presenteren dan dat ze in het dagelijks leven zijn?
Ik ben ik. :)
Prolific
05-12-2004, 23:25
Ik ben ik. :)
Probeer eens voor de verandering een duidelijk antwoord te geven. :)
Inderdaad, dit idee krijg ik ook, om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een moslim ontmoet die de islam zo nastreeft zoals bijna iedereen hier zegt te doen.
sneakynawal
05-12-2004, 23:32
Inderdaad, dit idee krijg ik ook, om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een moslim ontmoet die de islam zo nastreeft zoals bijna iedereen hier zegt te doen.
Mij heb je het hier nooit horen zeggen.
@ Prolific --> I like your avatar :o
Probeer eens voor de verandering een duidelijk antwoord te geven. :)
Oke ik zal het voor de verandering eens proberen.
Ik ben zoals ik me hier vertoon.
minous21
05-12-2004, 23:34
Ik ben ook zo als ik me hier vertoon......
Just me.......
Prolific
05-12-2004, 23:34
Oke ik zal het voor de verandering eens proberen.
Ik ben zoals ik me hier vertoon.
Lief van je. :)
Meteen een stuk duidelijker voor me. :nijn:
Lief van je. :)
Meteen een stuk duidelijker voor me. :nijn:
That's me.. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.