Bekijk volle/desktop versie : Waarom is het verplicht te trouwen in de islam?



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

11-06-2012, 21:50

Citaat door Boehalia:
maar waarom wil je niet trouwen?
omdat ik vrouwen niet vertrouw

11-06-2012, 21:50



Citaat door Mr-A.Game:
Wat heb jij het toch mis, Wel eens van Aseksuelen gehoord? die hebben absoluut geen drang/behoefte naar seks/zelfbevrediging en of liefde

ik heb geen behoefte of drang naar seks of zelfbevrediging , ik hoef niet te vasten!

waarom ik niet wil trouwen is omdat ik vrouwen niet kan vertrouwen
Dus je vertrouwt je eigen moeder ook niet??


Ik neem aan dat zij wel een vrouw is! Of heb ik het mis?

11-06-2012, 21:51

Citaat door Mr-A.Game:
ik zei noem er 1, dan zeg ik masha allah tegen ze
Moet ik hier namen gaan noemen van mannen die jij niet eens kent? -.- Wat bewijs ik hiermee? Er zijn heus wel mannen op deze forum die dit kunnen bevestigen.

11-06-2012, 21:52

Citaat door Mr-A.Game:
ik heb geen behoeftes!, dus vasten is ook niet nodig!
Vasten is altijd nodig, je zal het wel merken wanneer Allaah sub7anaAllaah wa ta3ala het je daarover vraagt.

11-06-2012, 21:54



Citaat door berber-030-:
Dus je vertrouwt je eigen moeder ook niet??


Ik neem aan dat zij wel een vrouw is! Of heb ik het mis?
Nope, die verteld alles aan me oma , daarom vertel ik me ma ook niks , en anders gaat ze ook stressen enzo

vroeger als ik met meisje thuis kwam , ik kreeg klappen van me pa , ik ben heel erg streng opgevoed

maar ik kan de anno nu vrouw niet vergelijken met de oude generatie vrouwen

11-06-2012, 21:54

Citaat door Mr-A.Game:
Hoezo mag je niet gewoon single blijven?

staat er specifiek in de quran dat je persé moet trouwen? weet iemand de vers daarvan?

enige wat ik kan vinden is dit:




nou ik kan geen vrouw onderhouden , ik kan alleen mezelf onderhouden, ik zal ook geen kinderen kunnen onderhouden

Dus hoef ik dan niet te trouwen is mijn vraag?
Trouw met een rijke oude oma kaker die niet lang te leven heeft (Erfenis).
Dat is mijn advies voor jou.

11-06-2012, 21:56

Citaat door Chaii:
Moet ik hier namen gaan noemen van mannen die jij niet eens kent? -.- Wat bewijs ik hiermee? Er zijn heus wel mannen op deze forum die dit kunnen bevestigen.
met noem er 1 bedoel ik eentje die jij persoonlijk kent en niet eentje waar jij ophoopt dat ze bestaan

ik hoef geen naam


Citaat door LaCusine:
Vasten is altijd nodig, je zal het wel merken wanneer Allaah sub7anaAllaah wa ta3ala het je daarover vraagt.
ramadan vasten doe ik wel , maar vasten vanwege mijn zogenaamde "behoeftes" doe ik niet omdat ik geen behoeftes heb

11-06-2012, 21:59

Citaat door Women:
Trouw met een rijke oude oma kaker die niet lang te leven heeft (Erfenis).
Dat is mijn advies voor jou.
hell no!

ik zie het al voor me , haar telkens verzorgen en shit gadverdamme

11-06-2012, 22:01
Jou vraag:
Waarom is het verplicht te trouwen in de islam?
Hoezo mag je niet gewoon single blijven?
staat er specifiek in de quran dat je persé moet trouwen? weet iemand de vers daarvan?

Antwoord;
“Het huwelijk is mijn sunnah en wie niet mijn sunnah volgt, behoort niet tot mijn volgelingen. Trouw, want ik zal op de Dag der Opstanding jullie overtreffende aantal aan de andere volkeren laten zien. Iedereen onder jullie die de middelen bezit, moet trouwen, want dit helpt om de blik neer te slaan en de kuisheid te bewaken; en wie geen middelen heeft, moet vasten, want vasten is een beheersing (van begeerte) voor hem.” 2

Door te trouwen voldoen we dus aan de Sunnah van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en we beschermen onszelf tegen de verdorvenheden die vandaag de dag wijdverspreid zijn: relaties, vreemdgaan, geslachtsziekten, ongewenste zwangerschappen en dergelijke. In plaats daarvan biedt het huwelijk een plek voor liefde, genegenheid en veiligheid en het zorgt ervoor dat men op een toegestane manier zijn of haar behoeften kan vervullen.

xx bron: http://www.duakracht.nl/huwelijk-islam

11-06-2012, 22:02

Citaat door Mr-A.Game:
met noem er 1 bedoel ik eentje die jij persoonlijk kent en niet eentje waar jij ophoopt dat ze bestaan

ik hoef geen naam



ramadan vasten doe ik wel , maar vasten vanwege mijn zogenaamde "behoeftes" doe ik niet omdat ik geen behoeftes heb
Ik ken ze ook persoonlijk maar wat wil je dat ik nu doe? Hun gegevens hier plaats?

11-06-2012, 22:03

Citaat door love_morocco:
Jou vraag:
Waarom is het verplicht te trouwen in de islam?
Hoezo mag je niet gewoon single blijven?
staat er specifiek in de quran dat je persé moet trouwen? weet iemand de vers daarvan?

Antwoord;
“Het huwelijk is mijn sunnah en wie niet mijn sunnah volgt, behoort niet tot mijn volgelingen. Trouw, want ik zal op de Dag der Opstanding jullie overtreffende aantal aan de andere volkeren laten zien. Iedereen onder jullie die de middelen bezit, moet trouwen, want dit helpt om de blik neer te slaan en de kuisheid te bewaken; en wie geen middelen heeft, moet vasten, want vasten is een beheersing (van begeerte) voor hem.” 2

Door te trouwen voldoen we dus aan de Sunnah van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en we beschermen onszelf tegen de verdorvenheden die vandaag de dag wijdverspreid zijn: relaties, vreemdgaan, geslachtsziekten, ongewenste zwangerschappen en dergelijke. In plaats daarvan biedt het huwelijk een plek voor liefde, genegenheid en veiligheid en het zorgt ervoor dat men op een toegestane manier zijn of haar behoeften kan vervullen.

xx bron: http://www.duakracht.nl/huwelijk-islam
dus als je niet de middelen ervoor hebt om te trouwen mag je single blijven?

nogmaals ik heb geen behoeftes, ik doe niet aan zelfbevrediging en ook niet aan seks, waarom zou ik dan nog moeten vasten?

11-06-2012, 22:05

Citaat door Chaii:
Ik ken ze ook persoonlijk maar wat wil je dat ik nu doe? Hun gegevens hier plaats?
ik weet genoeg

zeg maar masha allah tegen ze voor mij

11-06-2012, 22:06



Citaat door Mr-A.Game:
ik weet genoeg

zeg maar masha allah tegen ze voor mij
Oke

11-06-2012, 22:07

Citaat door Mr-A.Game:
met noem er 1 bedoel ik eentje die jij persoonlijk kent en niet eentje waar jij ophoopt dat ze bestaan

ik hoef geen naam



ramadan vasten doe ik wel , maar vasten vanwege mijn zogenaamde "behoeftes" doe ik niet omdat ik geen behoeftes heb
Begrijp je wel wat ik met behoeftes bedoel?

11-06-2012, 22:08

Citaat door JanModaal:
Trouwen met zjuen mag ook, ik heb dat ook gedaan.
doodlache

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8