Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sinterklaas Feest in Moskee

Liwy
05-12-2004, 11:11

Hier nog even een berichtje van Liwy Even voor alle duidelijkheid (ik ben niet van Marrokaanse afkomst). Ik ben gewoon een blanke Nederlands ex sproetenkop hahaha. Ik heb wel veel met de Marrokaanse mensen te maken en veel interesse in de Marokkaanse cultuur. Hoop dat dit mij niet wordt kwalijk genomen dat ik nu op jullie site verschijn! Zal even vertellen wat ik vrijdag heb gedaan. Ik kreeg een E-mail van een vriendin, die verwees naar de website: www.inhunschoenen.nl :hoera: I.v.m. alle ellende die er de laatste tijd in Nederland gaande is, moskeeen, scholen en kerken verbranden. Is het idee opgepakt om iets aan de samenleving te doen en wat is een leuker idee dan met voor de Nederlanders een belangrijk feest St. Klaas iets te doen. Het plan was geboren om tijdens de gebeden in de moskee een leuke verassing in de schoenen te doen. Dat vond ik een super idee en deed daar aan mee. Ik ben donderdag naar de Imam van de Omar al Faroek moskee in de wijk Overvecht gegaan in Utrecht en heb het aan hem voorgelegd (met Tolk). Hij vond het een geweldig leuk idee! Hij stelde voor om tijdens het gebed van 16.33 uur de verassing in schoenen te doen. Hij liet mij de ruimte zien waar de schoenen staan en gaf uitleg dat er ook (reserve) schoenen staan die niet gevuld moeten worden. Hieronder zie je de kaartjes die ik heb gemaakt met de tekst: :D (Jammer dat ik het leuke sinterklaasje wat ik erbij af had gedrukt er niet bij kan) "Sinterklaas Feest Er is geen feest zo Hollands als Sinterklaas en daarom is deze vrijdag bij uitstek geschikt om jullie, onze Islamitische medelanders, te betrekken bij de Nederlandse cultuur. We hopen dat wij jullie, op de deurmat van de plek die voor de Islamitische cultuur zo belangrijk is, blij kunnen verrassen. Met Sinterklaas hoort het in Nederland namelijk gezellig te zijn. En daarom, namens jullie buren al vast een heel fijn sinterklaasfeest toegewenst. Juist nu! Sint Nicolaas" Ik had 140 pakjes gemaakt en aan het briefje bevestigd. Jullie geloven het niet, er waren precies 140 paar schoenen. We hielden niet 1 pakje over en zijn niet 1 schoen vergeten! Dat kan toch geen toeval zijn? Hoop dat er onder jullie mensen zijn die van deze aktie ook gehoord hebben. Bekijk hun website eens. Een fijne dag gewenst! Al iets in de schoen gehad?? Hahahah Lieve grietjes van mij Liwy :D

sofiagril
05-12-2004, 16:17
leuk initiatief! Op deze manier kunnen we er weer een WIJ van maken ipv ZIJ versus WIJ!

DANSKONINGIN
05-12-2004, 23:21
hahah ik had al gehoord vn mn vader dat er ergens in een moskee de schoentjes gevukd werden. Erg leuk, maar wat waren de reacties van de mensen??

lilmizz
06-12-2004, 01:03
Ik vind het een leuk initatief van jullie. Ookal vieren wij moslims geen sinterklaas maar de bedoeling van jullie kant is heel goed:goedzo:

Mievrouw
06-12-2004, 02:06

Ja zag t laatst op het sbs-6-nieuws. Leuk initiatief en die marokkanen waren blijjjj..

Liwy
06-12-2004, 10:40
Hallo allemaal!! Helaas heb ik de reakties in de Moskee na afloop niet kunnen zien! De jongen die met mij mee ging om de schoenen te vullen, moest een half uurtje later weer thuis wezen (dat waren we wel kwijt aan het rijden in de spits) omdat hij om 18.00 uur weer voor zwartepiet moest optreden. Heel leuk dat hij mij daar mee wilde helpen. Maar hij had zich wel eerst even afgesminkt voor de moskee. Dus daarna alles er weer op. De reakties die wij kregen van mensen, terwijl wij de schoenen aan het vullen waren, waren wel leuk. Zo van heee, sinterklaas is hier!!! Bedankt voor jullie leuke berichtjes! Ik twijffelde wel heel erg of ik het kon maken om het op deze site te schrijven! Eerlijk gezegd was ik bang om niet geaccepteerd te worden, als Nederlandse, die ook nog eens schoenen gaat vullen! Het was dan ook een opluchting toen de reakties kwamen! Zo zie je maar weer he, hoe je je toch kan vergissen! Hahaha Fijne dag allemaal en tot schrijfs! PS Hoe zetten jullie toch allemaal van die leuke icoontjes in de tekst erbij?? en plaatjes??? Ik zie hier in dit veld niet, waar ik die bij kan voegen?? Snap er niets van. Misschien wil iemand mij dat eens uitleggen. Groetjes Liwy

Liwy
06-12-2004, 10:45
Nog even met mij! :o Ik zie nu als ik had beantwoord met de knop reageren, dat de icoontjes er wel bij staan. Ik had gewoon dat lege veld helemaal onderin genomen, daar staan ze niet. Maar wat ik nog niet snap is hoe je de leuke plaatsjes erin zet doei doei Liwy :goedzo: :zwaai:

marocalhoceima
06-12-2004, 13:08
haha ja ik hoorde het net ik vond het wel grappig was een leuk idee en je bent welkom op marokko.nl :D :zwaai:

Mievrouw
06-12-2004, 15:54
Hallo allemaal!! Helaas heb ik de reakties in de Moskee na afloop niet kunnen zien! De jongen die met mij mee ging om de schoenen te vullen, moest een half uurtje later weer thuis wezen (dat waren we wel kwijt aan het rijden in de spits) omdat hij om 18.00 uur weer voor zwartepiet moest optreden. Heel leuk dat hij mij daar mee wilde helpen. Maar hij had zich wel eerst even afgesminkt voor de moskee. Dus daarna alles er weer op. De reakties die wij kregen van mensen, terwijl wij de schoenen aan het vullen waren, waren wel leuk. Zo van heee, sinterklaas is hier!!! Bedankt voor jullie leuke berichtjes! Ik twijffelde wel heel erg of ik het kon maken om het op deze site te schrijven! Eerlijk gezegd was ik bang om niet geaccepteerd te worden, als Nederlandse, die ook nog eens schoenen gaat vullen! Het was dan ook een opluchting toen de reakties kwamen! Zo zie je maar weer he, hoe je je toch kan vergissen! Hahaha Fijne dag allemaal en tot schrijfs! PS Hoe zetten jullie toch allemaal van die leuke icoontjes in de tekst erbij?? en plaatjes??? Ik zie hier in dit veld niet, waar ik die bij kan voegen?? Snap er niets van. Misschien wil iemand mij dat eens uitleggen. Groetjes Liwy Zie je nou wel, zo eng zijn wij niet he!! :D

missutrecht23
06-12-2004, 16:36
ja in hilversum ook ..heb wel gelachen toenik dat hoorde hahahhaha! wel leuk!

Miss_Kimmetjuh
06-12-2004, 17:05
Hier nog even een berichtje van Liwy Even voor alle duidelijkheid (ik ben niet van Marrokaanse afkomst). Ik ben gewoon een blanke Nederlands ex sproetenkop hahaha. Ik heb wel veel met de Marrokaanse mensen te maken en veel interesse in de Marokkaanse cultuur. Hoop dat dit mij niet wordt kwalijk genomen dat ik nu op jullie site verschijn! Zal even vertellen wat ik vrijdag heb gedaan. Ik kreeg een E-mail van een vriendin, die verwees naar de website: www.inhunschoenen.nl :hoera: I.v.m. alle ellende die er de laatste tijd in Nederland gaande is, moskeeen, scholen en kerken verbranden. Is het idee opgepakt om iets aan de samenleving te doen en wat is een leuker idee dan met voor de Nederlanders een belangrijk feest St. Klaas iets te doen. Het plan was geboren om tijdens de gebeden in de moskee een leuke verassing in de schoenen te doen. Dat vond ik een super idee en deed daar aan mee. Ik ben donderdag naar de Imam van de Omar al Faroek moskee in de wijk Overvecht gegaan in Utrecht en heb het aan hem voorgelegd (met Tolk). Hij vond het een geweldig leuk idee! Hij stelde voor om tijdens het gebed van 16.33 uur de verassing in schoenen te doen. Hij liet mij de ruimte zien waar de schoenen staan en gaf uitleg dat er ook (reserve) schoenen staan die niet gevuld moeten worden. Hieronder zie je de kaartjes die ik heb gemaakt met de tekst: :D (Jammer dat ik het leuke sinterklaasje wat ik erbij af had gedrukt er niet bij kan) "Sinterklaas Feest Er is geen feest zo Hollands als Sinterklaas en daarom is deze vrijdag bij uitstek geschikt om jullie, onze Islamitische medelanders, te betrekken bij de Nederlandse cultuur. We hopen dat wij jullie, op de deurmat van de plek die voor de Islamitische cultuur zo belangrijk is, blij kunnen verrassen. Met Sinterklaas hoort het in Nederland namelijk gezellig te zijn. En daarom, namens jullie buren al vast een heel fijn sinterklaasfeest toegewenst. Juist nu! Sint Nicolaas" Ik had 140 pakjes gemaakt en aan het briefje bevestigd. Jullie geloven het niet, er waren precies 140 paar schoenen. We hielden niet 1 pakje over en zijn niet 1 schoen vergeten! Dat kan toch geen toeval zijn? Hoop dat er onder jullie mensen zijn die van deze aktie ook gehoord hebben. Bekijk hun website eens. Een fijne dag gewenst! Al iets in de schoen gehad?? Hahahah Lieve grietjes van mij Liwy :D woow egt leuk idee.. konden we maar met ze alle zo omgaan..gewoon met respect en vreugde :( dan was nederland heeeel anders maar egt heel leuk idee xjes

Crazyinloveee
06-12-2004, 21:11
Leuk idee :goedzo:

miss__1984
06-12-2004, 23:18
het maakt mij zoo leuk zoo blij zoo HAPPY dat er ook nog leuke dagen dit jaar zijn dat wij samen (wel en niet moslims) goed hebben door gebracht.. ik heb het op het nieuws gezien was egt heel blij :goedzo:

lilmizz
06-12-2004, 23:36
Nog even met mij! :o Ik zie nu als ik had beantwoord met de knop reageren, dat de icoontjes er wel bij staan. Ik had gewoon dat lege veld helemaal onderin genomen, daar staan ze niet. Maar wat ik nog niet snap is hoe je de leuke plaatsjes erin zet doei doei Liwy :goedzo: :zwaai: plaatjes kun je uploaden via http://www.imageshack.us/ :nijn: